Gå til innhold

Nå er jeg sliten..

Anbefalte innlegg

Gjest Rusfri 2008?

Jeg er i dag 43 år har har siden 16-18 års alderen vært misbruker. Utad, har jeg hørt, jeg blir oppfattet som en "fin dame" så det forteller litt om hvor dykig jeg er blitt til å gjemme alt bak den perfekte fasaden. Er aktiv i lokalsamfunnet. Jeg sliter også med psyken etter overgrep som barn, og har mange tvangsinnleggelser bak meg, selv om dette er mange år siden. Diagnosen dengang var manisk depresiv, impulsiv, suicidal, m.m. Jeg er alenemor, og jeg tørr ikke ta kontakt med lege eller annen offentlig sektor for å be om hjelp, for jeg er redd at det offentlige vil ta mitt barn fra meg. Men nå er jeg så sliten, sint, aggresiv, depresiv og søvnløs, at jeg innser at jeg trenger hjelp. Jeg ønsker å bli rusfri og bli behandlet for min psykiske lidelse - for mitt barns skyld. Hvor kan jeg henvende meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294159-n%C3%A5-er-jeg-sliten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest beatrixxx

Forstår din redsel for Barnevernet. Hva om du kontakter kommunen som antagelig har kjennskap til hjelp du kan få av mennesker som stiller opp frivillig. Slik at du kan få avlastning. For du må ALDRI glemme barnet ditt! Du kan få barnepass gjennom en fhv nystartet forening el.

Du må begynne hos fastlegen, som henviser deg videre. Han har taushetsplikt.

Jeg skulle ønske du ikke var redd for det offentlige, de er der for å hjelpe deg, ikke for å ta barnet ditt fra deg. Dessuten tyder det på omsorgsevne å gjøre noe med problemene sine. Lykke til, jeg ønsker deg et rusfritt 2008!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...