Gå til innhold

Leggkramper evt bivirkning av hjerteproblemer


Gjest JulieTh

Anbefalte innlegg

Hei - jeg ønsker å stille deg ett spørsmål som angår min mor som nettopp har fylt 70 år. Problemet er at hun har en lekkasje i hjerteklaffen, dette ble oppdaget for ca 8-9 år siden. Hun blir halvårlig fulgt opp av hjertespesialist ved lokalsykehuset her - samt primærlegen. Men nå er jeg bekymret for henne. Hun har vært ille plaget av leggkramper i høst, tildels så ille at hun nesten har besvimt og dessuten falt. En natt var det så ille at hun mener hun mistet 2-3 kg i løpet av natta - fordi hun samtidig med krampene hele tiden måtte late vannet. Hun har ikke vært i slag, hun er trett og sliten, har minket mange kilo - blitt "grå" og gammel liksom. Hun er ett arbeidsjern - ett stå på menneske som det ikke går mange av oppå henne. Nålurer jeg på om disse kraftige krampene kan ha noe med hjerteklafflekasjen å gjøre og om tilstanden kan ha forverret seg? På sykehuset sier de at det ikke er noen endringer og at de har det under kontroll. Jeg håper det er sant, for det kan vel ikke være slik at de ikke prioriterer ett menneske på 70 år? En slik operasjon vil jo være en dyr affære og jeg har fått noen tanker om at de tenker at de kanskje skal "slippe" å operere henne... Tenker derfor på å ta henne med til en ny spesialist å få en "second opinion".Hvis noe skulle skje med henne og jeg ikke gjør det jeg nå tenker på, vil jeg aldri tilgi meg selv. Hva tror du om dette?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...