Gå til innhold

Behandlingstilbud for deprimerte

Anbefalte innlegg

Gjest Datter25

Jeg er en jente på 25 år. Moren min er deprimert. Hun har vært syk tidligere, men ikke like ille som nå. Jeg lurer på hvilke type behandlingstilbud som finnes. Finnes det noen form for rehabilitering, et senter der hun kan være over en periode og få behandling? Finnes det offentlige og private? Kan du gi meg navn på noen steder jeg kan undersøke. Hun har vært bedre i en periode, men har slunteret unna med medisinene og er dermed på vei ned igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293294-behandlingstilbud-for-deprimerte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er i det daglige behandlingen må finne sted. >95% kan behandles på en poliklinikk/DPS.

Det første hun å gjøre er å ta medisinene som foreskrevet. Mange har nytte av tilleggsbehandling med kognitiv psykoterapi.

Til sist er det viktig at hun kan være i fysisk aktivitet hver dag. Menge må ha støtte og hjelp for å kunne kommei gang med denne aktiviteten.

Bortsending på hjem har en sluttet med fordi mange fikk tilbakefall kort tid etter utskrivelse. En må lære å takle problemene inkl det å akseptere at en må ta medisiner, i sitt nærmiljø.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...