Gå til innhold

Rar lukt i nesa?


Gjest KriMy

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har denne uken slitt med en rar lukt i nese og munn, som henger der konstant. Den kan nok minne om røyk av et eller annet slag. Her er alt som kan ha hatt innvirkning, relevant eller ikke - Forrige uke hadde jeg en uvant døgnrytme. Da stod jeg opp klokka 0500 i stedet for klokka 0700. Fredag la jeg meg klokka 0230. Lørdag forrige uke var jeg på jobb, og ble veldig sløv og sliten, samt at jeg hadde en forferdelig hodepine. Jeg tok derfor 1,5g (Ja, jeg har i ettertid blitt klar over at det er 0,5g for mye) paracetamol, sammen med vann. Jeg ble ekstremt sløv utover ettermiddagen/kvelden. På søndag hadde jeg også vondt i hodet, da tok jeg 3 stk 325 mg aspirin. Denne morgenen merket jeg problemet med lukten. På mandag var jeg hjemmeværende, fordi jeg oppfattet meg selv som for syk til å dra på skolen. Jeg tok da 2 stk 325 mg aspirin for å minske hodepine. I dag er det onsdag kveld, og jeg merker fortsatt lukten veldig godt. Den er gjennomtrengende til tider, og jeg mister all konsentrasjon når den er som verst. Dette ødelegger meg sakte, og jeg begynner å bli svært bekymret. Jeg er ellers en relativt oppegående, om ikke akkurat kjernesunn 16 år gammel gutt. (1,90 høy, 90kg) Takk for at du svarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Isflaket

Kan jo bare kan være en infeksjon i øvre luftveier.

Er du tørst i tillegg? Kan kanskje være lurt å kontakte lege, for å høre om lukten kan skyldes andre ting, som feks blodsukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Den kan nok minne om røyk av et eller annet slag.''

Det hørtes veldig rart ut.

"Ingen røyk uten ild" heter det i ordtaket, men da ville du nok ha merka det om det var noe som hadde tatt fyr, siden det har vart ei uke.

Kan det komme fra sikringsskapet, en ovn eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Den kan nok minne om røyk av et eller annet slag.''

Det hørtes veldig rart ut.

"Ingen røyk uten ild" heter det i ordtaket, men da ville du nok ha merka det om det var noe som hadde tatt fyr, siden det har vart ei uke.

Kan det komme fra sikringsskapet, en ovn eller noe?

Nei. Det er ikke røyk, men lukten som henger i nesa kan til tider minne om det.

Jeg lukter det konstant, om det er på skolen, hjemme eller ute i friluft. Når det er få andre lukter i rommet, merker jeg det spesielt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 13 år senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

Mattiste skrev (På 19.4.2021 den 16.04):

Har det på samme viset.

Funnet noe svar på dette ?

Ja, jeg kan ha det slik i perioder, men ikke så lenge som TS beskriver. I mitt tilfellehar det blant andre epilepsipasienter blitt beskrevet som en del av et epilepsianfall, men om jeg søker på det, er ikke dette beskrevet som fenomen en har funnet spesifikt innen epilepsi. Derimot har en et begrep som heter phantosmia (Wikipedia). Mulig det kan være dette? Som det står i dokumentet til Wikipedia, kan det skyldes enkelte fysiske lidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...