Gå til innhold

Hvorfor får troll leve?

Gjest pærebrus875

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

17

• mrxx

12

• adelie

3

• Orio

1

Mest aktive i denne tråden

I noen tilfeller skjønner jeg det fordi det er mange som svarer seriøst på innleggene, bruker lang tid på å svare skikkelig og så viser det seg at det er en tulling som lider av noe, som har lagt inn innlegget bare på tull.

Det blir jo en hårfin ballansegang det der, og _noen_ vil alltid mene at enkelte går for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rtwpwwfweew

Jeg er ikke irritert på de som er uenig, og kan framstille HVORFOR de er uenige på et saklig hvis. Å argumentere mot det noen skriver med "du mener det fordi du er teit" og lignende "argument" ser jeg på som barnslig og trolling. Og det er ikke sjeldent man får slike svar,og da mener ikke bare her på dette forumet.

Mange svarer også bevisst på det motsatte av noen skriver, for å provosere. Som i tråden om noen feminister som fikk vekk penisen på løven i et svensk riksvåpen eller noe sånt. Penisen var STYGG, og det mener jeg fordi den var stygg, og ikke passet inn i det hele tatt. Jeg startet også innlegget med å si at jeg IKKE regner meg som feministist mannehater. En løve er "mandig" nok uten synes jeg. Jeg skrev dette, og får til svar ca noe sånt som "siden du ikke liker den er du feminist likevel".

Da vil jo ikke personen argumentere saklig, og jeg svarte "nei hvor skrev jeg at jeg er feminist? jeg synes bare ikke den passer der, og ville heller ikke likt 2 pupper på en slik løve, eller en synlig vagina".

"det sier du bare nå det siden du er avslørt som feminist" eller hva det ble svart, noe i den duren ihvertfall. Og da virker jo den personen som svært umoden og vil ikke diskutere noe, men bare motsi alle andre.

Slik oppførsel finnes ikke bare her. Jeg ble jo regelrett utskjelt på et annet helseforum, lommelegen.no sitt, fordi jeg "svarte på alt mulig jeg ikke hadde greie på, alt fra p-piller til pårørende" er blant det jeg husker. Ja jeg svarte ei jente som lurte på ting om p-piller, og siden jeg da bruker dem selv og da føler jeg har litt peiling, så svarte jeg på hennes ganske "standard" spørsmål. Og jeg svarte ikke OM pårørende, i det underforumet startet jeg en tråd selv. Altså uttalte jeg meg ikke om "noe som helst jeg ikke hadde greie på", fyren hadde tydeligvis sett seg ut mitt nick og ville bare provosere. Webmaster der var enig, og utskjellingen ble slettet.

Haddde han skrevet f eks "du svarte feil ang p-pillene, det er sånn, ikke sånn" og kommet f eks med en link til meg, ja greit, rett på meg hver så snill! Men å skjelle meg uten å "bevise" noe som helst, bare skrive masse dritt, det er tåpelig.

Så er mange forumbrukere som heller burde gått i barnehagen og lekt med likesinnende enn å være på forum med "voksne".

Du skjeller ut folk på det groveste, og forventer en moral av andre og en annen for deg selv. Det er hva de fleste andre oppfatter som dobbeltmoral og hykleri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo en hårfin ballansegang det der, og _noen_ vil alltid mene at enkelte går for langt.

Nja, i noen av tilfellene så er det absolutt ingen hårfin ballanse, du ser jo godt hvordan enkelte tullinger svarer,det er jo bare for å lage faenskap og dumme seg ut. Men, men hver sin lyst, jeg driter i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rullekanin

Helt enig med deg. Folk må være passe dumme for å tro at det vil være annet enn stappfullt på kjøpesentrene nå før jul. Synes det er merkelig å lage en samtale om engang.

Jeg synes forresten du har et fint navn, rullekanin. Har det noe med en rullgardin med kaninmotiv å gjøre?

Jeg vet ikke hvor jeg fikk nicket mitt fra. Tok bare det første som slo ned i hodet mitt:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kan alle som er enige i dette svare meg? Helst under samme innlegg under Webmaster, slik at Webmaster da "ser" alle som er enige.''

Helt alvorlig? Noen irriterer seg bare over at andre er uenige eller oppfatter dem helt annerledes enn de selv ønsker å bli oppfattet som. Noen klager over andre, men er verre selv. Slik som du gjorde i en tråd for kort tid siden, skikkelig grovt også.

Det beste du kan gjøre er å opptre høflig selv og være tolerant overfor de som har en annen oppfatning enn deg selv. Håper det ikke byr deg imot.

Godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...