Gå til innhold

Nytt hus i morgen!


filiokus81

Anbefalte innlegg

Mja, jeg må innrømme at jeg ikke koser meg like mye med pakkingen som deg :o) Men så bor jeg sammen med en mann som klamrer seg til alle eiendeler som om det stod om livet også da, så jeg får ikke kastet en brøkdel av det jeg _egentlig_ har lyst til å kvitte meg med...*himle*

Men å pakke ut, DET blir sikkert kos ja!

Da vi flyttet i sommer benyttet jeg sjansen til å "kvitte gubben" med en del gammelt rask mens han var borte. :o) Ingen virktige ting elelr ting jeg trodde muligens hadde affeksjonsverdi da, men lysegrønne akrylgensere fra mid på 80-allet, signalgule t-skjorter og enslige tefat og sånt... Han har så langt ikke spurt etter noe av det jeg kastet uten hans viten så jeg regner med han ikke engang visste han hadde det i hus lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Persille1365381127

Skriv på alle eskene hva som er inni!!! Du aner ikke hvor mye det letter jobben i etterkant, og nei - du husker ikke alt du trod du husker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse!! Så gøy med nytt før jul da :)

Jeg ville nok kanskje plassert de fleste eskene ,sortert, på et av rommene (de du vet ikke haster). Da kan du ta for deg kasse for kasse uten å snuble i dem overalt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi flyttet i sommer benyttet jeg sjansen til å "kvitte gubben" med en del gammelt rask mens han var borte. :o) Ingen virktige ting elelr ting jeg trodde muligens hadde affeksjonsverdi da, men lysegrønne akrylgensere fra mid på 80-allet, signalgule t-skjorter og enslige tefat og sånt... Han har så langt ikke spurt etter noe av det jeg kastet uten hans viten så jeg regner med han ikke engang visste han hadde det i hus lengre.

Regner med jeg prøver meg på noe sånt etterhvert jeg også :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse!! Så gøy med nytt før jul da :)

Jeg ville nok kanskje plassert de fleste eskene ,sortert, på et av rommene (de du vet ikke haster). Da kan du ta for deg kasse for kasse uten å snuble i dem overalt.

Lykke til!

Takk for tips! Ja vi kommer nok til å gjøre det ca sånn. I og med at vi ikke selger leiligheten før i januar blir litt stuemøbler stående igjen til visning, så jeg tenker stuen blir litt sånn oppbevaringsrom nå når vi flytter inn. Vi får bo på kjøkkenet og på lekerommet enn så lenge :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Ja vi kommer nok til å gjøre det ca sånn. I og med at vi ikke selger leiligheten før i januar blir litt stuemøbler stående igjen til visning, så jeg tenker stuen blir litt sånn oppbevaringsrom nå når vi flytter inn. Vi får bo på kjøkkenet og på lekerommet enn så lenge :o)

Det høres ut til at dere får et flott hjem. Lekerom er kjekt å ha når de er små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriv på alle eskene hva som er inni!!! Du aner ikke hvor mye det letter jobben i etterkant, og nei - du husker ikke alt du trod du husker ;)

Takk for tips! Min kjære har brukt noe vage formuleringer på eskene han har pakket, men siden jeg har tatt mesteparten regner jeg med å beholde oversikten sånn noenlunde :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut til at dere får et flott hjem. Lekerom er kjekt å ha når de er små :)

Jess, det tenker jeg også. Gleder meg til det! Vi har bare tre soverom da, så det betyr at de må dele rom foreløpig. De får heller selv velge å forsake lekerommet til fordel for hvert sitt soverom når de blir større.

Eller - storesøster (2,5 år) får sitt eget rom foreløpig, lillesøster (6 mnd) sover nok hos oss en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, det tenker jeg også. Gleder meg til det! Vi har bare tre soverom da, så det betyr at de må dele rom foreløpig. De får heller selv velge å forsake lekerommet til fordel for hvert sitt soverom når de blir større.

Eller - storesøster (2,5 år) får sitt eget rom foreløpig, lillesøster (6 mnd) sover nok hos oss en stund til.

Vi hadde også ungene på samme rom lenge, slik at de fikk lekerom i steden for hvert sitt soverom. Vi skilte dem når den eldste begynte på skolen, og det var nok veldig riktig. Jentene stortrives på eget rom nå, men tidligere ville de IKKE sove hver for seg.

Smart. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så morsomt med noe nytt, helt herlig. :-)

Tips til flyttingen er vel litt sent, men jeg forsterker bare det alle har sagt til nå: Merk alle kasser godt, både med innhold og hvilket rom de skal til. Da går alt så mye lettere.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh hjælpe meg, er du min nye nabo, eller? ;) Det flytter nemlig nye folk inn vegg-i-vegg med meg i morra... ;)

Hehe, nei jeg er vestlending jeg altså. Lykke til med nye naboer da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så morsomt med noe nytt, helt herlig. :-)

Tips til flyttingen er vel litt sent, men jeg forsterker bare det alle har sagt til nå: Merk alle kasser godt, både med innhold og hvilket rom de skal til. Da går alt så mye lettere.

Lykke til!

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, selv om det er litt sent for vår del - mye er pakket allerede.

Men jeg håper og tror vi har gjort en ålreit merkejobb (selv om jeg registrerte at mannen enkelt og greit skrev "fat" både på esken med hverdagstallerkener, den med det beste serviset vårt og på kassen med kaffeservise/lysestaker/dill....) Men jeg har pakket mesteparten selv, så jeg har stort sett oversikten :o)

...og uansett hvor godt en merker eskene, så leter en etter et eller annet etter en flytting. Hos oss dukket den siste forsvunne tingen opp nylig, 4 år etter flytting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og uansett hvor godt en merker eskene, så leter en etter et eller annet etter en flytting. Hos oss dukket den siste forsvunne tingen opp nylig, 4 år etter flytting!

Jeg flyttet i fjor sommer og selv etter å ha endevendt kjellerbode opptil flere ganger så er det en eske med kjøkkensaker jeg ikke finner... Men jeg antar den kommer til rette den dagen jeg får somlet meg til å kjøpe en ny stor-kniv + et par deigskraper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet i fjor sommer og selv etter å ha endevendt kjellerbode opptil flere ganger så er det en eske med kjøkkensaker jeg ikke finner... Men jeg antar den kommer til rette den dagen jeg får somlet meg til å kjøpe en ny stor-kniv + et par deigskraper...

Det kan du ta deg gift på, det er en helt egen lov det der. Men bank i bordet - her mangler ingenting selv etter 3 flyttinger på 1,5 år! Fikk igjen for den sykt nøyaktige jobben jeg gjorde ved første flytting.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet i fjor sommer og selv etter å ha endevendt kjellerbode opptil flere ganger så er det en eske med kjøkkensaker jeg ikke finner... Men jeg antar den kommer til rette den dagen jeg får somlet meg til å kjøpe en ny stor-kniv + et par deigskraper...

Jeg mangler fortsatt et par støvler som er uunnværlige om vinteren. Jeg måtte til sist gi meg og har nå kjøpt nye, men de gamle er ikke dukket opp ennå. Jeg fatter og begriper ikke hvor de kan være utenom eskene vi fyllte med sko. Jeg ser til og med for meg at jeg pakket dem ned. *mistenker svigerfar for å ha stjålet dem da han bar kasser ned i flyttebilen* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...