Gå til innhold

Har forandret meg, hva tenkjer andre?

Anbefalte innlegg

Gjest Linemaria
Skrevet

Jeg har etter mange år gått opp og ned i vekt pga spiseforstyrrelser. Nå er det desverre slik at jeg er overvektig igjen. 15-20 kg mer enn hva jeg liker og bør ha ha på kroppen.

Dette lider jeg selvsagt under, jeg føler meg mer vellykket når jeg er slank og blir mer lagt merke til av alle. Jeg har andre problemer jeg jobber med hos psykolog, dette med maten blir vanskelig, det blir mye usunn mat og overspising uten oppkast.

Saken er den at flere som jeg både kjenner godt og mindre godt har gitt meg tilbakemelding på at min vekt ikke har noe å si for hvem jeg er. Jeg får høre at jeg er en flott person med flott utstråling og interesse for andre mennesker, og en person det er lett og like og som er pen selv om jeg ikke er tynn.

Er dette bare noe folk sier for å trøste meg tror dere? Jeg vet ikke, det er derfor jeg spør her.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kjenner hyggelige og sjarmerende personer i alle vektklasser.

Skrevet

Folk sier dette fordi de bryr seg om deg og det gjør de fordi de liker deg for den du er!

Vekta di henger jo ikke sammen med hvordan du er som person og man like folk uavhengig av vekt:-)

Jeg håper du etterhvert kan lære deg å trives med den vekta du har og at du kan klare å få et sunt spisemønster!

Skrevet

Jeg kan ikke snakke for andre.

Men for eget vedkommende kan jeg ikke huske at jeg har likt og respektert noen av mine venner mer eller mindre på bakgrunn av vekt. Sant å si, legger jeg ikke så mye merke til slikt. Det er jo den de er som betyr noe og BMI er ikke med i min definisjon av hva et menneske er og betyr for meg.

Du har vel heller ikke noen gang kuttet ut noen av dine venner ene og alene fordi de har lagt på seg?

Fra mitt ståsted er det lite sannsynlig at vennenne dine ikke mener et skvatt av det de sier, men bare snakker slik for å trøste deg. Alternativt kunne de latt være å si noe.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...