Gå til innhold

Senebetennelse og sint arbeidsgiver


Gjest snupie_26

Anbefalte innlegg

Gjest snupie_26

Jeg sliter med en vond senebetennelse i skulderen. Har hatt plager nå i snart 2 uker! Får behandling av kiropraktor, og det hjelper da han bruker akupunktur punkter og presser de rette stedene. Men problemet er at jeg jobber mye og får aldri hvilt meg. Sover dårlig om natta pga smertene og har mye vondt på jobb. Har en sjef som er mindre forståelsesfull, han har indirekte truet meg med lite eller ingen jobbing hvis jeg blir sykemeldt. Derfor har jeg stått på å jobbet men nå klarer jeg snart ikke mer! Legen sier jeg bør ta det med ro men er redd for konsekvensene på jobb :( I morgen har jeg en lang og tung dag foran meg, og jeg gruer meg skikkelig. Har mest lyst til å være hjemme men vet faktisk ikke om jeg tørr å ringe sjefen!! Noen råd?

Min sjef er rett og slett grinete og spiller på samvittigheten til folk, og atpåtil kommer med små trusler..ny jobb er nok løsningen etterhvert men i mellomtia så ønsker jeg ikke å ødelegge jula med utslitt og smertefull arm :( Hva syns dere jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

Får du kronisk senebetennelse, så kan du se langt etter en ny jobb. Så lytt til legen din før det kommer så langt.

Helt enig, hva vil du ha, fornøyd sjef eller bra helse?

Be sjefen dra til helvete og sykemeld deg til du blir bra, og søk etter ny jobb. Kanskje det som hjelper er å "ha fri" en periode, og ikke bli behandlet - bra for en periode - jobbe mer - få vondt - behandles mer - jobbe igjen osv.. Men faktisk bare bli behandlet og ta det helt rolig.

Aner ikke hva du har krav på av penger om du slutter nå eller om du må sykemelde deg, men noe har du vel krav på? Ev få sjefen til å si deg opp, og søk arbeidsledighetstrygd. Så kan han sitte der uten ansatte og kanskje se selv hvor håpløs han er.

Synd det er hardarbeidende og ærlige som får slike smerter, og ikke slike sjefer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man syk, så er man syk....kort og greit!

Du vil få mye mer ut av behandlingen om du ikke jobber samtidig. Stress og lite søvn bare forverrer situasjonen din.

Da jeg sleit med skuldrene (pga stress) fikk jeg forbud mot å jobbe! Det skulle du hatt også!

Det er viktig å være klar over at de fleste sjefer kun tenker på sin egen timeliste når folk blir syke.

Hadde jeg vært deg hadde jeg def. sykmeldt meg, for smerter i skuldrene blir ikke bedre av en stressende jobb. Og at sjefen blir sur, det for så bli hans/hennes problem! Hvis det er så problematisk at du blir sykmeldt, så blir det neppe noe mindre jobbing på deg når du kommer tilbake!

Bare så det er sagt: Arbeidsgiver kan ikke gi deg sparken for å være sykmeldt en periode. Det har han rett og slett ikke mulighet til. I sånne situasjoner er det fint å være fagorganisert, så har du noen å støtte deg på.

Men, når du skal fortelle arbeidsgiver at du er sykmeldt, så vær bestemt! Ikke noe sånt: "jeg tror kanskje jeg kommer til å bli sykmeldt kanskje..." Det virker useriøst.

Og hvis du blir sykmeldt, så ikke gå rundt med dårlig samvittighet!

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...