Gå til innhold

Har DPS lov til dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Småirritert

Jeg fikk for en stund siden et brev hvor jeg var blitt gitt status som rettighetspasient på en psykiatrisk poliklinikk og at jeg skulle få hjelp innen en viss dato.Nå fikk jeg et nytt brev om at de hadde tatt en ny vurdering hvor de finner at det er forsvarlig å utsette fristen med hele 3 måneder. Har de lov til å gjøre dette? . Det er ikke noen nye opplysninger i saken så det hele fremstår litt merkerlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293052-har-dps-lov-til-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har inntrykk av at rettighetene tilpasses til ventelistene. Dermed må ingen vente uforsvarlig lenge...

Det som sikkert har skjedd er at de har fått problemer med å holde tritt og så bestemt seg for hvem de synes det haster minst med.

Fikk du i dette brevet noen opplysninger om hvilke ankemuligheter du har.

mvh

Annonse

Gjest Jente31

Jeg er ikke sikker på om de har lov til dette eller ikke, siden de har sendt deg brev om at fristen er forskjøvet med tre mndr. og har informert deg om det.

Men du kan ringe til Nav Pasientformidling og forhøre deg. De har plikt til å skaffe deg utredning/behandling på evt et annet sted (samt betale for det) når fristen blir brutt.

Lykke til! :)

Gjest BipolarII...jeg visst

Dette virker veldig merkelig. Å si i det ene øyeblikket at du er rettighetspasient og dermed skal ha behandling en bestemt dato, mens de så sier i et neste at du skal vente 3 mnd til! Hva i all verden er dette for en logisk brist fra poliklikken? Nei, dette må du klage på. Kontakt legen din og/eller ring dem eller få legen til å kontakte dem. Siden du har det svart på hvitt i det første skrivet de sendte, har de nok ikke mye å vise til av faglige grunner om du klager vedtaket videre. Som du sier det er jo ingen nye opplysninger forelagt i saken. Og din helse er vel da akkurat på det samme. Hadde du derimot vist stor grad av bedring, ville utsettelsen på 3 mnd fra dem vært mer ok å akseptere. Ikke finn deg i en slik merkelig avgjørelse og respons fra dem!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...