Gå til innhold

angst/skolevegring-nakke og hodesmerter

Anbefalte innlegg

16 åring med angst og skolevegring .Har og veldig mye nakke og hodeverk.Fastlege sier det kjem av hennes situasjon at ho er anspent og blir stiv,slik har det vært i fire år.Det er tøft å måtte sjå på ens barn med så mykje smerte.Me har prøvd fysioterapi,massasje,kiroprakter,fotsoneterapi,kinesologi ,har vore i MR.Finn ingenting.Ho har påvist ADD,har eplipsi-lignande anfall men det er ikkje påvist eplipsi. Det går mykje smertelindrande tabletter og det synes eg ingenting om føler vi ikkje når frem hos fastlege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293502-angstskolevegring-nakke-og-hodesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

jeg får epilepsi-lignende anfall om jeg får i meg aspartam, som er i lettbrus og svært mye "uten tilsatt sukker"-ting. Har aldri slike anfall utenom. Derfor unngår jeg svineriet, men merker fort om jeg har fått i meg ved et uhell... Hørt mange som får hodepine av å drikke slike ting i stedet for.

Jeg fikk mye migrene når jeg gikk på vgs i en klasse jeg ikke trivdes i, pga jeg var mye anspent, og spenningene hos meg sitter øverst i ryggen.. når jeg lærte meg hvordan jeg kunne løse dem opp selv, så unngikk jeg en del migrene. Bruker en slik dusj med 2 stråler, vanlig og hard stråle, og masserer ryggen ei stund.. da løsner det til jeg blir anspent på ny... og jeg risikerer ikke at "alt" stivner og det ender med migrene..

MEN! Det er lite vits å prøve å ta vekk stivheten om den bare kommer tilbake. Noe må helt klart løses på skolen også. Prøvd PPT?

Gjest pærebrus875

jeg får epilepsi-lignende anfall om jeg får i meg aspartam, som er i lettbrus og svært mye "uten tilsatt sukker"-ting. Har aldri slike anfall utenom. Derfor unngår jeg svineriet, men merker fort om jeg har fått i meg ved et uhell... Hørt mange som får hodepine av å drikke slike ting i stedet for.

Jeg fikk mye migrene når jeg gikk på vgs i en klasse jeg ikke trivdes i, pga jeg var mye anspent, og spenningene hos meg sitter øverst i ryggen.. når jeg lærte meg hvordan jeg kunne løse dem opp selv, så unngikk jeg en del migrene. Bruker en slik dusj med 2 stråler, vanlig og hard stråle, og masserer ryggen ei stund.. da løsner det til jeg blir anspent på ny... og jeg risikerer ikke at "alt" stivner og det ender med migrene..

MEN! Det er lite vits å prøve å ta vekk stivheten om den bare kommer tilbake. Noe må helt klart løses på skolen også. Prøvd PPT?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...