Gå til innhold

En klage jeg sendte til butikken Vita


Gjest Forbanna kunde

Anbefalte innlegg

Persille1365381127

Klart ho får sparken, ellers tar ikkje Vita kundene sine på alvor!

Det har de etter all sannsynlighet ikke juridisk hjemmel for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Men pærebrus ba kunden om å henge ut vedkommende ved navn - det er annerledes.

Ja, det har man ikke lov til, men hvor mange vita-butikker finnes det på trådstarters plass?

Ellers bør slike ansatte aldri få anledning til å jobbe i en service-relatert jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Ja, det har man ikke lov til, men hvor mange vita-butikker finnes det på trådstarters plass?

Ellers bør slike ansatte aldri få anledning til å jobbe i en service-relatert jobb igjen.

Hun sa det var Vita på Strømmen Storsenter - det er garantert bare én der. Og, hun beskrev vedkommende ganske detaljert utseendemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest this is a signature

Ta det langt? Hva er ditt neste trekk i denne saken? *nysgjerrig* Du burde forresten ikke skrive det to ganger, jeg får nesten inntrykk av at det er du som sitter her med pms og lyst til å "ta noen". ;)

Skrive to ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrive to ganger?

''Dette kommer vi til å gå videre med''

''ellers kommer vi faktisk til å ta dette langt''

Jeg er både trøtt og sjuk, så det var igrunn dette jeg mente. Syns det ble litt smør på flesk første gang jeg leste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annen løsning

Bare bra at du sendte klagen.

I Tromsø er det et par beryktede damer som driver en sybutikk. Sist jeg var der sa jeg med et smil at jeg skulle hatt noen store stoppenåler. "Så spennede" var svaret jeg fikk! Fantstisk, jeg måtte le høyt. De er kjent over hele byen og dikuteres i vennekretsen. Folk stikker innom butikken bare for å le over de fantastisk frekke svarene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vær litt rause før jul, da

Bare bra at du sendte klagen.

I Tromsø er det et par beryktede damer som driver en sybutikk. Sist jeg var der sa jeg med et smil at jeg skulle hatt noen store stoppenåler. "Så spennede" var svaret jeg fikk! Fantstisk, jeg måtte le høyt. De er kjent over hele byen og dikuteres i vennekretsen. Folk stikker innom butikken bare for å le over de fantastisk frekke svarene. :D

Hvor mange sybutikker er det i Tromsø da... Det er liten tvil om at det er slekta mi du flagger på nettet. Tromsø er ikke større enn at det er godt gjennomsiktig! Forstår at du har hatt en vittig opplevelse, men er det ikke litt drøyt å publisere det, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange sybutikker er det i Tromsø da... Det er liten tvil om at det er slekta mi du flagger på nettet. Tromsø er ikke større enn at det er godt gjennomsiktig! Forstår at du har hatt en vittig opplevelse, men er det ikke litt drøyt å publisere det, da?

Kanskje, men på en annen måte så er det de i butikken som har ansvaret for at det ikke blir slik så lenge de er som de er.

Jeg synes det er helt greit så lenge de er så dumme som oppfører seg slik de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Hvor mange sybutikker er det i Tromsø da... Det er liten tvil om at det er slekta mi du flagger på nettet. Tromsø er ikke større enn at det er godt gjennomsiktig! Forstår at du har hatt en vittig opplevelse, men er det ikke litt drøyt å publisere det, da?

Da kan jo kanskje slekta di være litt rause før jul også da, og ikke svare folk frekt siden de da er blitt "kjendiser" for å gjøre nettopp det? Jeg ville ikke brukt en butikk og damene der var sure og frekke, da ville jeg heller kjørt til neste. Så om det stemmer at dette er slekta di, hva med å være litt "raus" selv og tips dem om at de er blitt underholdning? Mulig de ikke ahr tenkt over det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Men pærebrus ba kunden om å henge ut vedkommende ved navn - det er annerledes.

Igjen - så utrolig synd om personen som blir klagd på føler seg hengt ut! Veldig trist..

Har selv hatt dårlige perioder i mitt liv, med lav selvtillit osv. Så våger man seg inn på en butikk, og blir møtt av ei sur kjerring. Da føler man seg veldig stor du! Spesielt om det er mange kunder rundt som hører det samme, er man deprimert er det lett for å tenke at er MEG som fortjener dette, ikke HUN som er ei kjerring. Og at de rundt ler av meg, ikke syns hun er teit også.

Og en bedrift med slike ansatte, får ikke kunder, og da får ikke de andre ansatte lønn heller. Se for deg dette: ingen har hørt dama være frekk, kun kunder. Butikken går dårlig. De må sparke noen. Og sparker nyeste ansatte eller lignende, IKKE hun som ahr ført til at det går dårlig. Så fortsetter hun. Så må kanskje enda en sparkes, fordi ingen vet årsaken. Skal da 2 personer minste jobben pga ei sur kjerring? Det er jo ikke deres feil. Så derfor må slike klages på og fås vekk. Tro meg, sjefen der ville satt stort pris på dette.

Og saken over, kommer det noen med dårlig selvtillit, som endelig har våget seg ut kanskje, også en god grunn.

Hun er rett og slett en "mobber" som mobber kundene sine, og mobbere skal ALLTID henges ut syns jeg. Så kanskje de føler selv hvordan det er.. Og i dette tilfelle høres det ikke ut som EN dårlig dag heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Igjen - så utrolig synd om personen som blir klagd på føler seg hengt ut! Veldig trist..

Har selv hatt dårlige perioder i mitt liv, med lav selvtillit osv. Så våger man seg inn på en butikk, og blir møtt av ei sur kjerring. Da føler man seg veldig stor du! Spesielt om det er mange kunder rundt som hører det samme, er man deprimert er det lett for å tenke at er MEG som fortjener dette, ikke HUN som er ei kjerring. Og at de rundt ler av meg, ikke syns hun er teit også.

Og en bedrift med slike ansatte, får ikke kunder, og da får ikke de andre ansatte lønn heller. Se for deg dette: ingen har hørt dama være frekk, kun kunder. Butikken går dårlig. De må sparke noen. Og sparker nyeste ansatte eller lignende, IKKE hun som ahr ført til at det går dårlig. Så fortsetter hun. Så må kanskje enda en sparkes, fordi ingen vet årsaken. Skal da 2 personer minste jobben pga ei sur kjerring? Det er jo ikke deres feil. Så derfor må slike klages på og fås vekk. Tro meg, sjefen der ville satt stort pris på dette.

Og saken over, kommer det noen med dårlig selvtillit, som endelig har våget seg ut kanskje, også en god grunn.

Hun er rett og slett en "mobber" som mobber kundene sine, og mobbere skal ALLTID henges ut syns jeg. Så kanskje de føler selv hvordan det er.. Og i dette tilfelle høres det ikke ut som EN dårlig dag heller.

For å være helt ærlig - kundenes selvtillit er ikke butikkens problem! Og jeg har jobbet lenge nok i serviceyrker til å vite at det er ganske mange kunder der ute som skulle hatt en real runde med normal folkeskikk hamret inn i dem!

Greit nok at man ikke er fornøyd med servicen her, men det er faktisk bare å la være å gå tilbake. Det er antagelig svært lite de har på Vita som man ikke kan få tak i andre steder.

Det er tydelig at vedkommende som skrev dette har litt mer issues enn normalt spør du meg. Når man blir bedt om å vente kan man f.eks svar at man ikke har tid til det.

Og det kan hende kunden her har opptrådt svært negativt og at det har påvirket den ansatte?

Vi vet ingenting om dette - og det er drøyt å be noen henge ut andre med navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ser man en av ulempene med det gode arbeidsmarkedet vi har i dag. Det er vanskelig å få tak i folk til å jobbe i butikker og da må en ofte nøye seg med det man får, selv om det er sure kjerringer som ikke aner hva kundeservice er for noe.

Men hvorfor går du tilbake til denne butikken når servicen er så dårlig? Den beste måten å "klage" på er å slutte å handle der.

Et lite apropos, hadde jeg villet betale og spurt om hun kunne komme til kassen og hun hadde bedt meg vente noen minutter fordi hun skulle stable kasser eller noe, hadde jeg tatt med meg varene uten å betale. Det hadde jo vært tydelig at hun ikke ville ta betalt for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

For å være helt ærlig - kundenes selvtillit er ikke butikkens problem! Og jeg har jobbet lenge nok i serviceyrker til å vite at det er ganske mange kunder der ute som skulle hatt en real runde med normal folkeskikk hamret inn i dem!

Greit nok at man ikke er fornøyd med servicen her, men det er faktisk bare å la være å gå tilbake. Det er antagelig svært lite de har på Vita som man ikke kan få tak i andre steder.

Det er tydelig at vedkommende som skrev dette har litt mer issues enn normalt spør du meg. Når man blir bedt om å vente kan man f.eks svar at man ikke har tid til det.

Og det kan hende kunden her har opptrådt svært negativt og at det har påvirket den ansatte?

Vi vet ingenting om dette - og det er drøyt å be noen henge ut andre med navn.

Jeg jobber i servicebransjen selv, derfor jeg reagerer så sterkt. Håper du er blant de som må gå en gang da, fordi noen andre på arbeidsplassen din ødelegger for resten! alle er ansvarlig for at kundene ihvertfall /trives/ i en butikk, og ikke føler seg redde for å gå inn der.

Er en butikk jeg stakk hue så vidt inn i for å se hvem som satt i kassa. Hun dama var slem og ufin mot flere enn meg. Skikkelig sur kjerring på godt norsk. Sånn skal jeg da ikke måtte gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Her ser man en av ulempene med det gode arbeidsmarkedet vi har i dag. Det er vanskelig å få tak i folk til å jobbe i butikker og da må en ofte nøye seg med det man får, selv om det er sure kjerringer som ikke aner hva kundeservice er for noe.

Men hvorfor går du tilbake til denne butikken når servicen er så dårlig? Den beste måten å "klage" på er å slutte å handle der.

Et lite apropos, hadde jeg villet betale og spurt om hun kunne komme til kassen og hun hadde bedt meg vente noen minutter fordi hun skulle stable kasser eller noe, hadde jeg tatt med meg varene uten å betale. Det hadde jo vært tydelig at hun ikke ville ta betalt for dem.

Noen tanker her : Jeg ville kommet igjen på en butikk for folk KAN ha en dårlig dag,om det bare var noen litt-småsure-kommentarer f eks. Ikke direkte ufint.

Men skjedde det igjen, med samme dama, eller at jeg hørte andre ble behandlet dårligere der, at det er tydelig at det ikke bare var jeg som var uheldig, da ville jeg slutta å handle der. Så kan forstå at hun kom tilbake, man venter jo ikke å bli behandlet bare dårlige og dårligere et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres selvsagt ille ut.

Men en ting jeg reagerer på i ditt brev er at du skriver:

"Dette kommer vi til å gå videre med, dersom vi ikke mottar en unnskyldning direkte fra ekspeditrisen på Vita Strømmen. ... ser vi ingen annen løsning enn å fortelle dette videre til andre kunder og butikkjeder....Dette håper vi å få respons på, ellers kommer vi faktisk til å ta dette langt, og i såfall kommer det til å være dårlig reklame for deres butikk."

Da mener jeg at du burde vente en stund og se om du faktisk FÅR en respons og unnskyldning, før du henger dem ut her på nettet... Nå har du jo fulgt opp trusselen på forhånd, uten å gi dem noen sjans til å rydde opp først.

Da burde du heller sagt det som du er, at du kommer til å henge dem ut uansett hva de svarer. For det har du jo allerede gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annen løsning

Hvor mange sybutikker er det i Tromsø da... Det er liten tvil om at det er slekta mi du flagger på nettet. Tromsø er ikke større enn at det er godt gjennomsiktig! Forstår at du har hatt en vittig opplevelse, men er det ikke litt drøyt å publisere det, da?

Damene var slett ikke travle da jeg var der, det var ikke i julerushet. Dattera mi var der med en venninne og de ble behandlet så utrivelig at de sprang der i fra uten å ha fått det de skulle ha.

De damene er frekkere og surere enn noe jeg noengang har opplevd i noen annen forretning, og det er slett ikke bar jeg som reagerer på oppførselen deres. Venner av meg har same erfaring og det har vært tatt opp i lokalavisa. At det er dine slektninger får så være, de er sikkert hygeligere privat. De har valgt seg et serviceyrke, men vantrives øyensynlig svært med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...