Gjest juleklem Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Er dette psykisk? Mamma bestiller klær og varer i postordre i navnet til meg og mine to søsken. Ho har tatt opp studielån, laget kontoer i navnene våres. Ho kaster regningene, og vi får plutselig brev om innkasso og brev fra namsmannen. Det er hovedsaklig klær ho bestiller.. Rart jeg er redd postkassa.. Hvordan skal jeg få stoppa henne? Jeg har ikke råd til å betale hennes evige kjøpetrang.. Jeg har tross alt min egen familie. Jeg bor ikke hjemme, så det er vanskelig for meg å sjekke posten der.. Min bror truer m å ta selvmord hvis ho ikke slutter.Noe han foreløbig bare har fortalt til meg.. Hva gjør jeg? Er dette psykisk?.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærebrus875 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Kan du ta kontakt med selskapene hun pleier å bestille fra, si at du aldri vil bestille noe derfra men at du er plaget med at noen gjør det i ditt navn? Få ditt navn sperret slik at om "du" bestiller noe så blir det bare avbrutt der og da og kommer ikke videre? Ta kontakt med fastlegen din/hennes og be ham om råd, eller henvisning til psykolog. Det er ikke normalt å drive på slik. Når det er penger og inkasso inne i bildet så er det også veldig viktig å få en stopper for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flaxseed Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Det er tydelig at hun er svært syk og at ingenting dere sier til henne hjelper. Siden det hun gjør er et lovbrudd er en anmeldelse til politiet eneste veien å gå. Dere vil også da stå sterkere i kampen mot innkassokravene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juleklem Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Kan du ta kontakt med selskapene hun pleier å bestille fra, si at du aldri vil bestille noe derfra men at du er plaget med at noen gjør det i ditt navn? Få ditt navn sperret slik at om "du" bestiller noe så blir det bare avbrutt der og da og kommer ikke videre? Ta kontakt med fastlegen din/hennes og be ham om råd, eller henvisning til psykolog. Det er ikke normalt å drive på slik. Når det er penger og inkasso inne i bildet så er det også veldig viktig å få en stopper for det. Det er litt vanskelig. For ho bestiller det ho kommer over. Jeg har fått sperret navnet mitt et sted ihvertfall.. Jeg mister muligheten til å kjøpe noe der i framtiden.. Men men.. Jeg har kontaktet fastlegen (vi har den samme), og fortalt dette, men ingenting blir gjort. For ho nekter å gå til psykolog. Hva gjør jeg? Er så redd for min bror og.. Det er så mange tusen kroner det er snakk om her, så vi har slitt mye m å få betalt ned gjelda hennes. Er dette psykisk, eller?.. Jeg vil så gjerne få slutt på dette.. Ikke rart at jeg selv har fått angst.. Det samme har min bror. Men han skjuler det m alkohol.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juleklem Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Det er tydelig at hun er svært syk og at ingenting dere sier til henne hjelper. Siden det hun gjør er et lovbrudd er en anmeldelse til politiet eneste veien å gå. Dere vil også da stå sterkere i kampen mot innkassokravene. Jeg kommer ikke til å anmelde mora mi. ALDRI. Selv om dette er et lovbrudd osv, er det tross alt mora mi.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærebrus875 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Det er litt vanskelig. For ho bestiller det ho kommer over. Jeg har fått sperret navnet mitt et sted ihvertfall.. Jeg mister muligheten til å kjøpe noe der i framtiden.. Men men.. Jeg har kontaktet fastlegen (vi har den samme), og fortalt dette, men ingenting blir gjort. For ho nekter å gå til psykolog. Hva gjør jeg? Er så redd for min bror og.. Det er så mange tusen kroner det er snakk om her, så vi har slitt mye m å få betalt ned gjelda hennes. Er dette psykisk, eller?.. Jeg vil så gjerne få slutt på dette.. Ikke rart at jeg selv har fått angst.. Det samme har min bror. Men han skjuler det m alkohol.. Ja dette er et psykisk problem. Dette kan ikke ha noen fysisk årsak. Det at dere får angst og sliter økonomisk, må dere får ordnet opp i. Uansett om det er mora deres, tror du ikke at hun vil dere skal ha det bra? Dere har det jo ikke bra nå, MAS på fastlegen, si at han må snakke med henne f eks. At nok mas fra legen kan få henne til å gå til en psykolog, ihvertfall en time. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærebrus875 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Ja dette er et psykisk problem. Dette kan ikke ha noen fysisk årsak. Det at dere får angst og sliter økonomisk, må dere får ordnet opp i. Uansett om det er mora deres, tror du ikke at hun vil dere skal ha det bra? Dere har det jo ikke bra nå, MAS på fastlegen, si at han må snakke med henne f eks. At nok mas fra legen kan få henne til å gå til en psykolog, ihvertfall en time. Kan det hjelpe å ta fra henne bankkort? Er du over 18 år forresten? Hvor er far? Noen andre voksne dere kan få til å hjelpe der? Så kan den personen bli verge over pengene hennes, slik at hun ikke har noen penger selv. At dere må handle mat osv, at hun ikke får røre pengene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flaxseed Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg kommer ikke til å anmelde mora mi. ALDRI. Selv om dette er et lovbrudd osv, er det tross alt mora mi.. Det er derfor hun fortsetter med å utnytte dere. Dere er for snille med henne. Dere må sette hardt mot hardt. Ved å politianmelde vil dere bli tatt på alvor og få slettet gjelden hun har påført dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juleklem Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Kan det hjelpe å ta fra henne bankkort? Er du over 18 år forresten? Hvor er far? Noen andre voksne dere kan få til å hjelpe der? Så kan den personen bli verge over pengene hennes, slik at hun ikke har noen penger selv. At dere må handle mat osv, at hun ikke får røre pengene. Ja, vi er over 18 år. Jeg har selv en familie. barn og mann. Jeg bor ikke hjemme. Min bror bor for tiden hjemme. Min far er død, og mamma har en samboer nå. Men han sier så lite.Han vet nok ikke om dette.. For dette har mamma gjort i mange år. Mamma jobber ikke, har stønad fra trygdekontoret. Det hjelper ikke å ta fra henne bank kortet. Ho kan bruke pengene sine til hva ho vil for meg.. Men ho må da sitte m person nr våres og inntekten våres når ho fyller ut skjema til lån og konto.. Ho har allerede forfalsket underskriften min 3 ganger i banken for noen år tilbake.. Jeg tror at hvis dette er psykisk, må ho få hjelp, før vi barna sitter m gjeld opp til øra.. Jeg anmelder ho ikke. Jeg ønsker bare at ho skal slutte. Men hvordan skal jeg få ho til å innrømme det ho gjør, og få til psykolog?.. Jeg får så lite respons av legen når jeg tar opp dette, for mamma nekter på alt.. Dette er ikke lett.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juleklem Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Det er derfor hun fortsetter med å utnytte dere. Dere er for snille med henne. Dere må sette hardt mot hardt. Ved å politianmelde vil dere bli tatt på alvor og få slettet gjelden hun har påført dere. Nei, jeg anmelder ho ikke. Ho trenger hjelp!! Bare ho kunne innse selv at ho trengte det... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærebrus875 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Ja, vi er over 18 år. Jeg har selv en familie. barn og mann. Jeg bor ikke hjemme. Min bror bor for tiden hjemme. Min far er død, og mamma har en samboer nå. Men han sier så lite.Han vet nok ikke om dette.. For dette har mamma gjort i mange år. Mamma jobber ikke, har stønad fra trygdekontoret. Det hjelper ikke å ta fra henne bank kortet. Ho kan bruke pengene sine til hva ho vil for meg.. Men ho må da sitte m person nr våres og inntekten våres når ho fyller ut skjema til lån og konto.. Ho har allerede forfalsket underskriften min 3 ganger i banken for noen år tilbake.. Jeg tror at hvis dette er psykisk, må ho få hjelp, før vi barna sitter m gjeld opp til øra.. Jeg anmelder ho ikke. Jeg ønsker bare at ho skal slutte. Men hvordan skal jeg få ho til å innrømme det ho gjør, og få til psykolog?.. Jeg får så lite respons av legen når jeg tar opp dette, for mamma nekter på alt.. Dette er ikke lett.. Bytt fastlege. Av det du skrive her så er dette en veldig alvorlig sak, og når han ikke tar dette alvorlig, så er han ikke en god lege. Når hun selv nekter for at hun ahr et problem selv om du da kan "bevise" at hun har bestilt massevis i andres navn, så burde legen da det enda mer alvorlig. De som ikke ser hva de gjør galt selv trenger fortest mulig hjelp, før ting går helt over styr. Har du et godt forhold til stefaren din? Kan du ta opp dette med ham, alene? At han må følge litt med på henne, ev få ham med på å "lure" henne ut av huset og ta henne med til en psykolog? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BipolarII...jeg visst Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Dette er helt vanvittig! Det er ikke lov å bestille i andres navn! Abefaler deg å returnere alt du får i posten, som hun har bestilt. Og også ringe kundeservice og forklare situasjonen, at dette er varer sm du selv ikke har sendt inn ordre på, men moren din i ditt navn. Høres ut som du har betalt for disse varene til nå. Det må du _ikke_ fortsette med! Moren dins shoppingtrang er klart avvikende og særs spesiell. En ting hadde vært om hun selv hadde shoppet alt dette til seg selv i hytt og pine. Det ville vært psykt selv da. Men når hun gjør det i ditt navn og broren dins, er det mye verre! Hun viser stor uansvarlighet når hun gjør slikt. Det vitner om utrolig stor umodenhet hos henne. Slikt gjør man jo bare ikke! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BipolarII...jeg visst Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Ja, vi er over 18 år. Jeg har selv en familie. barn og mann. Jeg bor ikke hjemme. Min bror bor for tiden hjemme. Min far er død, og mamma har en samboer nå. Men han sier så lite.Han vet nok ikke om dette.. For dette har mamma gjort i mange år. Mamma jobber ikke, har stønad fra trygdekontoret. Det hjelper ikke å ta fra henne bank kortet. Ho kan bruke pengene sine til hva ho vil for meg.. Men ho må da sitte m person nr våres og inntekten våres når ho fyller ut skjema til lån og konto.. Ho har allerede forfalsket underskriften min 3 ganger i banken for noen år tilbake.. Jeg tror at hvis dette er psykisk, må ho få hjelp, før vi barna sitter m gjeld opp til øra.. Jeg anmelder ho ikke. Jeg ønsker bare at ho skal slutte. Men hvordan skal jeg få ho til å innrømme det ho gjør, og få til psykolog?.. Jeg får så lite respons av legen når jeg tar opp dette, for mamma nekter på alt.. Dette er ikke lett.. "når ho fyller ut skjema til lån og konto.. Ho har allerede forfalsket underskriften min 3 ganger i banken for noen år tilbake.." Se svaret mitt lenger oppe. Men måtte bare kommentere sitatet ditt over gså. Det her er helt vilt! Blir bare verre og verre! Hun kan ikke ha noen sperrer!!!! Ta opp lån og opprette kontoer i deres navn! Verste jeg har hørt! Sjokkerende! Hun er ikke bare uansvarlig eller skjødesløs! Hun er direkte samvittighetsløs! Når dere ber henne holde opp med dette, og hun bare fortsetter, ja, da ER hun blottet for samvittighet!! Som moren deres er det veldig enkelt for henne å ha fødsels- og personnummerne deres. Det fikk vi jo når vi ble registrert som statsborgere i dette landet. Dvs. hun kjenner godt til nummerne. Den forfalskninga er utrolig drøy! Sørg for Guds skyld for at du holder visakort, mastercard og kredittkortene dine LANGT unna hennes rekkevidde. For får hun kloa i noen av dataene på dem, så bestiller hun helt sikkert en haug over internetthandel også. For der trenger man bare taste inn kontonummer og cvc-nummeret, dvs. ingen underskrifter over hodet. Skjønner du ikke vil anmelde henne. Det er vanskelig når det er ens egen mor. Hvordan har ellers oppveksten deres vært? Har du alltid følt du har måttet være (over)ansvarlig for henne og hennes gjerninger? En fastlege som er så lite handlekraftig når situasjonen er så ille, er trist og skremmende. Kan dere bytte til en annen? Ellers må dere prøve og sette hard mot hardt ennå en gang overfor fastlegen hennes. Håper dere finner en utvei her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juleklem Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Bytt fastlege. Av det du skrive her så er dette en veldig alvorlig sak, og når han ikke tar dette alvorlig, så er han ikke en god lege. Når hun selv nekter for at hun ahr et problem selv om du da kan "bevise" at hun har bestilt massevis i andres navn, så burde legen da det enda mer alvorlig. De som ikke ser hva de gjør galt selv trenger fortest mulig hjelp, før ting går helt over styr. Har du et godt forhold til stefaren din? Kan du ta opp dette med ham, alene? At han må følge litt med på henne, ev få ham med på å "lure" henne ut av huset og ta henne med til en psykolog? Nei, jeg har ikke et godt forhold til samboeren til mamma. Han er 6 år eldre enn meg, og er noe "fjern".. Han sier så lite, så mamma styrer han fælt.. Mamma har hatt mange mannfolk etter far min døde, så det er vanskelig å få et godt forhold til de uansett, for jeg vet aldri når ho bytter de ut.. Skjønner?.. Ho nekter å bytte fastlege. Han er "guden" hennes.. Jeg når ikke frem hos han m dette problemet.. Så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BipolarII...jeg visst Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Om du ikke har meldt inn flytting fra din mors bosted til ditt eget, må du gjøre dette til Folkeregisteret så snart som mulig. Om moren din bestiller i ditt navn og du har en annen bostedsadresse enn den hun oppgir hjem til seg selv, så er det mye enklere for deg å ta kontakt med firmaene og fortelle at her er det ugler i mosen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærebrus875 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Nei, jeg har ikke et godt forhold til samboeren til mamma. Han er 6 år eldre enn meg, og er noe "fjern".. Han sier så lite, så mamma styrer han fælt.. Mamma har hatt mange mannfolk etter far min døde, så det er vanskelig å få et godt forhold til de uansett, for jeg vet aldri når ho bytter de ut.. Skjønner?.. Ho nekter å bytte fastlege. Han er "guden" hennes.. Jeg når ikke frem hos han m dette problemet.. Så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Si til fastlegen samme du har skrevet her, alt med lån og kontoer osv.. si at han også er en "gud" for mora di. At han er eneste som når inn til henne. Si at enten så får han ordnet opp i problemet på et vis (at han skaffer psykologhjelp til henne eller noe) eller så anmelder du han til helsetilsynet for å ikke bry seg om en sak han burde. Såpass alvorlig du beskrivier det burde han strengt tatt prøvd å ordnet opp i. Skjønner du ikke har et godt forhold til stefaren din når det har vært så mange av de. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juleklem Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Dette er helt vanvittig! Det er ikke lov å bestille i andres navn! Abefaler deg å returnere alt du får i posten, som hun har bestilt. Og også ringe kundeservice og forklare situasjonen, at dette er varer sm du selv ikke har sendt inn ordre på, men moren din i ditt navn. Høres ut som du har betalt for disse varene til nå. Det må du _ikke_ fortsette med! Moren dins shoppingtrang er klart avvikende og særs spesiell. En ting hadde vært om hun selv hadde shoppet alt dette til seg selv i hytt og pine. Det ville vært psykt selv da. Men når hun gjør det i ditt navn og broren dins, er det mye verre! Hun viser stor uansvarlighet når hun gjør slikt. Det vitner om utrolig stor umodenhet hos henne. Slikt gjør man jo bare ikke! Ikke så lett når jeg ikke vet når ho bestiller ting og klær.. Ho oppretter kontoer og abonement i våres navn, og alle "tinga" som ho bestiller kommer hjem til henne. Når ho får regning, kaster ho den i søpla eller gjemmer den. Da er som regel regninga adr til meg eller broren min..Selv om jeg ikke bor hjemme lenger.. Derfor har ikke jeg kontroll over hva som blir kjøpt i mitt navn. Jeg har fått sperret et sted. Jeg har betalt avdrag i flere år, så jeg håper ikke det ligger noe mer ubetalt i mitt navn hos henne.. Vanskelig dette... Huff.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juleklem Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 "når ho fyller ut skjema til lån og konto.. Ho har allerede forfalsket underskriften min 3 ganger i banken for noen år tilbake.." Se svaret mitt lenger oppe. Men måtte bare kommentere sitatet ditt over gså. Det her er helt vilt! Blir bare verre og verre! Hun kan ikke ha noen sperrer!!!! Ta opp lån og opprette kontoer i deres navn! Verste jeg har hørt! Sjokkerende! Hun er ikke bare uansvarlig eller skjødesløs! Hun er direkte samvittighetsløs! Når dere ber henne holde opp med dette, og hun bare fortsetter, ja, da ER hun blottet for samvittighet!! Som moren deres er det veldig enkelt for henne å ha fødsels- og personnummerne deres. Det fikk vi jo når vi ble registrert som statsborgere i dette landet. Dvs. hun kjenner godt til nummerne. Den forfalskninga er utrolig drøy! Sørg for Guds skyld for at du holder visakort, mastercard og kredittkortene dine LANGT unna hennes rekkevidde. For får hun kloa i noen av dataene på dem, så bestiller hun helt sikkert en haug over internetthandel også. For der trenger man bare taste inn kontonummer og cvc-nummeret, dvs. ingen underskrifter over hodet. Skjønner du ikke vil anmelde henne. Det er vanskelig når det er ens egen mor. Hvordan har ellers oppveksten deres vært? Har du alltid følt du har måttet være (over)ansvarlig for henne og hennes gjerninger? En fastlege som er så lite handlekraftig når situasjonen er så ille, er trist og skremmende. Kan dere bytte til en annen? Ellers må dere prøve og sette hard mot hardt ennå en gang overfor fastlegen hennes. Håper dere finner en utvei her. Oppveksten min har ikke vært bra. Jeg fikk aldri ungdomstiden min. Huset var fylt m alkohol, piller og vold.. Så jeg har fortsatt mye "bagasje" jeg bærer rundt på. Mamma er alltid grinete når ho er blakk. Da ringer ho meg og forteller meg grundig at jeg har ødelagt livet hennes, det er min skyld at ho går på valium.. osv.. Ho har alltid lagt skylda på meg i hele livet, uansett hva det er. Hvis jeg tilbyr ho litt penger, er jeg gullet hennes.. Skjønner?.. Ustabil, mener jeg.. Jeg har alltid måtte stå der og ta i mot all dritten, kan man si.. Jeg har prøvd å snakke m henne om dette m kjøpene hennes, men ho neker plent på at ho har handla noe. Det er nok jeg selv som har gjort, får jeg tilbake.. Ho skjønner bare det ikke, eller vil ikke skjønne det.. Ikke vet jeg.. Jeg har sperra kontoene mine i banken. Får ikke ut penger hvis det ikke er personlig oppmøte av meg selv, eller snakke m en bestemt ansatt der. Så der er jeg sikra.. Håper jeg.. Ho har heldigvis ikke internett, så der klarer ho ikke å få til noe. Og korta mine er bra gjemt når ho er på besøk.. Men det er disse hersens katalogene ho får i posten... Huff.. Der slår ho til m navna våres.. Blir gal snart jeg.. Rart jeg er redd postkassa og har fått angst??.. Jeg ønsker så fælt at ho skal legge bort denne vanen, men hvordan skal dette ta slutt??.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juleklem Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Si til fastlegen samme du har skrevet her, alt med lån og kontoer osv.. si at han også er en "gud" for mora di. At han er eneste som når inn til henne. Si at enten så får han ordnet opp i problemet på et vis (at han skaffer psykologhjelp til henne eller noe) eller så anmelder du han til helsetilsynet for å ikke bry seg om en sak han burde. Såpass alvorlig du beskrivier det burde han strengt tatt prøvd å ordnet opp i. Skjønner du ikke har et godt forhold til stefaren din når det har vært så mange av de. Jeg har prøvd og prøvd å snakke m han.. Men til ingen nytte.. Jeg er jo redd og.. Vet aldri hva ho kan finne på hvis jeg stikker nesa mi for mye borti et sårt punkt hos henne.. Ho har slått meg før, og det er ikke noe ålreit minner.. Det finnes ikke noen som kan hjelpe meg her,bortsett fra fastlegen? Veit du? Er redd broren min skal ta livet sitt og.. Han sa hvis det skjer igjen, går jeg i skogen og gjør slutt på alt.. Huff.. Så jeg føler at jeg må få grepet inn her, før det kan skje noe drastisk.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juleklem Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Om du ikke har meldt inn flytting fra din mors bosted til ditt eget, må du gjøre dette til Folkeregisteret så snart som mulig. Om moren din bestiller i ditt navn og du har en annen bostedsadresse enn den hun oppgir hjem til seg selv, så er det mye enklere for deg å ta kontakt med firmaene og fortelle at her er det ugler i mosen. Jeg meldte flytting til folkeregistret da jeg flytta for noen år siden.. Men det hjelper ikke. Mamma lar bare regningene ligge i evigheter, så jeg får plutselig brev fra innkrevingen... Et eksempel: Jeg skulle få et atlas da jeg gikk på skolen. Det kostet rundt 198 kr. Etter 5-6 år km det brev fra namsmannen til meg m en regning på over 3000 kr. Da hadde ikke mamma betalt regninga, og jeg hadde flyttet for lengst hjemmefra.. Så det hjelper ikke å melde flytting.. Ellers så er det ellos, h&m, spar kjøp osv ho oppretter kontoer i navna våres.. Min bror er nettopp ferdig m de ene på vel 30 000 kr, jeg er ferdig m den ene på vel 40 000 kr.. Det renter seg så, hvis man ikke betaler på noen år.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292911-er-dette-psykisk/#findComment-2356280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.