Gå til innhold

Likte det ikke?

Gjest merian/johannesurt

Anbefalte innlegg

Gjest merian/johannesurt

Jeg sendte et innlegg igår kveld med overskrift Ynkelig, selvmedlidende.. Denne ble sensurert bort. Noen som fikk med seg det og har noen kommentarer? Jeg forstår at det ofte er problematisk å se sannheten i øynene, og at det i allefall var 1 person som ikke likte innlegget.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293256-likte-det-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk det med meg, og for min del er det helt greit at det ble slettet. Hva hadde du å bidra med? Annet enn å rakke ned på mennesker som sliter psykisk for å være ynkelige og selvmedlidende, noe du har gjort på veldig mange måter i forskjellige innlegg den siste tiden. Jeg synes du kan vente med å skrive den typen innlegg til du har noe konstruktivt å bidra med, eller konkrete råd å komme med. Ingen her inne trenger å bli rakket ned på av deg, det klarer vi utmerket selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293256-likte-det-ikke/#findComment-2359763
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg likte det heller ikke... Synes ikke din person har noe inne på dette forumet å gjøre...;(

Jeg synes at menneskene her inne er ærlige og har en selvinnsikt, som du bare kan se langt etter, dessverre! De kjenner sine feil og mangler bedre enn de fleste, og de vet når tiden er moden for å be om hjelp.

Så kommer du med dine sure oppgulp og er ikke til hjelp for noen ;( Skjønner ikke hva du vil med dine nedlatende innlegg engang.

Din "jeg-vet-alt" holdning passer dårlig inn på dette forum. Her trenger vi medmennesker med empati...!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293256-likte-det-ikke/#findComment-2359785
Del på andre sider

Gjest BipolarII...jeg visst

Jeg så den er blitt slettet. Så jeg fikk ikke opp svaret jeg hadde fått på innlegget jeg skrev til deg. For øvrig syntes jeg sletingen var helt på sin plass.

Jeg synes ikke du er en som forvekter den hele og fulle sannhet, slik du gir inntrykk av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293256-likte-det-ikke/#findComment-2359798
Del på andre sider

Annonse

Gjest merian/johannesurt

Jeg fikk det med meg, og for min del er det helt greit at det ble slettet. Hva hadde du å bidra med? Annet enn å rakke ned på mennesker som sliter psykisk for å være ynkelige og selvmedlidende, noe du har gjort på veldig mange måter i forskjellige innlegg den siste tiden. Jeg synes du kan vente med å skrive den typen innlegg til du har noe konstruktivt å bidra med, eller konkrete råd å komme med. Ingen her inne trenger å bli rakket ned på av deg, det klarer vi utmerket selv.

Ingen her inne trenger å bli rakket ned på av deg, det klarer vi utmerket selv. – Orio

Dette svaret sier mer enn jeg hadde forventet. Den forklaringen var også motivet for mitt innlegg. Jeg forsøkte å få dere opp av hengemyra. Få dere til å slutte å rakke ned på dere selv. Hvis det er mulig. Uten piller! Men det dere er så dyktige til er å lulle dere inn selvmedlidenhet. Jeg forstår at dere på dette forum er en liten klan. Ja, faktisk tror jeg ikke dere er så mange. De fleste har nok vært her i årevis. Diskutert hvilket medikament som er best. Om dere skal la dere kue av bivirkninger eller "personlighets-avvik". Hvis der leser NHD sitt innlegg, så sier han egentlig det samme som meg. Men jeg er jo en out-sider som bare tyr til Ibux, ikke sant? En som ikke hyler med ulvene her inne.

Til dere som leste det sensurerte innlegget, ba jeg dere ha omtanke for andre; gamle, ensomme mennesker f eks, og slutte med å være så j...selvmedlidende! Det var og er mitt budskap. Kanskje bunner "personlighets-avviket" i en manglende selvinnsikt? Den innsikten man tilregner narsissisten. Kilde: Lisbeth Brudal, "Psykopat?".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293256-likte-det-ikke/#findComment-2359924
Del på andre sider

Gjest merian/johannesurt

Jeg ble ganske så provosert over tråden din ja.

Om man analyserer din agenda i den tråden så må vel den være at det er "galt" å bruke psykofarmaka. At det er noe umoral i det. Jeg opplever det helt motsatt. Jeg vil bli friskere av å ta medisinen, dermed kan jeg yte mer til samfunnet og folk rundt meg. Det hadde vært umoralsk å ikke ta den.

Uansett har ikke moral noe med denne saken å gjøre. Jeg bruker medisinen utelukkende for min egen dels skyld. Jeg får mindre smertenivå og jeg blir i bedre stand til å nå mine mål.

Holdningene du demonstrerer er typiske steinalderfordommer. Det med at man blir "neddopa" av psykofarmaka er noe jeg har hørt av andre, nemlig narkomane. Men det er kanskje mer moralsk å eksperimentere med narkotika enn å motta behandling fra helsevesenet...

Men kjære Smir, den eneste behandlingen du egentlig får er jo piller, eller? Få hodet opp av sanden!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293256-likte-det-ikke/#findComment-2359932
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Ingen her inne trenger å bli rakket ned på av deg, det klarer vi utmerket selv. – Orio

Dette svaret sier mer enn jeg hadde forventet. Den forklaringen var også motivet for mitt innlegg. Jeg forsøkte å få dere opp av hengemyra. Få dere til å slutte å rakke ned på dere selv. Hvis det er mulig. Uten piller! Men det dere er så dyktige til er å lulle dere inn selvmedlidenhet. Jeg forstår at dere på dette forum er en liten klan. Ja, faktisk tror jeg ikke dere er så mange. De fleste har nok vært her i årevis. Diskutert hvilket medikament som er best. Om dere skal la dere kue av bivirkninger eller "personlighets-avvik". Hvis der leser NHD sitt innlegg, så sier han egentlig det samme som meg. Men jeg er jo en out-sider som bare tyr til Ibux, ikke sant? En som ikke hyler med ulvene her inne.

Til dere som leste det sensurerte innlegget, ba jeg dere ha omtanke for andre; gamle, ensomme mennesker f eks, og slutte med å være så j...selvmedlidende! Det var og er mitt budskap. Kanskje bunner "personlighets-avviket" i en manglende selvinnsikt? Den innsikten man tilregner narsissisten. Kilde: Lisbeth Brudal, "Psykopat?".

Jeg leste ikke tråden som ble slettet, men det du har skrevet i denne tråden, gjør at jeg ikke har noe problem med å skjønne HVORFOR den ble slettet.

Du er ufin mot folk som sliter, du tror du vet best, og helt ærlig tror jeg ikke du har det særlig godt med deg selv. Synes du skal ta hånd om deg sjøl i stedet for å spre ditt oppgulp og dine usakligheter over andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293256-likte-det-ikke/#findComment-2359940
Del på andre sider

Gjest BipolarII...jeg visst

Hva er din definisjon på selvmedlidenhet, selvinnsikt og klan?

Hvilken farmakologisk utdanning har du, slik at du kan uttale deg om bivirkninger til ulike preparater og hvordan medikamenter virker?

"Hvis der leser NHD sitt innlegg, så sier han egentlig det samme som meg." Hva mener du her? Jeg kan ikke se annet enn at du og NHD ikke deler samme meninger og synspunkter.

"Men jeg er jo en out-sider som bare tyr til Ibux, ikke sant? En som ikke hyler med ulvene her inne."

Slik jeg leser det du skriver, sier du at det er vi/alle andre kontra deg. Vi er ulver. Hva er du da? Lille rødhette?

Mtp omsorg er det mange her inne som jeg opplever lider av manglende omsorg for seg selv. Ja, noen er sutrete og oppfatetr seg som ofre innimellom. Men her fins så mange personer, så mane ulike individer. Du setter liksom alle i en bås. "Alle dere er sånn!", sier du. Implisitt også "Men det er ett unntak og det er meg!" Det virker som om du prøver å være en frelser her inne. Det er fint å ha et ønske om å hjelpe. Men det er ikke til hjelp å bli sjikanert eller få sterke råd som ikke er faglig begrunnet. Det håper jeg du forstår.

I det innlegget ditt, som ble slettet, rakket du særdeles sterkt ned på de som tilbragte mye tid her inne. Hvordan synes du selv at du er med tanke på tidsbruk her på DOL ?

Er du nylig kommet til dette forumet, eller har du bare frekventert under annet/andre nick tidligere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293256-likte-det-ikke/#findComment-2359959
Del på andre sider

Hmmm, jeg er veldig glad for og takknemlig for ditt forsøk på å få hodet mitt opp av sanden, det var virkelig oppkvikkende med litt luft. Men, alså, jeg er medisinert. Litt.

Du går ofte i klinsj med NHD, du synes han er for opptatt av medisinering. Derfor forsvarer du andre alternative metoder for å bli frisk/komme seg opp av gjørma.

Balanse er viktig. Jeg tror du er minst like på viddene når det gjelder det som skal til, som de som tror at KUN medisinering er løsningen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293256-likte-det-ikke/#findComment-2359978
Del på andre sider

Gjest h*n med alle nicka

Hva er din definisjon på selvmedlidenhet, selvinnsikt og klan?

Hvilken farmakologisk utdanning har du, slik at du kan uttale deg om bivirkninger til ulike preparater og hvordan medikamenter virker?

"Hvis der leser NHD sitt innlegg, så sier han egentlig det samme som meg." Hva mener du her? Jeg kan ikke se annet enn at du og NHD ikke deler samme meninger og synspunkter.

"Men jeg er jo en out-sider som bare tyr til Ibux, ikke sant? En som ikke hyler med ulvene her inne."

Slik jeg leser det du skriver, sier du at det er vi/alle andre kontra deg. Vi er ulver. Hva er du da? Lille rødhette?

Mtp omsorg er det mange her inne som jeg opplever lider av manglende omsorg for seg selv. Ja, noen er sutrete og oppfatetr seg som ofre innimellom. Men her fins så mange personer, så mane ulike individer. Du setter liksom alle i en bås. "Alle dere er sånn!", sier du. Implisitt også "Men det er ett unntak og det er meg!" Det virker som om du prøver å være en frelser her inne. Det er fint å ha et ønske om å hjelpe. Men det er ikke til hjelp å bli sjikanert eller få sterke råd som ikke er faglig begrunnet. Det håper jeg du forstår.

I det innlegget ditt, som ble slettet, rakket du særdeles sterkt ned på de som tilbragte mye tid her inne. Hvordan synes du selv at du er med tanke på tidsbruk her på DOL ?

Er du nylig kommet til dette forumet, eller har du bare frekventert under annet/andre nick tidligere?

Jeg ser at du tillegger meg meninger jeg ikke har. Du er også så dristig at du skriver: - "Alle dere er sånn!", sier du. Hvor sier jeg det? Hvis du er i stand til det så burde du kunne se at jeg skriver på et generelt grunnlag til dere som skriver her.

Men bortsett fra det, hva er det som er så provoserende med det jeg skriver her? Er det kanskje det at jeg setter fingern på et problem dere ikke ønsker se i øynene? Eller er det det faktum at jeg kun strekker meg så langt som til Ibux? Jeg har jo dermed svært lite til felles med dere som snakker om medikamenter, ikke sant? (manglende felleskapsfølelse?) Ingen av dere har spurt meg hvorfor jeg bruker Ibux. Er det fordi dere er så selvopptatte? For å sitere NHD selv:

"Til slutt har psykiatrien (og sosialtjenesten) en overrepresentasjon av bruker som i sin personlighet er slik at de aldri blir fornøyde. De har forventninger til at andre skal løse deres problemer, og de har liten evne/vilje til å se sin egen rolle som årsaksfaktor til sin egen elendighet".

sier NHD i tråden 'Bare lureri?'

Kan du virkelig hevde at det han sier er forskjellig fra det jeg selv tar opp? Forøvrig startet jeg riktignok opp nå i høst med å forsette en tråd som en med nicket Flaxeed tok opp, nemlig det med medisinering. Jeg sendte et innlegg der jeg viser til forskjellige preparater som jeg registrerte at dere er brukere av. Med dette fulgte 'bivirkningene'. Dette ble sensurert bort, da det manglet kildehenvisning. Dette ble senere vedlagt. Da svarte NHD at det ikke var bra nok fordi det var på engelsk. Og så balla det bare på seg, for å si det sånn.

Nå har imidlertid en person i kveld, her sendt inn et tips, som h*n kaller 'Tips' Han henviser til en nettside i Danmark, med et lign. forum. Og siden dere tydeligivs ikke har noe positivt å si om mine innlegg her, så kan jeg berolige dere med at når denne debatten er over, skal dere slippe å høre fra meg. Kors på halsen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293256-likte-det-ikke/#findComment-2359995
Del på andre sider

Gjest fnugget

''Jeg forstår at det ofte er problematisk å se sannheten i øynene, og at det i allefall var 1 person som ikke likte innlegget.''

Hva mener du med å "se sannheten i øynene"? Jeg forstår ikke - er du en slags sannhetens budbringer eller noe sånt? En som alltid har svar på alle problemer? For det er jo nettopp det du gir inntrykk av. Men saken er jo den at når du først utnevner deg selv til verdensmester i psykisk helse, så burde du være mer seriøs.

Det at du går til personangrep her inne viser tydelig at du ikke vet hva du driver med.

Er det du som er selvmedlidende og patetisk? Har du så mye raseri inni deg at du må utagere det på dette forumet? Er det DU som ikke klarer å ta innover deg "sannheten" - og i stedet overfører det på mennesker her som sliter psykisk, noe som er det _siste_ de trenger?

Hvorfor liker du å sparke folk som ligger nede? Har du egentlig en veldig sterk selvforakt som du må overføre på brukere av dette forumet?

Det er tydelig at du trenger hjelp. Søk hjelp fortest mulig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293256-likte-det-ikke/#findComment-2360042
Del på andre sider

Annonse

Gjest fnugget

''Den innsikten man tilregner narsissisten. Kilde: Lisbeth Brudal, "Psykopat?"''

Vet du meranius/johannesurt..du klarer ikke provosere. Faktisk så fikk jeg meg en god latter ;o)

Dette er det tåpeligste jeg har lest på svært, svært lenge.Jeg tror ikke du har et fnugg av anelse av hva du prater om.

Og vet du hva? Jeg tror du er et troll som bare er ute etter å provosere. Du har så mye aggresjon og sinne i deg, at du må overføre dette på oss, fordi du ikke klarer å hanskes med dine egne problemer.

*himle*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293256-likte-det-ikke/#findComment-2360051
Del på andre sider

Gjest merian/johannesurt

''Den innsikten man tilregner narsissisten. Kilde: Lisbeth Brudal, "Psykopat?"''

Vet du meranius/johannesurt..du klarer ikke provosere. Faktisk så fikk jeg meg en god latter ;o)

Dette er det tåpeligste jeg har lest på svært, svært lenge.Jeg tror ikke du har et fnugg av anelse av hva du prater om.

Og vet du hva? Jeg tror du er et troll som bare er ute etter å provosere. Du har så mye aggresjon og sinne i deg, at du må overføre dette på oss, fordi du ikke klarer å hanskes med dine egne problemer.

*himle*

Hei fnugget! Så du syns altså at jeg virker aggressiv? ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293256-likte-det-ikke/#findComment-2360070
Del på andre sider

Gjest fnugget

Hei fnugget! Så du syns altså at jeg virker aggressiv? ;)

Jepp, eller hyper i alle fall. Du har ikke tilfeldigvis en mani pågående nå?

Jeg tror du innerst inne bare er bitter og vil la det gå utover andre.

Ta ansvar for deg selv og det du sier til andre, er mitt råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293256-likte-det-ikke/#findComment-2360076
Del på andre sider

Gjest merian/johannesurt

''Jeg forstår at det ofte er problematisk å se sannheten i øynene, og at det i allefall var 1 person som ikke likte innlegget.''

Hva mener du med å "se sannheten i øynene"? Jeg forstår ikke - er du en slags sannhetens budbringer eller noe sånt? En som alltid har svar på alle problemer? For det er jo nettopp det du gir inntrykk av. Men saken er jo den at når du først utnevner deg selv til verdensmester i psykisk helse, så burde du være mer seriøs.

Det at du går til personangrep her inne viser tydelig at du ikke vet hva du driver med.

Er det du som er selvmedlidende og patetisk? Har du så mye raseri inni deg at du må utagere det på dette forumet? Er det DU som ikke klarer å ta innover deg "sannheten" - og i stedet overfører det på mennesker her som sliter psykisk, noe som er det _siste_ de trenger?

Hvorfor liker du å sparke folk som ligger nede? Har du egentlig en veldig sterk selvforakt som du må overføre på brukere av dette forumet?

Det er tydelig at du trenger hjelp. Søk hjelp fortest mulig.

Ok fnugget, men er det greit at jeg holder meg til Ibux? ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293256-likte-det-ikke/#findComment-2360080
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...