Gå til innhold

Urinveisinfeksjon uten smerte?


Sota

Anbefalte innlegg

Jeg har i den siste tiden vært veldig plaget med at jeg må tisse veldig ofte. Noen ganger kan det bare ta 10 minutter fra jeg sist var på do til jeg igjen må skynde meg å gå. Jeg har ikke vondt i underlivet og ellers ingen plager, men har hørt jeg allikevel kan ha en form for urinveisbetennelse. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei...

er en jente på snart 18 år som føler at jeg må på do hele tiden.. blæren fyller seg opp etter bare litt. Har ikke smerter, men kjenner at det er noe som er galt.. jeg hadde en one nigth stand med en gutt i helgen, og lurer på om dette kan være årsaken?

har ikke hattt samleie med noen før.. er dette alvorlig..

har også fått en infeksjon på øyet, men det tror jeg har liten sammenheng?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog

Man kan vel ikke utelukke at du har urinveisinfeksjon. Tror du at du har det, bør du levere en urinprøve til legen din. Mest sannsynlig har du ikke infeksjon, men later vannet hyppig av en annen grunn. Vi vet lite om årsakene til hyppig vannlatning uten tydelig årsak. Erfaringsmessig kan mange lære seg av med å late vannet hyppig. Du bør snakke med din lege hva du kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...