Gå til innhold

Hva skal jeg velge av utdanning ?

Anbefalte innlegg

Gjest sitrusfrukt

Til våren blir jeg ferdig utdannet hjelpepleier. Jeg har tenkt på å evt gå ambulanse , men jeg er usikker.

Vet ikke om jeg ska gå et påbyggingsår heller.. for jeg vet ikke om jeg vil ta noen høgskoleutdanning.

har også tenkt på om jeg sku jobbe et år i hjemmetjenesten.

Tenker mye på utdanning og jobb..

Håper på svar.. og at du kan gi meg noen råd ! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293090-hva-skal-jeg-velge-av-utdanning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var ferdig utdannet hjelpepleier for 11 år siden, og vil på det sterkeste anbefale deg å ta påbyggingsåret. Dette for å ha valgmuligheter i framtiden.Du vet ikke nå om du skal på videre utdanning (høyskoler/universiteter) men kanskje du skulle ønske dette senere. Da er det dumt å måtte "bruke opp" ett år på å ta de fagene du mangler. Jeg selv mangler noen få fag, og kommer aldri helt i gang med dem, siden jeg valgte bort påbyggingsåret (noe jeg angrer på den dag i dag) - så jeg anbefaler deg altså på det sterkeste å gjøre deg ferdig med dette først som sist...

Gjest pærebrus875

Jeg kan ihvertfall si noe som mange dessverre glemmer i dagens status-samfunn: Velg det DU vil, ikke det familie/andre insisterer på at er rett for deg. Du vet best hva du takler å jobbe som.

Utelukk de alternativene du har hvis det er forslag fra andre du egentlig ikke er så glad i seg (om du har det problemet).

Det er du som skal jobbe i yrket, ingen andre.. sett altfor mange som velger det som de blir "presset" til, og får resultatet der etter. Og vil du gå til en jobb hverdag DU ikke har valgt? Uansett, du kan jo fort utdanne deg som noe annet om du ikke trives likevel. Men da er det du selv som "har gjort feil" og ikke noe som har fått deg til det :).

Flott du vil jobbe i helsetjenesten, det trengs mange flere kompentente folk der!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...