Gå til innhold

Vonde ledd og lite energi.Tips?


Gjest Angela25

Anbefalte innlegg

Gjest Angela25

Jeg vet ikke hva jeg har, tok en haug med blodprover, men de viste ingen tegn til noe slags revmatisme. Likevel da, saa har jeg konstant vondt i kroppen, i mange ledd. Spiser bra og variert :-)

Jeg sover godt, men nok litt urolig, flytter paa meg da det kan gjore vondt aa sove i en bestemt stilling over tid...

Ellers er jeg frisk,slank, og gaar turer hver dag ut i frisk luft:-) Men maa si jeg blir frustrert over aa gaa slik aa ha det vondt, og ikke ha energi til all verdens. Jeg tar ikke smertestillende for dette.

Til dere som har fibromyalgi: hvordan fant dere ut at dere hadde det? Legen min ville nemlig ikke undersoke meg for dette! Men mener jeg skal gaa til en "revmatalog"...Og opplever dere slike symptomer som meg med trotthet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv omega-3. Jeg har lett revmatisme, men med trening (gåing holder ikke, det må være mer intenst for meg) og Møllers "godt for leddene" holder jeg det i sjakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela25

Prøv omega-3. Jeg har lett revmatisme, men med trening (gåing holder ikke, det må være mer intenst for meg) og Møllers "godt for leddene" holder jeg det i sjakk.

Takk for svar!

Har de "omega 3 og moellers godt for leddene" i flytende form? Jeg har store problemer med aa svelge kapsler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Har de "omega 3 og moellers godt for leddene" i flytende form? Jeg har store problemer med aa svelge kapsler...

Akkurat "møllers godt for leddene" tror jeg bare finnes som kapsler, men du får andre omega-3-produkter i flytende form. Spør på apotek eller helsekost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. Jeg har fibromyalgi, og er minst like plaget med trøtthet og utmattelse som selve smertene. Dette er en vanlig tilstand i forbindelse med FM (kalles fatigue).

Jeg fikk ikke noe støtte fra min fastlege når det gjalt å stille en diagnose, siden alle prøver og undersøkelser jeg foretok, var normale. Jeg bestilte time hos privatlege, og ble henvist til revmatolog. Fikk da diagnosen på dagen, og jeg ville også hatt diagnosen av en revmatolog, som faktisk vet hva han snakker om, istedet for hos en almennpraktiserende lege, som ikke er spesialist på revmatiske lidelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela25

Hei på deg. Jeg har fibromyalgi, og er minst like plaget med trøtthet og utmattelse som selve smertene. Dette er en vanlig tilstand i forbindelse med FM (kalles fatigue).

Jeg fikk ikke noe støtte fra min fastlege når det gjalt å stille en diagnose, siden alle prøver og undersøkelser jeg foretok, var normale. Jeg bestilte time hos privatlege, og ble henvist til revmatolog. Fikk da diagnosen på dagen, og jeg ville også hatt diagnosen av en revmatolog, som faktisk vet hva han snakker om, istedet for hos en almennpraktiserende lege, som ikke er spesialist på revmatiske lidelser...

Takk for svar!

Ja jeg faar ogsaa bestille time til en revmatalog, for det er ikke arti aa gaa saann uten aa vite hvorfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg har også problemer med vonde ledd, det begynte i fingrene og i tærne, men nå føler jeg også smerter og stivhet i ankler og albuer. Også i musklene rundt albuer. Trett har jeg følt meg i mange år men klarer meg sånn noenlunde i hverdagen hvis jeg passer på å få minst 8, helst 9 timer søvn. Så særlig sosial er jeg ikke :)

Det er vel ca 2,5 år siden smertene begynte. Spiser på selolje tabletter og syns at det hjelper. Prøver også å trene så mye som mulig, men i disse travle tider så har det blitt bare en gang pr uke (noe som jo er altfor lite).

Var hos lege i høst fordi det er mye leddgikt i familien. Men revmatismeprøvene slo ikke ut. Hun kalte det allikevel for en slags revmatisme (?)

Smertene blir påvirket av været og av hvor jeg er i menssyklusen føler jeg. Kan ofte "forutsi" været. Merkelige greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Takk for svar!

Har de "omega 3 og moellers godt for leddene" i flytende form? Jeg har store problemer med aa svelge kapsler...

selolje har hjulpet mange, det får du i flytende form. Men, ikke bruk selolje om du er gravid.

Når slike produkter skal brukes til mer enn generelt kosttilskudd, altså, få en virknings effekt, så må man ta noe mer enn den anbefalte dosen. Du kan starte med en "intensiv kur" ta 3-4 ganger anbefalt dose i 1-2 uker, så kan du videre fortsette med dobbel dose, altså anbefalt dose 2 ganger daglig, morgen+kveld. Viktig at du da velger et produkt som IKKE inneholder A-D vitaminer. :-)

Good luck!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...