Gjest Frans Fransen Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg mener at jeg har en form for sosial angt. Dette har sammenheng med at jeg noen ganger ikke får frem de ordene jeg skal si og derfor får jeg angt i møte med andre mennesker. Har gått til logoped i ca to år, men dette hjelper svært lite. "Stammingen" er ikke svært merkbar på meg, men jeg har angst for at noen skal merke at jeg stotrer på noen ord og har hengt meg opp i dette. Uansett...jeg er en såkaldt suksessfull jente meg bra utdanning, bra jobb, samboer og mange venner. Men likevel er nok det å være sosial og det å prestere på jobben mer vanskelig for meg enn andre som ikke har denne lidelsen. Jeg lurer på om det finnes noen medisiner som kan hjelpe meg til å slappe av i ulike sosial settinger. Kanskje "stammingen" vil forsvinne hvis jeg klarer å fjerne den sosiale angsten. Jeg stammer nemlig ikke når jeg snakker med mennesker som jeg føler meg trygg sammen med. Denne sosiale angsten har ført til lavt selvbilde, mye usikkerhet, bekymring og dårlig selvtilitt. Og dette er egentlig ikke meg. Har du noen råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293271-lettere-sosial-angst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.