Gå til innhold

AD er også bra :-)


Gjest bippp

Anbefalte innlegg

Skrev her for en stund tilbake om min mor som har vært dypt deprimert ganske lenge. Hun spiste nesten ikke, sov nesten ikke, nektet å gå ut, ble bare tynnere og blekere for hver dag. Var redd hun skulle ta sin død av dette. Lege ville hun ikke høre snakk om.

Jeg ga henne seroxat-pillene mine som jeg ikke kunne bruke lengre. Nå er mor som et nytt menneske. Sover om natta, har begynt å bake til jul, ser framover og legger planer :-). Føler det som jeg har lettet mange kilo, har "mistet" en bekymring som har tynget meg i mange år. Julen i år blir den beste julen jeg har hatt på lenge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Når gamle mødre blir så bra av en depresjon etter å ha fått AD, bør en i utgangspunktet aldri slutte med medisinen. Det fører så godt som alltid til tilbakefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når gamle mødre blir så bra av en depresjon etter å ha fått AD, bør en i utgangspunktet aldri slutte med medisinen. Det fører så godt som alltid til tilbakefall.

Har et problem enda og det er å få henne med meg til legen. Hun har en legeskrekk som sitter ganske dypt, har ikke vært hos lege på ihvertfall 20 år.

Håper og tror at hun ser effekten selv, og at når jeg tilbyr meg å bli med henne så vil hun gjøre det.

Et annet "problem" er hvordan jeg skal å forklart legen at det er jeg som har gitt henne denne medisinen. Og hvis mor nekter å dra til legen, så kan hun jo ikke slutte brått med denne medisinen heller? De må vel trappes ned? Så litt hodebry har jeg fortsatt med dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når gamle mødre blir så bra av en depresjon etter å ha fått AD, bør en i utgangspunktet aldri slutte med medisinen. Det fører så godt som alltid til tilbakefall.

Ser nå at jeg skrev på litt feil forum her :-). Dette har ingenting med overgrep å gjøre, skulle på psykiatri, beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem enda og det er å få henne med meg til legen. Hun har en legeskrekk som sitter ganske dypt, har ikke vært hos lege på ihvertfall 20 år.

Håper og tror at hun ser effekten selv, og at når jeg tilbyr meg å bli med henne så vil hun gjøre det.

Et annet "problem" er hvordan jeg skal å forklart legen at det er jeg som har gitt henne denne medisinen. Og hvis mor nekter å dra til legen, så kan hun jo ikke slutte brått med denne medisinen heller? De må vel trappes ned? Så litt hodebry har jeg fortsatt med dette :-)

Ikke tenk på hva legen sier, de har hørt _alt_ før og jeg lover deg det er ikke første gangen han/hun har hørt om dette. det er veldig uskyldig og det aller viktigste her er at din mor er bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på hva legen sier, de har hørt _alt_ før og jeg lover deg det er ikke første gangen han/hun har hørt om dette. det er veldig uskyldig og det aller viktigste her er at din mor er bedre :-)

Tusen takk bella :-). Min mor har faktisk kommet på besøk hit helt av seg selv et par ganger, må visst være en vidundermedisin dette for henne ihvertfall. Hun har heldigvis nok medisiner til langt over jul, så får bruke energien min på henne på nyåret, og se om hun blir med til legen da. Godt å se mor så smilende og rolig ihvertfall. God jul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Isflaket

Tusen takk bella :-). Min mor har faktisk kommet på besøk hit helt av seg selv et par ganger, må visst være en vidundermedisin dette for henne ihvertfall. Hun har heldigvis nok medisiner til langt over jul, så får bruke energien min på henne på nyåret, og se om hun blir med til legen da. Godt å se mor så smilende og rolig ihvertfall. God jul :-)

Kunne det vært en ide å skrive ut det du har skrevet om dette her inne, for så å vise det til legen hennes?

Håper dere får en fantastisk jul sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne det vært en ide å skrive ut det du har skrevet om dette her inne, for så å vise det til legen hennes?

Håper dere får en fantastisk jul sammen:-)

Tusen takk, ønsker deg en riktig god jul også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke bra og gi bort sine egne piller til folk. Man skal gå til lege.

Å jasså, bruker å pakke pillene pent inn og gi dem bort i julegave jeg :-). Neida, spøk! En lang historie dette, har en god grunn til å gjøre som jeg gjorde, tror mor hadde gått nedenunder og hjem snart uten dette.

Ellers så bruker jeg ikke å gi bort piller til folk, dette var et engangstilfelle som jeg faktisk ikke angrer på. Selvsagt er det galt, sånn moralsk sett, men noen ganger kan det være lurt å overse dette.

Tror forresten jeg ikke er alene om dette. Kjenner familier som bytter alt fra penicillinkurer til sterke smertestillende. Er det så mye mere galt det jeg gjorde da? Hva hadde du gjort hvis mora de var så psyk og nektet plent å gå til lege? Latt henne være og ligge der å dø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jasså, bruker å pakke pillene pent inn og gi dem bort i julegave jeg :-). Neida, spøk! En lang historie dette, har en god grunn til å gjøre som jeg gjorde, tror mor hadde gått nedenunder og hjem snart uten dette.

Ellers så bruker jeg ikke å gi bort piller til folk, dette var et engangstilfelle som jeg faktisk ikke angrer på. Selvsagt er det galt, sånn moralsk sett, men noen ganger kan det være lurt å overse dette.

Tror forresten jeg ikke er alene om dette. Kjenner familier som bytter alt fra penicillinkurer til sterke smertestillende. Er det så mye mere galt det jeg gjorde da? Hva hadde du gjort hvis mora de var så psyk og nektet plent å gå til lege? Latt henne være og ligge der å dø?

Piller kan ikke brukes av alle. Hvis man har sykdommer i tillegg, kan dette gjøre at man kan bli syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piller kan ikke brukes av alle. Hvis man har sykdommer i tillegg, kan dette gjøre at man kan bli syk.

Ja, jeg vet, tok en sjanse og mor lever enda. Hun hadde kanskje ikke gjort det uten. Dør hun nå, så har hun ihvertfall fått føle hvordan det er å være lykkeligere og at livet kan være ganske bra. Skal greie å få henne til legen snart til kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...