Gå til innhold

Jeg eller han..

Anbefalte innlegg

Gjest juleklem

Hvor mye burde jeg stole på samboeren min?

Han var ute i går. Siste jeg hørte fra han var v 17 tida i går ettermiddag. Han kom rakende hjem v 09.30 tida i dag tidlig.

Jeg har vært sammen m han i ca 5 år. Han har vært utro før. Han holdt på å gjøre meg gal i 8 måneder, da han holdt på m ei bestemt ei. Han sa de ikke hadde hatt sex. De ringte hverandre, gikk på cafe og gikk ut og tok noen øl sammen. Han gjemte tlf sin da han var hjemme.

Han sier han har vært hos en kompis etter byturen i natt. Og at han sovnet. Men han kom jo hjem stup full og meget trøtt..

Hvor mye burde jeg stole på han ang dette? Jeg tror jo det værste så lenge det har hendt før..

Jeg sliter fortsatt etter alt. Han vet at jeg har nerver som står på høyspent for tiden og jeg sliter m angst.

Vi har et barn sammen og han er vel over 40 år.. Er dette normalt? Burde jeg bare roe nervene kanskje og ikke dømme han..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293979-jeg-eller-han/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spekepølse

jeg synes du burde ta det opp med han. Om han ikke har noe å skjule burde det ikke være noe problem for han å skjønne at du sliter med det som har skjedd før, og om han bryr seg bør han vel kunne bidre med NOE som kan få deg til å føle deg tryggere. Fx ring om han overnatter hos en kompis. Det er klart man blir nervøs for både det ene og det andre når folk ikke gir lyd fra seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293979-jeg-eller-han/#findComment-2368159
Del på andre sider

Ta det opp med ham, men vent i hvert fall til i morgen, når du ikke lenger er så redd og opprørt og han forhåpentlig er kvitt bakrusen. Det er da du har muligheten til en fornuftig samtale om det, i dag blir det nok bare kjefting og gjensidige bebreidelser.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293979-jeg-eller-han/#findComment-2368162
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ingen her på DOL kan hjelpe deg med spørsmålet om han var utro eller ikke.

Jeg synes det viktige spørsmålet i deres forhold må være om hans tidligere tillitsbrudd bør få følger for hans adferd i dag. Siden han har gjort det han har gjort, burde han vel la være å utsette deg for slike belastninger som det som skjedde nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293979-jeg-eller-han/#findComment-2368180
Del på andre sider

Det er ikke lett å ha slike tanker, og han har lagt opp til at du får dem, det er klart. Du skal spørre han rett ut. Si at du føler deg usikker på hva dette dreide seg om.

''Han sier han har vært hos en kompis etter byturen i natt. Og at han sovnet. Men han kom jo hjem stup full og meget trøtt..''

Jeg tror kanskje jeg hadde vært mere skeptisk dersom han kom hjem mer edruelig. Hvis han har rota med ei så drikker de vel ikke så mye samtidig? Vel, det er bare en tanke fra meg....

Spør rett ut, det er vondt å gå å lure.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293979-jeg-eller-han/#findComment-2368184
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

jeg synes du burde ta det opp med han. Om han ikke har noe å skjule burde det ikke være noe problem for han å skjønne at du sliter med det som har skjedd før, og om han bryr seg bør han vel kunne bidre med NOE som kan få deg til å føle deg tryggere. Fx ring om han overnatter hos en kompis. Det er klart man blir nervøs for både det ene og det andre når folk ikke gir lyd fra seg.

Det hun kan gjøre, er jo å "kjefte" og si at hun trodde noe var hendt ham, og at han derfor gir lyd fra seg fra nå, om hvor han er i hvertfall.. Og fulle folk er vel ikke akkurat de som er flinkest å snekre sammen en historie så da finner ut jo fort ut etter noen spørsmål OM han faktisk er hos den kompisen han sier han er. Og da er han jo "tatt på fersken".

Ang det at han kommer trøtt og full hjem selv om han har sovet, når jeg våkner etter en "vanlig" lørdagskveld (ikke hele natta! drikker sjeldent seinere enn 2) så er jeg stup trøtt selv om jeg har sovet i mange timer. Synes godt også og jeg føler meg veldig sløv. Og det er fullt mulig å være litt bakfull selv om han har sovet, jeg har sittet foran pcen dagen etter jeg og alt småsnurrer litt... så jeg ville ikke basert at han er utro på det.

Heller vært ærlig og sagt at jeg ikke ante hvor han var og at det var rett før jeg ringte politi/sykehus. Så forhåpentligvis tar han hintet om å gi beskjed.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293979-jeg-eller-han/#findComment-2368197
Del på andre sider

Gjest juleklem

Den tillstanden han var i da han kom hjem, kunne han meget godt klart å rote m noen. Han var stup full, men det var han sist og, og da hadde han vært hos det kvinnfolket.

Det er så standard det han sier. Hver gang sier han at han har vært hos en kompis og sovna. Men etter en stund kommer sannheten fram. Jeg føler nok en gang at noe er galt nå, og de "vibbene" har jeg hatt før, og de har desverre stemt.

Jeg vil ikke overdramatisere dette, men dette er så vondt. Aldri være trygg når han er på fest. Han lovde meg på tro og ære at han ikke skulle røre sprit, for hvis han drikker det, blir han helt hemningsløs. Men det har han gjort..

Jeg skulle egentlig bare gitt han et tupp bak,og sendt han på dør. Men så er det disse følelsene da..Han er fullstendig klar over min angst for tiden. Han føler seg skyldig at jeg har det, etter alt han har gjort mot meg.. Men det ser ikke sånn ut at han mener det han sier når han bare fortsetter. Jeg må være trangsynt..

Hvorfor gjør han dette mot meg?? Jeg har fått så mange smeller i trynet pga dette fylletullet, det må da være nok en gang?.. blir sikkert ikke det før jeg setter ned foten.. Men der er svaketen min. Jeg godtar og godtar.. Klarer ikke si nei..

Men jeg har bestemt meg. Har han rørt noen denne gangen, er det over og ut. Jeg kan ikke drive og pine meg selv når han skal ut. Å gå i den uvissheten og aldri føle seg trygg, det er skrekkelig vondt.

Jeg har et barn å tenke på. Ho er 4 år. Er ikke jeg lykkelig, er ikke ho heller det... Må gjøre det som er best for henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293979-jeg-eller-han/#findComment-2368224
Del på andre sider

Gjest juleklem

Ingen her på DOL kan hjelpe deg med spørsmålet om han var utro eller ikke.

Jeg synes det viktige spørsmålet i deres forhold må være om hans tidligere tillitsbrudd bør få følger for hans adferd i dag. Siden han har gjort det han har gjort, burde han vel la være å utsette deg for slike belastninger som det som skjedde nå.

Den tillstanden han var i da han kom hjem, kunne han meget godt klart å rote m noen. Han var stup full, men det var han sist og, og da hadde han vært hos det kvinnfolket. Det er så standard det han sier. Hver gang sier han at han har vært hos en kompis og sovna. Men etter en stund kommer sannheten fram. Jeg føler nok en gang at noe er galt nå, og de "vibbene" har jeg hatt før, og de har desverre stemt.

Jeg vil ikke overdramatisere dette, men dette er så vondt. Aldri være trygg når han er på fest. Han lovde meg på tro og ære at han ikke skulle røre sprit, for hvis han drikker det, blir han helt hemningsløs. Men det har han gjort..

Jeg skulle egentlig bare gitt han et tupp bak,og sendt han på dør. Men så er det disse følelsene da..Han er fullstendig klar over min angst for tiden. Han føler seg skyldig at jeg har det, etter alt han har gjort mot meg.. Men det ser ikke sånn ut at han mener det han sier når han bare fortsetter. Jeg må være trangsynt..

Hvorfor gjør han dette mot meg?? Jeg har fått så mange smeller i trynet pga dette fylletullet, det må da være nok en gang?.. blir sikkert ikke det før jeg setter ned foten.. Men der er svaketen min. Jeg godtar og godtar.. Klarer ikke si nei..

Men jeg har bestemt meg. Har han rørt noen denne gangen, er det over og ut. Jeg kan ikke drive og pine meg selv når han skal ut. Å gå i den uvissheten og aldri føle seg trygg, det er skrekkelig vondt.

Jeg har et barn å tenke på. Ho er 4 år. Er ikke jeg lykkelig, er ikke ho heller det... Må gjøre det som er best for henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293979-jeg-eller-han/#findComment-2368236
Del på andre sider

Stakkars stakkars deg.

Føler virkelig med deg.

Min eks var også en slik type, som ikke sa fra når han ville komme hjem, og mobilen var slått av.

Noen ganger kom han ikke før ettermiddagen dagen derpå, og det stinket utroskap lang vei.

En gang han skulle besøke familie i Sverige en helg, fant jeg ut at han ikke hadde vært utenfor Oslos grenser i det hele tatt.

Ikke kom han hjem søndag eller mandag heller, og tirsdags morgen ringte jeg jobben hans, og spurte etter han. Da fikk jeg jeg tilfeldigvis vite at han hadde vært på jobben som vanlig mandag.

Unødvendig å si at dette ble en eks etterhvert. Jeg hadde det like vondt som du har nå. Var nervøs og deprimert, og måtte bruke angstdempende og antidep.

Til sammenlikning så var min nåværende også ute i går. Jeg sliter litt med angst som før når han er ute, selv om jeg ikke tror han finner på noe tull. Jeg fikk to meldinger i løpet av kvelden, og i halv ett tiden ringte han og ba meg hente han i byen.

Som andre her sier, så kan bare du selv bestemme om du orker å leve slik i lengden.

Og jeg er sikker på at hvis du velger å gå, og når du har kommet deg i orden på et nytt sted, kommer du sannsynligvis til å lure på hvorfor du ikke gikk tidligere.

Jeg kastet bort fire verdifulle år på min eks. Skulle ha gått etter et, hvis jeg hadde hatt styrken.

Ønsker deg alt alt godt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293979-jeg-eller-han/#findComment-2368255
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville reagert på at det som bør være en voksen mann ikke kommer dinglende hjem før morgenen etterpå.

Jeg ville også reagert på at en mann som er skyld i et så alvorlig tillitsbrudd gjør så lite for å gjennopprette tillit og trygghet i relasjonen.

Jeg synes ikke du overdriver og synes han må akseptere at du misstenker det verste når han oppfører seg så brøhode.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293979-jeg-eller-han/#findComment-2368380
Del på andre sider

Den tillstanden han var i da han kom hjem, kunne han meget godt klart å rote m noen. Han var stup full, men det var han sist og, og da hadde han vært hos det kvinnfolket. Det er så standard det han sier. Hver gang sier han at han har vært hos en kompis og sovna. Men etter en stund kommer sannheten fram. Jeg føler nok en gang at noe er galt nå, og de "vibbene" har jeg hatt før, og de har desverre stemt.

gud hjelpe meg-som jeg kjenner meg igjen.Er du sikker på-at han ikke egentlig har ett Alkoholproblem?De er fantastiske til å juge å finne grunner for sitt fravær.Min mann,hadde sin gjeng med drikkekamerater og etterhvert ble han borte flere ganger i uken -og kom først hjem sent på natten.AT JEG HOLDT UT!!!!!Jeg skjønnte det først etter 20 års ekteskap-hvor ille det var.De er rasende flinke til å manipulere-slik at du får følelsen av-at det er noe feil med deg-for å slippe å fokusere på seg selv.Meldte meg til slutt inn på AL-anon pårørende for alkoholiker og fikk masse innsikt-hjelp og støtte.Mannen min søkte til slutt også hjelp og er idag helt tørrlagt på 7 året. Vi har det så godt nå, ett godt råd til deg.ikke kjeft-det hjelper ikke det grann-men snakk ut med han-NÅR HAN ER SKIKKELIG EDRU,at du ikke orker mer -at du ønsker ekteskapsrådgivning evt søker opp AA. Bare ikke gi deg nå.Ikke trusle-MEN GJØR DET!!!!!!!! LYKKE TIL VIDERE.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293979-jeg-eller-han/#findComment-2369602
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...