Gå til innhold

Likte det ikke?

Gjest merian/johannesurt

Anbefalte innlegg

Jeg ser at du tillegger meg meninger jeg ikke har. Du er også så dristig at du skriver: - "Alle dere er sånn!", sier du. Hvor sier jeg det? Hvis du er i stand til det så burde du kunne se at jeg skriver på et generelt grunnlag til dere som skriver her.

Men bortsett fra det, hva er det som er så provoserende med det jeg skriver her? Er det kanskje det at jeg setter fingern på et problem dere ikke ønsker se i øynene? Eller er det det faktum at jeg kun strekker meg så langt som til Ibux? Jeg har jo dermed svært lite til felles med dere som snakker om medikamenter, ikke sant? (manglende felleskapsfølelse?) Ingen av dere har spurt meg hvorfor jeg bruker Ibux. Er det fordi dere er så selvopptatte? For å sitere NHD selv:

"Til slutt har psykiatrien (og sosialtjenesten) en overrepresentasjon av bruker som i sin personlighet er slik at de aldri blir fornøyde. De har forventninger til at andre skal løse deres problemer, og de har liten evne/vilje til å se sin egen rolle som årsaksfaktor til sin egen elendighet".

sier NHD i tråden 'Bare lureri?'

Kan du virkelig hevde at det han sier er forskjellig fra det jeg selv tar opp? Forøvrig startet jeg riktignok opp nå i høst med å forsette en tråd som en med nicket Flaxeed tok opp, nemlig det med medisinering. Jeg sendte et innlegg der jeg viser til forskjellige preparater som jeg registrerte at dere er brukere av. Med dette fulgte 'bivirkningene'. Dette ble sensurert bort, da det manglet kildehenvisning. Dette ble senere vedlagt. Da svarte NHD at det ikke var bra nok fordi det var på engelsk. Og så balla det bare på seg, for å si det sånn.

Nå har imidlertid en person i kveld, her sendt inn et tips, som h*n kaller 'Tips' Han henviser til en nettside i Danmark, med et lign. forum. Og siden dere tydeligivs ikke har noe positivt å si om mine innlegg her, så kan jeg berolige dere med at når denne debatten er over, skal dere slippe å høre fra meg. Kors på halsen!

''Men bortsett fra det, hva er det som er så provoserende med det jeg skriver her?''

Det er kanskje ikke like mye det du formidler, men måten du formidler det på, som provoserer? Måten du ordlegger deg på, med en nedlatende tone, oppleves kanskje som et angrep (på alt og alle), og da er det naturlig å gå i "forsvar", tror jeg.

Å stille spørsmålstegn ved "ting" mener jeg kan være lurt, men vel så lurt er det kanskje å prøve å "tone ned" sine egne meninger/argumenter når en ønsker å formidle noe. Ikke alt egner seg til å uttales alltid, og person- og gruppe angrep bør en unngå.

Jeg personlig tror du i utgangspunktet har gode hensikter, men det forsvinner i altfor mange usaklige uttalelser.

Hva tenker du selv er årsaken til at noen føler seg provosert? Er det det du ønsker å gjøre?

Mvh

Fortsetter under...

Ingen her inne trenger å bli rakket ned på av deg, det klarer vi utmerket selv. – Orio

Dette svaret sier mer enn jeg hadde forventet. Den forklaringen var også motivet for mitt innlegg. Jeg forsøkte å få dere opp av hengemyra. Få dere til å slutte å rakke ned på dere selv. Hvis det er mulig. Uten piller! Men det dere er så dyktige til er å lulle dere inn selvmedlidenhet. Jeg forstår at dere på dette forum er en liten klan. Ja, faktisk tror jeg ikke dere er så mange. De fleste har nok vært her i årevis. Diskutert hvilket medikament som er best. Om dere skal la dere kue av bivirkninger eller "personlighets-avvik". Hvis der leser NHD sitt innlegg, så sier han egentlig det samme som meg. Men jeg er jo en out-sider som bare tyr til Ibux, ikke sant? En som ikke hyler med ulvene her inne.

Til dere som leste det sensurerte innlegget, ba jeg dere ha omtanke for andre; gamle, ensomme mennesker f eks, og slutte med å være så j...selvmedlidende! Det var og er mitt budskap. Kanskje bunner "personlighets-avviket" i en manglende selvinnsikt? Den innsikten man tilregner narsissisten. Kilde: Lisbeth Brudal, "Psykopat?".

Hvilket grunnlag har du for å si at alle her inne er selvmedlidende og uten omtanke for andre?

Jeg tror du ganske enkelt kan telle opp hvor mange som er her inne, bare se hvor mange forskjellige nick som blir brukt (og trekk fra de du selv bruker).

For øvrig henger jeg ikke med i svingene i det du skriver. Mener du at alle her inne er psykopater?

Jeg tror heller ikke det er andre enn du som tror nhd sa seg enig med deg, men det er ditt problem.

Jeg synes du skal finne noe nytt å skrive, ikke bare terpe på nytt og på nytt at alle med psykiske problemer er selvmedlidende, uten omtanke for andre, psykopater og har en "problematisk personlighet", i tillegg til å gå så hardt ut mot piller som du har gjort. Det er mange som faktisk trenger medisiner.

''Den innsikten man tilregner narsissisten. Kilde: Lisbeth Brudal, "Psykopat?"''

Vet du meranius/johannesurt..du klarer ikke provosere. Faktisk så fikk jeg meg en god latter ;o)

Dette er det tåpeligste jeg har lest på svært, svært lenge.Jeg tror ikke du har et fnugg av anelse av hva du prater om.

Og vet du hva? Jeg tror du er et troll som bare er ute etter å provosere. Du har så mye aggresjon og sinne i deg, at du må overføre dette på oss, fordi du ikke klarer å hanskes med dine egne problemer.

*himle*

Fint, du trengte nok en god latter også i dag. Da har h*n iallefall gjort litt nytte for seg. :- )

Gjest BipolarII...jeg visst

Jeg ser at du tillegger meg meninger jeg ikke har. Du er også så dristig at du skriver: - "Alle dere er sånn!", sier du. Hvor sier jeg det? Hvis du er i stand til det så burde du kunne se at jeg skriver på et generelt grunnlag til dere som skriver her.

Men bortsett fra det, hva er det som er så provoserende med det jeg skriver her? Er det kanskje det at jeg setter fingern på et problem dere ikke ønsker se i øynene? Eller er det det faktum at jeg kun strekker meg så langt som til Ibux? Jeg har jo dermed svært lite til felles med dere som snakker om medikamenter, ikke sant? (manglende felleskapsfølelse?) Ingen av dere har spurt meg hvorfor jeg bruker Ibux. Er det fordi dere er så selvopptatte? For å sitere NHD selv:

"Til slutt har psykiatrien (og sosialtjenesten) en overrepresentasjon av bruker som i sin personlighet er slik at de aldri blir fornøyde. De har forventninger til at andre skal løse deres problemer, og de har liten evne/vilje til å se sin egen rolle som årsaksfaktor til sin egen elendighet".

Kan du virkelig hevde at det han sier er forskjellig fra det jeg selv tar opp? Forøvrig startet jeg riktignok opp nå i høst med å forsette en tråd som en med nicket Flaxeed tok opp, nemlig det med medisinering. Jeg sendte et innlegg der jeg viser til forskjellige preparater som jeg registrerte at dere er brukere av. Med dette fulgte 'bivirkningene'. Dette ble sensurert bort, da det manglet kildehenvisning. Dette ble senere vedlagt. Da svarte NHD at det ikke var bra nok fordi det var på engelsk. Og så balla det bare på seg, for å si det sånn.

Nå har imidlertid en person i kveld, her sendt inn et tips, som h*n kaller 'Tips' Han henviser til en nettside i Danmark, med et lign. forum. Og siden dere tydeligivs ikke har noe positivt å si om mine innlegg her, så kan jeg berolige dere med at når denne debatten er over, skal dere slippe å høre fra meg. Kors på halsen!

Du ga uttrykk for at alle her velta seg i piller med pilletrilleres velsignelse, var ynkelige, i mangel av selvinnsikt, selvmedlidende osv. Er ikke det å si at "Alle dere er sånn!"?

Det som er provoserende med dine innlegg er at du sprer ut eder og galle. Interesserer meg ikke om du tar Ibux eller ikke. Hvorfor er på dette forumet? Hvilken diagnose har du?

"Ingen av dere har spurt meg hvorfor jeg bruker Ibux. Er det fordi dere er så selvopptatte?" Nei, om du vil fortelle hva du medisinerer deg med dette for, så gjerne for meg bare å si ifra.

Ja, jeg kan virkelig hevde at NHD og du ikke har sammenfallende syn.

Du har forresten ikke svart på mange av spørsmålene jeg stilte deg.

"Og siden dere tydeligivs ikke har noe positivt å si om mine innlegg her, så kan jeg berolige dere med at når denne debatten er over, skal dere slippe å høre fra meg. Kors på halsen!"

Ok, den er grei. Avtale!

Jeg tror selv du har perioder i livet hvor du er selvopptatt og ikke orker å ha omtanke for andre mennesker. Kanskje når smerten er så uutholdelig at det er like før du tar en ibux?

Jeg regner også med at du iblant kan være gretten, sint, bli såret og fornærmet, men jeg plukker ikke ut en av disse tingene og sier at sånn er du (eller alle som av prinsipp holder seg unna andre medisiner enn ibux).

Annonse

Gjest fnugget

Jeg tror selv du har perioder i livet hvor du er selvopptatt og ikke orker å ha omtanke for andre mennesker. Kanskje når smerten er så uutholdelig at det er like før du tar en ibux?

Jeg regner også med at du iblant kan være gretten, sint, bli såret og fornærmet, men jeg plukker ikke ut en av disse tingene og sier at sånn er du (eller alle som av prinsipp holder seg unna andre medisiner enn ibux).

''Kanskje når smerten er så uutholdelig at det er like før du tar en ibux?''

*LOL* Bra sagt Orio, nå fikk også du meg til å le ;o=)

Gjest fnugget

Du ga uttrykk for at alle her velta seg i piller med pilletrilleres velsignelse, var ynkelige, i mangel av selvinnsikt, selvmedlidende osv. Er ikke det å si at "Alle dere er sånn!"?

Det som er provoserende med dine innlegg er at du sprer ut eder og galle. Interesserer meg ikke om du tar Ibux eller ikke. Hvorfor er på dette forumet? Hvilken diagnose har du?

"Ingen av dere har spurt meg hvorfor jeg bruker Ibux. Er det fordi dere er så selvopptatte?" Nei, om du vil fortelle hva du medisinerer deg med dette for, så gjerne for meg bare å si ifra.

Ja, jeg kan virkelig hevde at NHD og du ikke har sammenfallende syn.

Du har forresten ikke svart på mange av spørsmålene jeg stilte deg.

"Og siden dere tydeligivs ikke har noe positivt å si om mine innlegg her, så kan jeg berolige dere med at når denne debatten er over, skal dere slippe å høre fra meg. Kors på halsen!"

Ok, den er grei. Avtale!

''"Og siden dere tydeligivs ikke har noe positivt å si om mine innlegg her, så kan jeg berolige dere med at når denne debatten er over, skal dere slippe å høre fra meg. Kors på halsen!"''

Høres ut som en bra deal ;o)

''Kanskje når smerten er så uutholdelig at det er like før du tar en ibux?''

*LOL* Bra sagt Orio, nå fikk også du meg til å le ;o=)

:D

"Mulighet for at behandling over lang tid kan forsinke tilhelingsprosesser" fra Felleskatalogen om bivirkninger av Ibux bruk over tid (!)

:P

''"Og siden dere tydeligivs ikke har noe positivt å si om mine innlegg her, så kan jeg berolige dere med at når denne debatten er over, skal dere slippe å høre fra meg. Kors på halsen!"''

Høres ut som en bra deal ;o)

Jepp:)

Annonse

Gjest Smackh!

Jeg svarte deg vel noe som at verden er mer nyansert enn som så, og at du umulig kan vite hva alle her driver med, at vi er noen latsabber.

Jaja, det viser hvor enkelt du tenker om psykiske lidelser. Det som fungerer for deg, fungerer ikke for alle. Sånner det bare.

Og dessuten, du vet INGENTING om hvor mye jeg gjør/ikke gjør ut i fra hva som står her!

Skal vi diskutere slike ting, så kan jeg også søke opp en del artikler, men de vil vel være ganske annerledes enn dine.

Gjest en som koster samfunnet mye uten lithium

Her har du litt medfølelse framfor selvopptatthet: jeg synes oppriktig synd på deg, du kan ikke ha det særlig godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...