Gå til innhold

NHD: Problemer m genrisk Efexor (venlafaxin)!

Anbefalte innlegg

Gjest veldig skeptisk nå

Sist jeg fikk foreskrevet Efexor fikk jeg den generiske varianten Venlafaxin KKra. Nå merker jeg at jeg føler at denne ikke virker slik som vanlig Efexor. Virkestoffene skal jo liksom være de samme, men jeg føler at de ikke virker riktig. Nesten som om jeg får et lite tilbakefall.

Vet du noe om dette? Er det andre som har opplevd noe i forbindelse med dette?

Takknemlig for svar.

Fortsetter under...

..er det så viktig..?

Og forresten, apotekdama sa at jeg måtte betale over 500 kroner ekstra om jeg ville ha vanlig Efexor. Men nå ser jeg jo i felleskatalogen at det er samme pris! Har de lov til dette? Går det an å klage? Ville jo aldri valgt genrisk om det ikke var prisforskjell av betydning. Det er jo ikke akkurat drops heller....

Nils Håvard Dahl, psykiater

Slikt skal det i følge myndighetene ikke være.

Virkeligheten viser imidlertid at det ofte er slik du opplever. Be apotekt ditt om Efexor depot fra Wyeth.

Be legen din skrive "Ikke generisk substitusjon" på fremtidige resepter. Jeg stempler alle resepter på denne måten.

Gjest Isflaket

Og forresten, apotekdama sa at jeg måtte betale over 500 kroner ekstra om jeg ville ha vanlig Efexor. Men nå ser jeg jo i felleskatalogen at det er samme pris! Har de lov til dette? Går det an å klage? Ville jo aldri valgt genrisk om det ikke var prisforskjell av betydning. Det er jo ikke akkurat drops heller....

Vist legen din skriver Nei til generisk bytte, så må du ikke betale mellomlegget selv.

dette har jeg fra moren min som er lege. Generiske medisiner trenger slett ikke virke like bra som orginalen, selv om de har samme virkestoff, fordi de er "pakket" på forskjellige måter (med hjelpestoffer osv).

Be legen skrive på resepten at du bare skal ha den vanlige efexor, da skal ikke apoteket ha lov til å nekte deg det og gjøre det dyrere..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...