Gå til innhold

NHD. Medisiner. Bipolar og så innmari angst.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bipoar 2 og er veldig plager med angst. Panikkangst, agorafobi og sikkert deler av alle andre angstlidelser på klodet. Psykiateren min mener at angsten er en del av den bipolare lidelsen. Jeg responderer veldig bra på medikamenter som zyprexa og risperdal men får så mye bivirkninger at jeg må slutte. Blant annet ukontrollerte muskelbevegelser som gjør daglige gjøremål umulige.

Jeg bruker Lamictal fast og har gjort det i flere år. Det virker som den hjelper mot depressive faser. Hypomanier arter seg ofte som perioder med mye angst og lite morro.

Har du noen forslag til hva jeg kan bruke fast som kan hjelpe meg?

Jeg har tidligere prøvd Nozinan og Truxal som eventuelt, men dette var ikke noen suksess. Jeg blir dårligere av SSRI.

Angsten ødelegger liver mitt. Jeg klarer ikke studiene. Mannen og ungene lider under at jeg ikke klarer å gå ut eller å passe barna alene.

Er det noen løsninger vi ikke har tenkt på?

Skrevet

Løsningen nå er å bruke masse benzo når jeg MÅ ut. Ikke virker det særlig bra, og jeg er livredd for å bli avhengig. Har brukt det jevnlig i nesten et år nå.

Skrevet

Kjenner meg godt igjen i det du skriver. For meg har zeldox og truxal vært den beste medisinen, men bivirkninger får jeg også hele tiden. Ikke enkelt dette nei, håper du finner noe som fungerer for deg.

Forferdelig vond denne angsten, greier ikke å fungere jeg heller med den. Isolerer meg og gjemmer meg. Tørr ikke ta så mye sobril heller. Må kjøre barna hit og dit og tørr ikke kjøre med den medisinen. Så det går på truxal her og det å holde ut, lære meg å leve med dette. Lykke til ihvertfall :-)

Gjest BipolarII...jeg visst
Skrevet

Kanskje vi får angst mye pga alle tankene som øker i depresjonene og hypomaniene våre? Siden behandleren din mener "angsten er en del av din BP".

Selv tar jeg ingen medisiner mot det. Vil heller utfordre den, snakke om den og gripe den an på andre måter. På egne vegne tror jeg det er dette som er korrekt løsning for meg, ellers tror jeg aldri at jeg vil kunne klare å overkomme den.

Har du prøvd kognitiv terapi og eksponering + samtaleterapi om angsten?

Skrevet

Løsningen nå er å bruke masse benzo når jeg MÅ ut. Ikke virker det særlig bra, og jeg er livredd for å bli avhengig. Har brukt det jevnlig i nesten et år nå.

Jeg er jo ikke bipolar, men kanskje det på tross av at du er bipolar ville vært lurt med feks zoloft? Vet at dette kan utløse hypomanier, men det tar angsten. *Bakdelen er at det tar tid å oppnå effekt. Jeg er schizofren og da jeg gikk på både zyprexa og zoloft fikk jeg ganske stor ro inne i meg, men da jeg kutta ut zoloft kom angsten og viste sitt stygge stygge ansikt igjenn. Har nå angst hver dag, og det sliter på meg, så nå har jeg begynt på zoloft igjenn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...