Mikkaela_rev Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg mente vel egentlig ikke at du skulle "forsvare" deg eller kommentere en mening du ble tillagt. Jeg lurte bare på om det stemte at du mener det, eller om merian/johannesurt har misforstått. Jeg skjønner egentlig ikke debatten. NHD skrev i det aktuelle innlegget: "Min konklusjon: De aller fleste får god behandling som hjelper dem. Litt for mange får litt for lite og/eller må vente for lenge. Noen er misfornøyde med god grunn. En betydelig del av de som i alle fora bekjenner sin misfornøydhet har personlighetsavvik som forklaring på dette." Det er sånn jeg ser det enkelt og greit skrevet. Helt klart med rom for tolkninger, men det meste vi alle skriver kan tolkes/mistolkes opp ned og i mente. Merian/johannesurt valgte kun å konsentrere seg om siste del av hva NHD skrev, og 'bruke' dette til inntekt for eget syn. Merian klarte også å vri om ordlyden slik at den passet han/henne bedre; til "problematisk personlighet". Du burde ikke la deg såre av sånt, merian kjenner deg ikke og har ingen forutsetninger for å kunne sette slike merkelapper på andre. Jeg kjenner deg heller ikke, men må si at jeg har et helt annet syn på deg (slik du ser at mange andre også har) Jeg ble imponert over alt du klarer selv om du føler deg på bunn, det var ikke rent lite! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293087-nh-problematisk-personlighet/page/2/#findComment-2358208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest keira Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg mente vel egentlig ikke at du skulle "forsvare" deg eller kommentere en mening du ble tillagt. Jeg lurte bare på om det stemte at du mener det, eller om merian/johannesurt har misforstått. Jeg tror det er svært lurt av NHD å ikke kommentere, dementere hva andre brukere sier om noen. Selv om jeg skjønner ditt behov for det. Problemet er at da ville dette forumet lett utviklet seg raskt i en usunn og negativ retning. Folk her inne kan ikke diagnostisere. Knapt nok NHD, siden det nå en gang er over nettet. Men han kan si at det er sannsynlig eller trolig og vedkommende kan velge å få det bekreftet eller avkreftet gjennom en videre utredning i real life. Her sies det mye rart, og hver og en av oss må heve oss over mye skal vi klare å være her inne. Det er litt av risikoen ved å være på slike forum. Selv om det slett ikke er lett når en sliter og er sårbar. Men det er ingen ting som tyder på at nevnte nick skulle få være fasit for hvem du eller andre her inne er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293087-nh-problematisk-personlighet/page/2/#findComment-2358211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg tror det er svært lurt av NHD å ikke kommentere, dementere hva andre brukere sier om noen. Selv om jeg skjønner ditt behov for det. Problemet er at da ville dette forumet lett utviklet seg raskt i en usunn og negativ retning. Folk her inne kan ikke diagnostisere. Knapt nok NHD, siden det nå en gang er over nettet. Men han kan si at det er sannsynlig eller trolig og vedkommende kan velge å få det bekreftet eller avkreftet gjennom en videre utredning i real life. Her sies det mye rart, og hver og en av oss må heve oss over mye skal vi klare å være her inne. Det er litt av risikoen ved å være på slike forum. Selv om det slett ikke er lett når en sliter og er sårbar. Men det er ingen ting som tyder på at nevnte nick skulle få være fasit for hvem du eller andre her inne er. Det eneste jeg lurte på var om merian/johannesurt hadde forstått nhd riktig eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293087-nh-problematisk-personlighet/page/2/#findComment-2358234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest merian/johannesurt Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 NHD skrev til tråd: "Bare lureri?" : En betydelig del av de som i alle fora bekjenner sin misfornøydhet har personlighetsavvik som forklaring på dette. – Nils Håvard Dahl, psykiater. -"Personlighetsavvik" eller "problematisk personlighet"? Analyse: Et avvik=noe som er forskjellig fra normalen, eller? Analyse: problematisk=noe som er vanskelig å forholde seg til, eller? Jeg tillater meg å kommentere dere selv om jeg ikke føler behov for å forsvare mitt innlegg. 1. At NHD ikke kan dy seg men nedlater seg til et forsøk på å dementere sine egne innlegg, er i og for seg forståelig, men .... 2. Jeg skrev "du/dere" - ikke "du", som referert til Orio spesielt. 3. Hvis noen kan omdefinere "problematisk personlighet" til noe annet enn det NHD selv skriver: "personlighets-avvik", så blir jeg nyssgjerrig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293087-nh-problematisk-personlighet/page/2/#findComment-2358274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 NHD skrev til tråd: "Bare lureri?" : En betydelig del av de som i alle fora bekjenner sin misfornøydhet har personlighetsavvik som forklaring på dette. – Nils Håvard Dahl, psykiater. -"Personlighetsavvik" eller "problematisk personlighet"? Analyse: Et avvik=noe som er forskjellig fra normalen, eller? Analyse: problematisk=noe som er vanskelig å forholde seg til, eller? Jeg tillater meg å kommentere dere selv om jeg ikke føler behov for å forsvare mitt innlegg. 1. At NHD ikke kan dy seg men nedlater seg til et forsøk på å dementere sine egne innlegg, er i og for seg forståelig, men .... 2. Jeg skrev "du/dere" - ikke "du", som referert til Orio spesielt. 3. Hvis noen kan omdefinere "problematisk personlighet" til noe annet enn det NHD selv skriver: "personlighets-avvik", så blir jeg nyssgjerrig. Når du i et svar til meg skriver "du/dere her inne har en problematisk personlighet" skjønner jeg ikke hvordan du kan si at det ikke er rettet direkte til meg, men bare er en generell betraktning. Jeg skulle også gjerne visst hva som er problematisk med min personlighet? Og hvorfor er du så sikker på at du ikke har feiltolket NHD, men at han plutselig benekter det han har sagt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293087-nh-problematisk-personlighet/page/2/#findComment-2358281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mikkaela_rev Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 NHD skrev til tråd: "Bare lureri?" : En betydelig del av de som i alle fora bekjenner sin misfornøydhet har personlighetsavvik som forklaring på dette. – Nils Håvard Dahl, psykiater. -"Personlighetsavvik" eller "problematisk personlighet"? Analyse: Et avvik=noe som er forskjellig fra normalen, eller? Analyse: problematisk=noe som er vanskelig å forholde seg til, eller? Jeg tillater meg å kommentere dere selv om jeg ikke føler behov for å forsvare mitt innlegg. 1. At NHD ikke kan dy seg men nedlater seg til et forsøk på å dementere sine egne innlegg, er i og for seg forståelig, men .... 2. Jeg skrev "du/dere" - ikke "du", som referert til Orio spesielt. 3. Hvis noen kan omdefinere "problematisk personlighet" til noe annet enn det NHD selv skriver: "personlighets-avvik", så blir jeg nyssgjerrig. Forstår at du tolker slik du ønsker/slik det passer deg, og det er jo naturlig. Jeg vil korrigere deg, for du vrir en smule(?) på saker som blir skrevet: NHD dementerte ikke noe som helst, han skrev: ”Merian/johannesurt kan beskrive egne oppfatninger, men avstå fra å tillegge meg meninger jeg ikke har.” Du har helt sikkert tanker og meninger som er sterke nok til å stå alene, du trenger ikke spinne videre på andres. Prøv! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293087-nh-problematisk-personlighet/page/2/#findComment-2358323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spekepølse Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 NHD skrev til tråd: "Bare lureri?" : En betydelig del av de som i alle fora bekjenner sin misfornøydhet har personlighetsavvik som forklaring på dette. – Nils Håvard Dahl, psykiater. -"Personlighetsavvik" eller "problematisk personlighet"? Analyse: Et avvik=noe som er forskjellig fra normalen, eller? Analyse: problematisk=noe som er vanskelig å forholde seg til, eller? Jeg tillater meg å kommentere dere selv om jeg ikke føler behov for å forsvare mitt innlegg. 1. At NHD ikke kan dy seg men nedlater seg til et forsøk på å dementere sine egne innlegg, er i og for seg forståelig, men .... 2. Jeg skrev "du/dere" - ikke "du", som referert til Orio spesielt. 3. Hvis noen kan omdefinere "problematisk personlighet" til noe annet enn det NHD selv skriver: "personlighets-avvik", så blir jeg nyssgjerrig. Det er vel så enkelt som at johannesurten har misforstått NHDs uttalelse, og han bruker den direkte mot en annen på forumet (Orio). Uttalelsen til NDH er tatt ut av sin sammenheng - han ønsker å si at en del av de misfornøyde inne psykiatrien er misfornøyde fordi de har en type personlighetsavvik som gjør at de stadig er vanskelige og misfornøyde (= MIN TOLKNING AV NDH). Det betyr ikke at ALLE som er misfornøyde i psykiatrien eller at alle psykiatriske pasienter har personlighetsavvik... Det får være måte på overtolkning. At johannesurt bruker dette mot Orio, synes jeg sier mer om Johannesfurt enn om noen som helst andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293087-nh-problematisk-personlighet/page/2/#findComment-2358605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BipolarII...jeg visst Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 NHD skrev til tråd: "Bare lureri?" : En betydelig del av de som i alle fora bekjenner sin misfornøydhet har personlighetsavvik som forklaring på dette. – Nils Håvard Dahl, psykiater. -"Personlighetsavvik" eller "problematisk personlighet"? Analyse: Et avvik=noe som er forskjellig fra normalen, eller? Analyse: problematisk=noe som er vanskelig å forholde seg til, eller? Jeg tillater meg å kommentere dere selv om jeg ikke føler behov for å forsvare mitt innlegg. 1. At NHD ikke kan dy seg men nedlater seg til et forsøk på å dementere sine egne innlegg, er i og for seg forståelig, men .... 2. Jeg skrev "du/dere" - ikke "du", som referert til Orio spesielt. 3. Hvis noen kan omdefinere "problematisk personlighet" til noe annet enn det NHD selv skriver: "personlighets-avvik", så blir jeg nyssgjerrig. "At NHD ikke kan dy seg men nedlater seg til et forsøk på å dementere sine egne innlegg, er i og for seg forståelig, men ..." Da leste du ikke det han skrev. Det var flere punkter der, også som beskrev ikke optimale forhold i psykiatrien selv. I tillegg ble dette med problematisk personlighet bragt inn helt på tampen. Er det så rart da? Det er jo en god del i akuttpsykiatrien f.eks. med alvorlige personlighetsproblemer, hvorav det også fins pasienter med kombinert rus- og personlighetsproblematikk. På poliklinikkene/DPS bedrives også gruppeterapi. Det er sikkert ikke et tilfeldig behandlingstilbud. Men for pasienter som har personlighetstrekk som gjør at de har mer komplisert forhold til å inngå i relasjoner med andre mennesker enn det som er definert som normalt. F.eks. tenk deg en pasient med som har den varianten av emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse der hun (han) manipulerer, splitter, svartmaler og klager de som ikke gjør som pas. vil eller ikke liker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293087-nh-problematisk-personlighet/page/2/#findComment-2358670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.