Gå til innhold

Presentasjonsangst, hvilken medisin er bedre?NHD

Anbefalte innlegg

Gjest bekymretja

Nå skal jeg ikke lyge, men selv er psykiatrisk pasient. Broren min har muntlig eksamen på torsdag. Han fikk jernteppe sist og ble sikkelig utskjelt av lærern samt at han fikk stryk. Selv om han sa på forhånd at han hadde store problemer med sånt.

Dette har satt kraftige spor for han og han er livredd for å feile samt at forrige opplevelse var rett og slett noe han opplevde som veldig dramatisk.

Jeg benytter meg av Rivotril og Xanor ved behov. 2mg Xanor og 2mg Rivotril.

Hva kan jeg gi han slik at han får pustet ut og fullført sin siste eksamen?

Jeg vet at det ikke er lov eller etisk riktig, men kom igjen.

Vil ikke at han skal falle om eller ende opp beruset på eksamen ;)

Xanor kan påvirke kognitive evner, men dette er vel kun ved langvarig behandling?

Fortsetter under...

Gjest fnugget

Både Rivotril og Xanor påvirker kognisjon under påvirkning. Var selv helt rådløs en gang og tok vival under eksamen. Selv om det var en liten dose, så gikk det absolutt ikke bra. Jeg gjorde det mye bedre på de eksamenene jeg ikke tok noe, men fremdeles hadde mye angst. Så mitt råd er, ikke å gi han et b-preparat for å takle eksamen. Er det ingen han kan snakke med, evt. få en hastetime for å takle eksamensnerver?

Jeg er ikke NHD som du ser, får håpe han svarer deg. Prater ut i fra _mine_ erfaringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...