Gjest [email protected] Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hei! Er aktiv løper, begynte for noen dager siden, fikk vondt i hæl, fant noen vonde punkter på den ene oversiden av hælen, men dette har nå forplantet seg til at jeg har vondt på flere steder under beinet, det gjør vondt når jeg går, spesielt er det vondt etter trening, men selve løpeturen kan foregå uten problem. Noen tips 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Mye og ensidig løping fører ofte til vondt i og rundt hælen og i selve fotsålen. Det siste kan gi virkelig trøbbel og kan vare lenge hvis man ikke "tar det på alvor". Såkalt hælspore er en overbelastnings-betennelse (inflamasjon) i senefestet til hælbeinet. Behandlingen er først og fremst avlastning, dvs. alternativ trening som sykkel, svømming , styrketrening av resten av kroppen osv. Beinet i bøtte med isvann 10-15 min. dgl. kan også være bra. Hvis hælsporeproblemet vedvarer, har vi ofte god hjelp av ultralyd/sjokkbølgebehandling. Som forebyggende tiltak videre: bruk bare gode sko med bra støtte. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.