Gå til innhold

Hva DU forbinder med ulike navn


Gjest fjern-arne

Anbefalte innlegg

''Er det noen sånne forskjeller på Britt, Unni, Ronny, Adelie, Emilie, Hilde, Silje, Espen, Tore, Geir, Sondre, osv?''

Adelie, Emilie & Silje er de flinkeste i klassen, med ressurssterke foreldre (og ja, Silje = Rosa).

Britt & Unni er rampejentene, med et utsvende sex liv.

Hilde er ho stille og beskjedne med fregner og stoore briller, bakerst i klassen.

Espen er flinkeste gutten i klassen.

Tore er arbeideren, han blir trailersjåfør eller rørlegger.

Sondre er tøffingen, som driver med rafting, fallskjermhopping og telemarkskjøring på Voss og i Hemsedal.

Ronny (Bruvik) er det aller største rævholet eg har kjent!

Geir er han sexy, kraftige med årslønn på ca. 5 millioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kult :-)

tror alle har "fordommer mot enkelte navn". noen som har hørt om et søskenpar som heter Adelie og Ronny!? he he

Adelie og Ronny høres virkelig ikke ut til å ha samme foreldre.

:- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man forbinder med navn avhenger først og fremst av kjennskap. Fra min barndom husker jeg Vesla, hun var en diger dundre med kjempestore overarmer som disset hele sommeren (!). Vesla er derfor et navn jeg forbinder med gigantdamer, mens en venninne knytter det mot litt finere vestkantfruer - fordi hennes barndoms Vesla var slik.

Videre lar vi oss påvirke voldsomt av filmer og tekster i aviser/artikler. Uten at jeg kan bevise det, er mitt inntrykk at skruker i filmer gjerne heter Ronny eller Kenneth eller noe slikt, overklassen vises gjennom navn som Adele, Christian osv, mens mellomklassen er i kategorien Per, Jon, Kari og Kristin. Helt subjektivt.

Vesla er en litt rampete gammel dame når du treffer henne privat. I jobbsammenheng er hun myndig og respektert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fjern-arne

''Er det noen sånne forskjeller på Britt, Unni, Ronny, Adelie, Emilie, Hilde, Silje, Espen, Tore, Geir, Sondre, osv?''

Adelie, Emilie & Silje er de flinkeste i klassen, med ressurssterke foreldre (og ja, Silje = Rosa).

Britt & Unni er rampejentene, med et utsvende sex liv.

Hilde er ho stille og beskjedne med fregner og stoore briller, bakerst i klassen.

Espen er flinkeste gutten i klassen.

Tore er arbeideren, han blir trailersjåfør eller rørlegger.

Sondre er tøffingen, som driver med rafting, fallskjermhopping og telemarkskjøring på Voss og i Hemsedal.

Ronny (Bruvik) er det aller største rævholet eg har kjent!

Geir er han sexy, kraftige med årslønn på ca. 5 millioner.

Hehe :-)

Morsomt, stemte nesten med mitt bilde. Bare at jeg må nok bytte ut Tore med Espen. Jeg tror Espen blir håndverker, mens Tore klarer seg tålelig bra på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela25

Bjarne er en morkhaaret stille gutt paa skolen, litt stakkarslig egentlig.

Vanessa eller Melissa er sukkersote, dukke-aktige jenter.

Kristin er en person med daarlig selvtillitt, og lar det gaa utover andre med sitt temperament og snakker litt stygt om andre.

Arne er navnet paa en eks av meg:-) Han var/er litt homofil...hehe!

Maria er en skjonn jente/kvinne. Gjerne morkhaaret.

Ronja er og blir ei roverdatter:-) Stort bustete haar!

Johnny er litt saer, en kriminell, helst fra 80-tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Harry = trønderbonde med bart og egenprodusert høygaffelholder, ligner Øyvind Blunks figur "Reidar".

Anne = hun med den store utringningen.

Ali = bokser eller kaffeslurpende sutrekopp.

Dennis = rakkerunge som den tegneseriefiguren.

Elin = hun som hadde enda større utringning.

Grete = sentralborddama som vet alt om alle.

Muhammed = sjeggape med turban og dolk på innerlomma.

Gunda = koselig dame, hun er ikke feit, bare rund og god!

Rasmus = gammel mann med stav og tippoldefar til 114 personer.

Mildrid = fyord og rivjern alle menn må holde seg unna.

Eddie = sleiping som lurer mange trill rundt, fremdeles uten å komme i fengsel.

Gry = ilter kjæreste til Eddie, banker ham med håndvesken og paraplyen for å få det som hun vil.

Gisle = læreren til Stompa og meteorologen som dekker hele landet.

Camilla = datteren til presten, langt lyst hår, meget pen.

Göran = svensk snik.

Valgerd = kjerring som venter på deg bak døra med bakekjevlet i hånden.

Kåre = fløtepus og jentefut, sannsynligvis transvestitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle norrøne navn er visst i vinden for tiden.

Har ikke gamle, norrøne navn vært i vinden lenge? Synes det begynte i forbindelse med OL på Lillehammer i '94.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde vært utrolig arti.. :o)

hvem er grønn hos deg?

synes du silje er rosa også?

Silje er rosa, ja :)

Grønn... Stian, William, Fredrik... Men det er toner og. Lys grønn. mørk grønn osv. Jeg kommer ikke på et jentenavn som er grønt akkurat nå, men jeg vet det er flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gamle, norrøne navn vært i vinden lenge? Synes det begynte i forbindelse med OL på Lillehammer i '94.

Kanskje det bare er det at flere av de jeg kjenner/kjente har begynt å få barn etterhvert. Under OL på Lillehammer visste jeg knapt nok at det eksisterte småbarn. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det bare er det at flere av de jeg kjenner/kjente har begynt å få barn etterhvert. Under OL på Lillehammer visste jeg knapt nok at det eksisterte småbarn. :- )

Hehe, mine nærmeste venner begynte å stifte familie på den tiden - selv var jeg temmelig sent ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte navn forbinder jeg med småkriminelle. Det er det faktisk forsket på, og det er overvekt av enkelt fornavn i fengslene.

Andre navn jeg tenker noe spesielt om er fordi jeg har kjent folk som har hett det. Jeg vil ikke la barna mine hete det samme som særdeles usympatiske mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe :-)

Morsomt, stemte nesten med mitt bilde. Bare at jeg må nok bytte ut Tore med Espen. Jeg tror Espen blir håndverker, mens Tore klarer seg tålelig bra på skolen.

Enig med deg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del navn er jo "belastet" på den måten at man automatisk tenker på dem som rampnavn. Husker i alle fall både Johnny, Tommy og Roy fra min egen barndom som ikke de snilleste guttene i gata...

Og jeg husker det var noen her inne som ga gutten sin et navn som fikk meg til å grøsse for noen år siden, skal tro om vedkommende fremdeles er her? Nei, jeg vil ikke si hva det var i tilfelle h*n fremdeles holder til her hos oss. :o)

''Husker i alle fall både Johnny, Tommy og Roy fra min egen barndom som ikke de snilleste guttene i gata...''

Jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult :-)

tror alle har "fordommer mot enkelte navn". noen som har hørt om et søskenpar som heter Adelie og Ronny!? he he

En litt merkelig kombinasjon i mine øyne. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...