Gå til innhold

Lettere sosial angst

Anbefalte innlegg

Gjest Frans Fransen

Jeg mener at jeg har en form for sosial angt. Dette har sammenheng med at jeg noen ganger ikke får frem de ordene jeg skal si og derfor får jeg angt i møte med andre mennesker. Har gått til logoped i ca to år, men dette hjelper svært lite. "Stammingen" er ikke svært merkbar på meg, men jeg har angst for at noen skal merke at jeg stotrer på noen ord og har hengt meg opp i dette. Uansett...jeg er en såkaldt suksessfull jente meg bra utdanning, bra jobb, samboer og mange venner. Men likevel er nok det å være sosial og det å prestere på jobben mer vanskelig for meg enn andre som ikke har denne lidelsen. Jeg lurer på om det finnes noen medisiner som kan hjelpe meg til å slappe av i ulike sosial settinger. Kanskje "stammingen" vil forsvinne hvis jeg klarer å fjerne den sosiale angsten. Jeg stammer nemlig ikke når jeg snakker med mennesker som jeg føler meg trygg sammen med. Denne sosiale angsten har ført til lavt selvbilde, mye usikkerhet, bekymring og dårlig selvtilitt. Og dette er egentlig ikke meg. Har du noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293271-lettere-sosial-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...