Gå til innhold

Pepperkakehus, må det limes med sukker?


Gjest mij

Anbefalte innlegg

Å, jeg er så glad for at jeg ikke har innført pepperkakehus-tradisjon hjemme ;-)

Har trøbbel nok med å få til alle andre ting man bør gjøre før jul :)

Ja..? Det er jo hver sin smak på hva man prioriterer... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser dere virkelig pepperkakehuset? Det hadde ikke jeg orket. Etter 3 uker er det passe mye støv på det vil jeg tro. urgh...

Spisingen er jo hele poenget :) Og nei, det blir ikke særlig støvete. Pleier å spise det på nyttårsaften, så det står i ca 2 uker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man må bruke sukker, men jeg har aldri forsøkt å montere pepperkakehus sjøl... :(

Er det forresten lettere å pynte det FØR man monterer?

Ja definitivt! Lettere for unger å pynte når det ligger flatt, er min erfaring.

Jeg bare sender ungene bort når jeg skal lime sammen med glovarm sukkerblanding jeg, det er fort gjort å brenne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Spiser dere virkelig pepperkakehuset? Det hadde ikke jeg orket. Etter 3 uker er det passe mye støv på det vil jeg tro. urgh...

Samme tenker jeg.. Har aldri laget pepperkakehus pga det. Nødt til å bli støv, bøss eller hår og dritt på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser dere virkelig pepperkakehuset? Det hadde ikke jeg orket. Etter 3 uker er det passe mye støv på det vil jeg tro. urgh...

Klart det skal spises!

Det er et høydepunkt på nyttårsaften - da knuser vi huset og spiser til vi er kvalme alle mann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver det en gang til (siden det ikke ble kommentert): Bytt ut sukkeret med FRUKTOSE. Det gir like god effekt, men blir langt fra så varmt! Jeg har i alle fall god arfaring med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver det en gang til (siden det ikke ble kommentert): Bytt ut sukkeret med FRUKTOSE. Det gir like god effekt, men blir langt fra så varmt! Jeg har i alle fall god arfaring med det. :)

Takk for tips! Får man det på apotek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterstorm

Jeg skriver det en gang til (siden det ikke ble kommentert): Bytt ut sukkeret med FRUKTOSE. Det gir like god effekt, men blir langt fra så varmt! Jeg har i alle fall god arfaring med det. :)

Det kjøper man på dagligvareforretningen. Det står sammen med sukker og ting til kaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Får man det på apotek?

Jeg ser Vinterstorm har svart, men jeg må kanskje moderere meg litt - for jeg føler for å skrive at det blir _varmt_ med fruktose også, selvsagt. Det må jo smeltes ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke bruke sukker, men ganske stiv melis event blandet med en eggehvite. Det fungerer supert det, mye mer lettvindt enn med det sukkeret som alltid brant seg i panna, rant over alt og var farlig varmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...