Gå til innhold

lavt stoffskifte og zeldox

Anbefalte innlegg

Gjest nickinick
Skrevet

Sist jeg brukte zeldox måtte stoffskiftemedisinene jeg bruker korrigeres fra 100-125 mikrogram.

Nå har jeg brukt zeldox igjen en stund og føler meg slapp, trett og tiltaksløs. Kan det være stoffskiftet som blir påvirket av denne medisinen? Bør jeg få dette kontrollert? Er denne medisinen i såfall bra å bruke?

Gjest nickinick
Skrevet

På generell basis så skal vist Zeldox være det antipsykotikumet som er mest gunstig med tanke på metabolske bivirkninger...

Ja, mulig det, men føler meg rett og slett fysisk syk jeg. Har mistet helt energien som jeg engang hadde. Jeg holder på å lage meg et lite rede her uten mennesker, forbereder meg på å melde meg ut fra samfunnet og alt. Skjønner at dette er galt, men vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av det. Er vel en depresjon som er på vei igjen, hjelpe meg .(

Gjest nickinick
Skrevet

Da jeg begynte på Zeldox ble jeg veldig fysisk sliten. Jeg følte meg kraftløs. Dette har bedret seg... selv om jeg nok tror jeg er litt deprimert nå...

Kan være du tar mer Zeldox enn du trenger, for meg funker det bra med 2x20 mg... nå virker den Zeldox'en mye bedre på symptomene mine enn noen andre AP jeg har prøvd da...

Tok 60 mg jeg på det meste. Har redusert til 40 og vurderer nå å kutte ut. Skal bruke truxal istedet, tror den fungerer bedre for meg. Men lurer på dette med stoffskiftet, må vel ta det opp med legen engang. Prøver å finne en grunn til å stå på beina hver dag, eier ikke krefter. Lurer på hvor optimismen har blitt av? Tror jeg skal sette meg ned å lese vitser, kanskje det hjelper?

Bra at medisinen fungerer på deg da ihvertfall.

Gjest fnugget
Skrevet

Jeg sluttet på Risperdal fordi den gav meg lavt stoffskifte. Min erfaring med AP er at de lett kan gi sånne konsekvenser. Så dette ville jeg tatt opp med legen, om jeg var deg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du bør få det kontrollert om du har mistanke om at det har endret seg.

Om medisinen virker bra, og den ikke gir andre konsekvenser enn økt dose tyroxin, er det vel best å fortsette med den.

Gjest nickinick
Skrevet

Jeg sluttet på Risperdal fordi den gav meg lavt stoffskifte. Min erfaring med AP er at de lett kan gi sånne konsekvenser. Så dette ville jeg tatt opp med legen, om jeg var deg.

Ja, får prøve å kontakte denne legen. Har time i januar og det er jo litt lenge å gå sånn. Takk for svar !

Gjest nickinick
Skrevet

Du bør få det kontrollert om du har mistanke om at det har endret seg.

Om medisinen virker bra, og den ikke gir andre konsekvenser enn økt dose tyroxin, er det vel best å fortsette med den.

Takk for svar! Nei, det er ikke annet enn at jeg er veldig slapp og tiltaksløs. Enten er dette depresjon eller så er det stoffskiftet. Må vel få det undersøkt. Holder på å trappe opp lamictal også, så håper den virker så kan jeg kanskje kutte ut denne zeldoxen etterhvert. Hvis denne mistenksomheten gir seg da, får vel se.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...