Gå til innhold

en dritt

Anbefalte innlegg

Her har du et klart skille mellom det du vet med fornuften og det følelsene og magefølelsen i etterkant forteller deg. Tiden er inne for å gjøre klare endringer her! Du er 50 år og har mange år fremdeles foran deg. Det er ikke grunn til å fortsette denne selvmobbingen lenger.

Lytt til det andre signaliserer til deg og at de liker deg. Du har humor og humør, du tør å ta plass i en gruppe mennesker. Det er jo kjempeflott at du har klart å komme dit! Fra den inneslutta som ikke turde å synes. Kjempemessig jobb du har gjort!

Selv synes jeg det er veldig deilig med folk som snakker rett fra levra og er vittige.

Jeg tror du faktisk har et sterkt selvhat i deg, Kjenner du deg igjen i det?

Hei - ville bare si tusen takk for veldig nyttige svar her inne. Det kommer helt sikkert nye kneiker, men jeg er iallfall i gang med "ny jobbing", og har fått et eller annet mer på skuddhold nå. Takk!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293069-en-dritt/page/3/#findComment-2361979
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

11

• OctoPus

9

• Orio

6

• muskath

1

Mest aktive i denne tråden

Det er en grunn til at folk rundt deg ikke deler din kritikk mot deg selv. Det første du kan gjøre er å aktivt 2 ganger pr. dag "mater" deg selv med positiv informasjon om deg selv som du har fått av andre. Tror du at du kan klare dette? Slik vil du kunne arbeide kognitivt på egen hånd. Jo mer du mater deg selv, jo større sjanser er det også for å luke ut mer og mer av den ubegrunnede dårlige selvfølelsen som har røtter fra langt tilbake i livet ditt. Den selvfølelsen som sier at du er en dritt.

Første skritt er selverkjennelse og bevissthet rundt dette. Dette har du alt oppnådd. Neste er å omprogrammere hjernen din gradvis. Kanskje du kan forsøke å få kontakt med en kognitiv behandler som kan hjelpe deg med å tenke annerledes om deg selv?

Nå har jeg klart å begynne å lytte til, og ta i mot positive tilbakemeldninger! Tidligere har jeg ignorert dem, i allfall ikke tatt dem inn!!!! Fikk et strålende kompliment her forleden, og har fått det samme de siste måneder, som jeg ennå husker, Til sammen blir det jo en ikke så dårlig attest, Og det må jeg lære å ha med meg som en motpol til mitt destruktive indre. Tusen takk for engasjement og svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293069-en-dritt/page/3/#findComment-2361987
Del på andre sider

Gjest BipolarII...jeg visst

Nå har jeg klart å begynne å lytte til, og ta i mot positive tilbakemeldninger! Tidligere har jeg ignorert dem, i allfall ikke tatt dem inn!!!! Fikk et strålende kompliment her forleden, og har fått det samme de siste måneder, som jeg ennå husker, Til sammen blir det jo en ikke så dårlig attest, Og det må jeg lære å ha med meg som en motpol til mitt destruktive indre. Tusen takk for engasjement og svar!

Flott :D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293069-en-dritt/page/3/#findComment-2362490
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...