Gå til innhold

"hardhet" i mage og ryggsmerter


Gjest mikkokk

Anbefalte innlegg

Gjest mikkokk

jeg er en 22 år gammel jente. jeg har hatt perioder med lett kvalme og noe uregelmessig avføring, lett diare, men har funnet ut at dette må ha med kaffe og melkeprodukter å gjøre. Altså uten disse i kostholdet har magen vært ganske stabil. jeg tror også at jeg har nervøs mage for jeg har mye luft i magen, og det bobler og romler mye. Jeg merket for noen år siden at magen min er veldig hard langs midten når jeg trykker. dette brer seg fra øverst på magen til underlivet, og jeg kjenner veldig kraftig puls, særlig omkring navlen. jeg har ikke tenkt over dette før og det har ikke forårsaket noe ubehag. jeg har lest at dette kan forekomme hos slanke folk? Nå har jeg hatt smerter fra korsryggen og opp til ca midten av ryggen i over en uke. Stråler også til tider ut i hoftene. Jeg har gått ut ifra at dette er på grunn av at jeg feilbelastet ryggen min sist helg, ikke hjulpet av lite aktivitet ellers i hverdagen. Nå er jeg derimot ikke sikker. jeg har feilbelastet før og jeg kan ikke huske at det har vart så lenge. Smertene har derimot bedret seg noe nå. Tidligere var det vanskelig å komme seg opp av sengen osv. Men stivheten og "strekkende" smerter er der fortsatt når jeg beveger meg på visse måter, og når jeg er i ro kjennes d ut som at det er noe "inni" ryggen uten at det gjør vondt. bare trykk på en måte. kan dette være noe akutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest doktor onlise;-)

Ta en urinprøve, med tanke på urinbetennelse. Smerter fra nyrene kan arte seg slik du beskriver. Minus tarmproblemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...