Gjest profile Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hei, er litt fortivlet ikveld. Jeg føler ikke at jeg lykkes, at jeg klarer meg noe bra i denne verden. Jeg overlever sikkert, det er ikke det, det er bare at jeg snart er 30 uten utdannelse eller arbeidserfaring. Jeg sliter mye på det sosiale området, det å ta insiativ til kontkakt med andre. Jeg synes andre mennesker og det å være sosial er så skummelt. Leser om folk som tar ettertraktete utdannelser og får spennende jobber, og tenker at det kommer aldri jeg til å få, for så smart eller pen eller sosial er ikke jeg:( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293783-f%C3%B8ler-ikke-at-jeg-kommer-noen-vei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pixel Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Litt trøst: Du er ikke alene! Jeg er i akkurat samme situasjon. Jeg tror løsningen er å sette seg litt lavere delmål. Du trenger ikke å bli lege eller astronaut med en gang. Hvilke områder føler du du mestrer og er god på? Tenk på alt du kan, ikke det du ikke kan. Og du! Du kommer ingen vei med å tenke på hva alle andre har oppnådd. Fokuser på deg selv og dine ønsker og mål, så skal du se det blir noe av deg også en vakker dag! (Her snakker jeg like mye til meg selv.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293783-f%C3%B8ler-ikke-at-jeg-kommer-noen-vei/#findComment-2366118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest profile Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Litt trøst: Du er ikke alene! Jeg er i akkurat samme situasjon. Jeg tror løsningen er å sette seg litt lavere delmål. Du trenger ikke å bli lege eller astronaut med en gang. Hvilke områder føler du du mestrer og er god på? Tenk på alt du kan, ikke det du ikke kan. Og du! Du kommer ingen vei med å tenke på hva alle andre har oppnådd. Fokuser på deg selv og dine ønsker og mål, så skal du se det blir noe av deg også en vakker dag! (Her snakker jeg like mye til meg selv.) Det som er at jeg tror jeg er god på områder som ikke er så attraktive å være god på, jeg liker å drive med tekniske ting, maskiner og slik, men det er liksom ikke noe "status". Jeg fokuserer nok mye på det jeg ikke er flink til, dvs. å være sosial og ha kontakt med andre mennesker. Jeg vet ikke helt, skal en "satse" på det en føler ener flink til eller på det en ikke kan? En kan jo ikke lære seg å bli bedre i det en ikke er flink til om en ikke arbeider med det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293783-f%C3%B8ler-ikke-at-jeg-kommer-noen-vei/#findComment-2366285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Det som er at jeg tror jeg er god på områder som ikke er så attraktive å være god på, jeg liker å drive med tekniske ting, maskiner og slik, men det er liksom ikke noe "status". Jeg fokuserer nok mye på det jeg ikke er flink til, dvs. å være sosial og ha kontakt med andre mennesker. Jeg vet ikke helt, skal en "satse" på det en føler ener flink til eller på det en ikke kan? En kan jo ikke lære seg å bli bedre i det en ikke er flink til om en ikke arbeider med det? Hvis du tenker yrke og jobb: sats på det du er flink til. Gi blaffen i status. Også ellers i livet kan det være greit å fokusere mer på det du er flink til, ikke bare på det du ikke er flink til. Når du er flink med tekniske ting og maskiner, og i tillegg liker å holde på med det, er det ingenting som er bedre enn det. Du kan da gjøre noe du trives med, samtidig som du bygger opp selvfølelsen og selvtilliten ved å gjøre noe du får til. Selvfølgelig er det sikkert ting du trenger å bli flinkere til, f.eks. den sosiale biten, nå vet ikke jeg hvor mye du sliter med det da, men du trenger jo også å fungere brukbart på det området for å fungere i hverdagen og få et godt liv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293783-f%C3%B8ler-ikke-at-jeg-kommer-noen-vei/#findComment-2366316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pixel Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Det som er at jeg tror jeg er god på områder som ikke er så attraktive å være god på, jeg liker å drive med tekniske ting, maskiner og slik, men det er liksom ikke noe "status". Jeg fokuserer nok mye på det jeg ikke er flink til, dvs. å være sosial og ha kontakt med andre mennesker. Jeg vet ikke helt, skal en "satse" på det en føler ener flink til eller på det en ikke kan? En kan jo ikke lære seg å bli bedre i det en ikke er flink til om en ikke arbeider med det? Det ultimate eksemplet på det å være god på noe som ikke har så høy status er Kjell Inge Røkke. Han var "bare" en fisker i utgangspunktet fordi han ikke gjorde det så godt på skolen. Og se hvor han er i dag. Det samme gjelder en venn av meg som er flink til tekniske ting. Han ble veldig god på sitt fagfelt og har dag millionlønn og har oppnådd høy status blandt kompisene. Så sats på det du er god på og -liker-. Du blir alltid lettere å ha med å gjøre sosialt også om du føler du mestrer hverdagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293783-f%C3%B8ler-ikke-at-jeg-kommer-noen-vei/#findComment-2366525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.