Mikkaela_rev Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg fraråder folk å oppsøke slik behandling. Hvorfor? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294063-gestaltterapeut-hva-mener-du-om-dem/page/2/#findComment-2369834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bippp Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 ''Hadde jeg fått så mye feil behandling for en fysisk sykdom, så hadde det jo blitt store reaksjoner. Men dette er vel fortsatt forskjellen mellom å være psykisk og fysisk syk, dessverre!'' Nå kan den somatiske delen av helsevesenet komme seg unna med uttrolig mye de også. Det kjenner jeg på kroppen hver eneste dag.... Det vil være vanskelig å forby alle helse og terapitjenester som man ikke liker. Folk må også ta et eget ansvar for hvem de slipper til i livet sitt. mvh Det blir kanskje litt spesielt når det er en lege som anbefaler og presser en inn i en sånn behandling? Mener leger burde advares imot sånne terapeuter. Dessuten hadde jeg slett ikke gangsynet i orden den gangen, jeg var dypt deprimert. Jeg godtok det legen sa faktisk, men det angrer jeg bittert på idag. Litt ansvar har jeg selvsagt, men når du har opplevd overgrep så har du jo ikke så mange grenser selv lenger. Dette er jo litt av problematikken min da. Takker for svar :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294063-gestaltterapeut-hva-mener-du-om-dem/page/2/#findComment-2369944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Det blir kanskje litt spesielt når det er en lege som anbefaler og presser en inn i en sånn behandling? Mener leger burde advares imot sånne terapeuter. Dessuten hadde jeg slett ikke gangsynet i orden den gangen, jeg var dypt deprimert. Jeg godtok det legen sa faktisk, men det angrer jeg bittert på idag. Litt ansvar har jeg selvsagt, men når du har opplevd overgrep så har du jo ikke så mange grenser selv lenger. Dette er jo litt av problematikken min da. Takker for svar :-) Er enig i det du skriver. Men ble du sendt til en autorisert psykolog som også drev med gestaltterapi? Eller var det rett og slett bare en vanlig humbugsjappe? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294063-gestaltterapeut-hva-mener-du-om-dem/page/2/#findComment-2370045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bippp Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Er enig i det du skriver. Men ble du sendt til en autorisert psykolog som også drev med gestaltterapi? Eller var det rett og slett bare en vanlig humbugsjappe? mvh Det var et smi-senter hvor den som behandlet meg drev med kurs i gestalterapi. Hun hadde ingen annen utdannelse enn dette og at hun var misbrukt selv. Jeg avsluttet denne behandlingen selv og nektet og dra dit. Da presset legen på for å få meg til å fortsette. H"n trodde på dette og tok meg inn på timer selv og drev samme type behandling. Jeg hadde to timer pr uke med denne behandlingen i en periode på ett år. Til slutt levde jeg helt i fortiden, ting ble like vanskelig som de var den gang. Ingen fortalte meg hvordan jeg kunne takle dette i forhold til livet mitt i dag, det var for dem ikke interessant. Jeg mistet forfestet, greide rett og slett ikke livet mitt lengre. Men jeg må slutte å irritere meg over dette og komme meg videre. Men synes det er på sin plass og si ifra til andre hvordan slik behandling kan ødelegge i stedet for å hjelpe. Ha en fin dag :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294063-gestaltterapeut-hva-mener-du-om-dem/page/2/#findComment-2370056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Det var et smi-senter hvor den som behandlet meg drev med kurs i gestalterapi. Hun hadde ingen annen utdannelse enn dette og at hun var misbrukt selv. Jeg avsluttet denne behandlingen selv og nektet og dra dit. Da presset legen på for å få meg til å fortsette. H"n trodde på dette og tok meg inn på timer selv og drev samme type behandling. Jeg hadde to timer pr uke med denne behandlingen i en periode på ett år. Til slutt levde jeg helt i fortiden, ting ble like vanskelig som de var den gang. Ingen fortalte meg hvordan jeg kunne takle dette i forhold til livet mitt i dag, det var for dem ikke interessant. Jeg mistet forfestet, greide rett og slett ikke livet mitt lengre. Men jeg må slutte å irritere meg over dette og komme meg videre. Men synes det er på sin plass og si ifra til andre hvordan slik behandling kan ødelegge i stedet for å hjelpe. Ha en fin dag :-) Det er veldig trist at du har blitt utsatt for noe slikt. En god terapeut vil der det er traumer med i bildet hele tiden ha et våkent blikk på hva som er sunn bearbeiding og usunn pilling i sår. Takk for at du likevel vil dele erfaringene dine. Det gjør meg forhåpentligvis litt klokere. Håper ting går stadig bedre for deg. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294063-gestaltterapeut-hva-mener-du-om-dem/page/2/#findComment-2370112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.