Gå til innhold

Dermatop Prednicarbat


Gjest BGD

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt eksem siden jeg var liten (er over 30 år nå), og har brukt masse forskjellige kortisonsalver med og uten resept. Effekten av kortison er kortvarig, eksemen kommer alltid tilbake, og huden tynnes ut. En gang når jeg var liten gikk jeg til en hudspesialist her i Norge fordi jeg fikk veldig plagsom eksem i ansiktet. Han ga med en salve/krem som het Dermatop Prednicarbat (prednicarbat/ prednicarbate er virkestoffet). Dette var val ca 15 år siden. Han fortalte at denne kremet ikke var godkjent for salg i Norge ennå, men at den var mildere enn kortison. Kremen var utrolig effektiv! Den fjernet permanent eksemet jeg hadde slitt med i årevis som ingen andre hudleger klarte å fjerne selv med kraftig kortison. For noen år siden fikk jeg eksem igjen og jeg klarte å få en lege til å skrive ut resept på prednicarbat for meg igjen. Jeg fikk ut kremen på et apotek i Tyskland der den selges på resept. Eksemet forsvant på få dager. Nå har jeg igjen fått eksem og lurer på hvordan jeg kan få tak i mer av denne vidunder-kremen? De fleste leger vil ikke skrive ut resept på et preparat de ikke kjenner,som jeg må hente i utlandet. Men kremen er så utrolig mye bedre enn kortison. Kjenner du til denne? Kommer den noen gang til landet? Det oppleves veldig frustrerende å ikke få medisin som er tilgjengelig når jeg vet det finnes, og ikke koster spesielt mye heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Beklager at svaret kom så sent det havnet i postkassen min akkurat da jeg skulle reise før jul og krevet litt ekstra "research" som jeg ikke rakk. Prednicarbat er også en variant av cortison krem , men en type som ikke benyttes i Norge. Har forsøkt å finne ut hva som er tilsvarende av de norske preparatene, men passer nok med et sterkt gruppe 2 (som Apolar) eller svakt gruppe 3 (altså svakere enn Betnovat. ) Når du likevel er så fornøyd med dette , skyldes det muligens at kremgrunnlaget har gode kosmetiske egenskaper . Dersom preparatet ikke markedsføres i Norge, vil det være en ganske omstendelig prosess å få tak i det , så kanskje enklere å kjøpe i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...