Gå til innhold

Blir ikke tatt alvorlig..

Anbefalte innlegg

Gjest bytta nick

Jeg har tidl gått til psykolog pga vonde minner. Har ellers fungert greit i hvedagen.

Jeg ble syk (fysisk) for noen mnd siden. Kom da til en ny lege, som tok meg seriøst, helt til han fant ut at jeg har gått til psykolog. Siden da er alt psykisk.. Han mener det pga at alle prøvene mine ser fine ut.

Jeg vet ikke hva som er riktig, men syns jeg ikke har blitt tatt på alvor.

Kan dette være psykisk?, får ikke gjespet skikkelig, hoven i panna, trykk i ørene, smerter rundt øynene, svimmel hvis jeg bøyer meg, får ikke blåst skikkelig ut, får ikke m magen når jeg puster, sprenger i nesa, svettetokter, svimmel når jeg står rett opp og ned, fått mer eksem på fingrene og i hodet, ekstreme muskelspenninger. osv.

Jeg vet jeg har angst, men har alltid hatt kontroll over den før. Kan den ha slått seg ut?..

Legen mener jeg skal begynne på antidepressiva, psykologen mener jeg evt kan prøve noe som kan roe angsten litt.

Hva mener du?..,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293452-blir-ikke-tatt-alvorlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg mener at du blir tatt alvorlig. Dette er meget sikkert angst/psykisk betinget.

Jeg kan/vil ikke blande meg i om du skal ha medisin eller ikke. Har den psykologiske behandlingen fått rimelig tid på seg til å virke, men uten ønsket effekt, taler det for medisiner.

Gjest bytta nick

Jeg mener at du blir tatt alvorlig. Dette er meget sikkert angst/psykisk betinget.

Jeg kan/vil ikke blande meg i om du skal ha medisin eller ikke. Har den psykologiske behandlingen fått rimelig tid på seg til å virke, men uten ønsket effekt, taler det for medisiner.

Tusen takk for svar.

Kan man virkelg bli så fysisk syk pga det psykiske?

Jeg har gått til psykolog i over 2 år. Har hatt et lit opphold på et par mnd nå.

Vet du hvor lang tid til jeg burde kjenne at det "løsner" litt?

Jeg har isolert meg i 2 mnd nå. Kommer meg ikke ut. Vet du hva som kan hjelpe meg?

I går satt jeg og såg på tv, plutselig økte pulsen min hemningsløst.. Hva skjer egentlig m meg?

Unnskyld for at jeg har sikkert så dumme spørsmål..

Gjest pærebrus875

oven i panna, trykk i ørene, smerter rundt øynene, svimmel hvis jeg bøyer meg, får ikke blåst skikkelig ut,

Kan komme av bihulebetennelse... første jeg tenkte da jeg leste det. Mens svimmelhet kan komme både av at du ikke puster ordentlig, at du har en annen årsak (men siden blodprøver var fine så mangler du neppe noe som kan gi det svimmelhet), og av at du stresser for mye. Sitter jeg mitt i en slitsom situasjon hender jeg blir småsvimmel.. Man kan visstnok bli svimmel av bihulebetennelse også, mener jeg å huske..

Muskelspenninger kan helt klart komme av stress, jeg sleit mye med det. Det som hjalp meg for å få dem bort var slik dusj med 2 innstillinger, vanlig og hard stråle.. og fikk "massert" bort spenningen, jeg får dem øverst i ryggen. Da slapp jeg å ha vondt pga det ihvertfall.. så var jeg uten dem til neste gang jeg ble stressa nok.. slike spenningen i rygg og nakke kan også føre til migrene-anfall fant jeg ut, så for meg ble det veldig viktig å få dem bort. Da fikk jeg ikke migrene like ofte mer.

Man kan helt klart bli veldig fysisk dårlig av å ikke ha det bra psykisk. Og man blir kanskje også lettere syk fysisk når psyken ikke henger helt med, og da lettere kan pådra seg ting som bihulebetennelse?

Se om du finner noe på nett om bihulebetennelse og les, hvis du føler at det kan være årsaken, gå til legen på ny og si at du tror akkurat de symptomene der kan være fysiske. Da må han jo nesten undersøke deg med tanke på at det kan være bihulebetennelse, og så får du medisin for det. Og blir kvitt de plagene ihvertfall..

Gjest bytta nick

oven i panna, trykk i ørene, smerter rundt øynene, svimmel hvis jeg bøyer meg, får ikke blåst skikkelig ut,

Kan komme av bihulebetennelse... første jeg tenkte da jeg leste det. Mens svimmelhet kan komme både av at du ikke puster ordentlig, at du har en annen årsak (men siden blodprøver var fine så mangler du neppe noe som kan gi det svimmelhet), og av at du stresser for mye. Sitter jeg mitt i en slitsom situasjon hender jeg blir småsvimmel.. Man kan visstnok bli svimmel av bihulebetennelse også, mener jeg å huske..

Muskelspenninger kan helt klart komme av stress, jeg sleit mye med det. Det som hjalp meg for å få dem bort var slik dusj med 2 innstillinger, vanlig og hard stråle.. og fikk "massert" bort spenningen, jeg får dem øverst i ryggen. Da slapp jeg å ha vondt pga det ihvertfall.. så var jeg uten dem til neste gang jeg ble stressa nok.. slike spenningen i rygg og nakke kan også føre til migrene-anfall fant jeg ut, så for meg ble det veldig viktig å få dem bort. Da fikk jeg ikke migrene like ofte mer.

Man kan helt klart bli veldig fysisk dårlig av å ikke ha det bra psykisk. Og man blir kanskje også lettere syk fysisk når psyken ikke henger helt med, og da lettere kan pådra seg ting som bihulebetennelse?

Se om du finner noe på nett om bihulebetennelse og les, hvis du føler at det kan være årsaken, gå til legen på ny og si at du tror akkurat de symptomene der kan være fysiske. Da må han jo nesten undersøke deg med tanke på at det kan være bihulebetennelse, og så får du medisin for det. Og blir kvitt de plagene ihvertfall..

Tusen takk for svar.

Jeg skal prøve å finne ut litt ang bihulebetennelse på nettet. Kan man ha det uten å være forkjøla, veit du? (sorry, sikkert feil forum å spørre i..)

På røntgen viste det seg at den ene bihula var tett (betent), men har aldri fått noe for det.. Kanskje det kan være derfor jeg har så trykkende smerter.. Jeg skal kikke litt..

Angst har jeg.. Har isolert meg i ca 2 mnd nå. Føler meg ikke i form. Hva kan hjelpe meg der, vet du?

Tusen takk for svar.

Kan man virkelg bli så fysisk syk pga det psykiske?

Jeg har gått til psykolog i over 2 år. Har hatt et lit opphold på et par mnd nå.

Vet du hvor lang tid til jeg burde kjenne at det "løsner" litt?

Jeg har isolert meg i 2 mnd nå. Kommer meg ikke ut. Vet du hva som kan hjelpe meg?

I går satt jeg og såg på tv, plutselig økte pulsen min hemningsløst.. Hva skjer egentlig m meg?

Unnskyld for at jeg har sikkert så dumme spørsmål..

Man kan bli temmelig fysisk syk av det psykiske.

Annonse

Gjest pærebrus875

Tusen takk for svar.

Jeg skal prøve å finne ut litt ang bihulebetennelse på nettet. Kan man ha det uten å være forkjøla, veit du? (sorry, sikkert feil forum å spørre i..)

På røntgen viste det seg at den ene bihula var tett (betent), men har aldri fått noe for det.. Kanskje det kan være derfor jeg har så trykkende smerter.. Jeg skal kikke litt..

Angst har jeg.. Har isolert meg i ca 2 mnd nå. Føler meg ikke i form. Hva kan hjelpe meg der, vet du?

Jeg blir svært sjeldent forkjøla med snørr,får heller feber og muskelsmerter og blir veeldig trøtt når jeg først får noe som helst..

men her for 1,5-2 måneder siden så fikk jeg veldig vondt i det jeg fant ut at var bihulene, verket ganske mye enkelte dager for å si gi seg, så gikk det 2 dager uten, så verket det igjen osv.. følte meg uvel så var jo helt klart "noe på gang", og jeg har aldri hatt sånne smerter i ansiktet/pannen før. Det må rett og slett ha vært en "svak" bihulebetennelse antar jeg.. kom ikke noe snørr, men kjente at jeg var tett langt oppi "systemet". Så antar det er mulig, ihvertfall ha plager i bihulene uten for mye snørr..

Angst er aldri lett, spesielt ikke nå når "alle" forventer at"alle andre" også gleder seg til julekos og å være sosial med "alle hele tida". Blir selv deprimert når det blir for mye julegreier i butikker og på nett og tv og overalt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...