Gå til innhold

Gikk ikke bra.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vondt å ha det slik du har det nå. Har hatt det mye slik selv og ønsket bare å gi opp.

Fikk du skrevet ned det du ønsket og si til behandler eller følte du ikke at du ble forstått?

Mange ganger når alt er helt svart har jeg skrevet ned akkurat hvordan jeg har det på "si det med ord" på mental helse. Der er du også anonym og det du skriver ligger ikke ute på nettet. Du slipper å være redd for å bli gjenkjent, og er alltid garantert svar fra andre som jobber der. Men den viktigste hjelpen for meg har vært å få skrevet det ned (eller satt ord på det).

Jeg har skrevet ut alt og gitt det til min behandler slik at han skal få større forståelse hvordan jeg har det. For meg har dette vært til god hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293923-gikk-ikke-bra/#findComment-2367563
Del på andre sider

Det er vondt å ha det slik du har det nå. Har hatt det mye slik selv og ønsket bare å gi opp.

Fikk du skrevet ned det du ønsket og si til behandler eller følte du ikke at du ble forstått?

Mange ganger når alt er helt svart har jeg skrevet ned akkurat hvordan jeg har det på "si det med ord" på mental helse. Der er du også anonym og det du skriver ligger ikke ute på nettet. Du slipper å være redd for å bli gjenkjent, og er alltid garantert svar fra andre som jobber der. Men den viktigste hjelpen for meg har vært å få skrevet det ned (eller satt ord på det).

Jeg har skrevet ut alt og gitt det til min behandler slik at han skal få større forståelse hvordan jeg har det. For meg har dette vært til god hjelp.

Jeg fikk ikke sagt det jeg ville. Kom ikke så langt med det, fikk ikke snakket ferdig, så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har gitt litt opp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293923-gikk-ikke-bra/#findComment-2367600
Del på andre sider

Faen, det var no dritt da... vet ikke hva jeg skal si jeg... håper det går bedre etterhvert, og du finner en eller annen løsning.

Hva gikk galt?

PS: Beklager at jeg ikke fikk sagt "lykke til", jeg har holdt meg unna forumet...

Det meste gikk galt, jeg klarte ikke å si alt jeg ville, og fikk ikke akkurat hjelp av behandler til å gjøre det heller. Alt er nytteløst, så nå gir jeg opp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293923-gikk-ikke-bra/#findComment-2367602
Del på andre sider

Annonse

Du nevner her at du sliter med å få behandler til å forstå. Og at du føler du ikke fikk hjelp til å komme med de vanskelige tingene.

Klarer du å sette ord på hva du ønsker av h*n? slik at du kan få fortalt det som plager deg.

Dette er veldig sentrale spørsmål i terapien. Jeg har brukt mange timer på nettopp dette.

Det kan være fruktbart for deg å fortelle at du føler det slik, men jeg vet det koster.

Det er tøft å gå i terapi, mange forskjellige følelser blir utløst.

Det er både vondt å vanskelig å føle at man ikke når frem.

Enda værre er det å sette ord på hva som skal til for at du klarer å få det til.

Lykke til.. ser du sliter veldig om dagen..... håper du snart føler deg bedre

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293923-gikk-ikke-bra/#findComment-2367613
Del på andre sider

Du nevner her at du sliter med å få behandler til å forstå. Og at du føler du ikke fikk hjelp til å komme med de vanskelige tingene.

Klarer du å sette ord på hva du ønsker av h*n? slik at du kan få fortalt det som plager deg.

Dette er veldig sentrale spørsmål i terapien. Jeg har brukt mange timer på nettopp dette.

Det kan være fruktbart for deg å fortelle at du føler det slik, men jeg vet det koster.

Det er tøft å gå i terapi, mange forskjellige følelser blir utløst.

Det er både vondt å vanskelig å føle at man ikke når frem.

Enda værre er det å sette ord på hva som skal til for at du klarer å få det til.

Lykke til.. ser du sliter veldig om dagen..... håper du snart føler deg bedre

Vi har snakket om det, om at kommunikasjonen ikke er som den burde vært. Jeg fikk sagt en del om hvordan jeg opplever det, og hva jeg "hører" når behandler sier noe. Og det hjalp litt, en stund, men så var alt tilbake til det gamle.

Jeg gir inntrykk av å være flink til å uttrykke meg, og på noen områder er jeg kanskje det. Men ikke når det kommer til ting som er vanskelig for meg. Da har jeg lett for å vente til jeg vet hvordan jeg skal si det, heller enn å prøve å få sagt det. (Dette er noe som er kommet tilbake etter at jeg byttet til min nåværende behandler. Den forrige var flinkere til å hjelpe meg, og hadde alltid god tid til å vente mens jeg lette etter ordene, forsto at jeg ikke fikk sagt alt på første forsøk, og var egentlig mer tålmodig i stedet for å tro h*n hadde forstått hva jeg prøvde å si lenge før jeg var ferdig.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293923-gikk-ikke-bra/#findComment-2368158
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...