Gå til innhold

Kan jeg gå på attføring og hos psykolog?

Anbefalte innlegg

Gjest shjjkhjkkl

I sommer begynte jeg i yrkesrettet attføring fordi psykologen mente jeg var frisk, han skulle ut i permisjon så jeg hadde ikke noe jeg skulle sagt liksom, følte meg ikke frisk i det heletatt men har holdt ut en stund.

Nå går jeg på attføring i påvente av jobb, men kan jeg begynne å oppsøke psykolog uten å miste den attføringen, hvordan fungerer det? Hvis jeg skulle tatt en jobb i dag ville jeg aldri klart det.

Må være ærlig med meg selv, har blitt gradvis verre og er fortvilet for tiden.

Fortsetter under...

Du kan gå til behandling selv om du er på attføring. Men attføringen skal innebære et tiltak av noe slag så det kan jo hende du må avklare med NAV hva slags aktivitet du må være i for å ikke miste attføringspengene. Dersom du ikke er frisk nok til å være i noe mer aktivitet enn behandling så kan det være aktuelt med rehabiliteringspenger eller midlertidig uføretrygd dersom rettighetene til rehabiliteringspenger er gått ut.

Med tiden så vil attføring, rehabiliteringspenger og midlertidig uføretrygd bli en ytelse, slik at det ikke blir så mye fram og tilbake.

Ta kontakt med NAV og få det avklart hva du skal gjøre, du! :-)

Gjest shjjkhjkkl

Du kan gå til behandling selv om du er på attføring. Men attføringen skal innebære et tiltak av noe slag så det kan jo hende du må avklare med NAV hva slags aktivitet du må være i for å ikke miste attføringspengene. Dersom du ikke er frisk nok til å være i noe mer aktivitet enn behandling så kan det være aktuelt med rehabiliteringspenger eller midlertidig uføretrygd dersom rettighetene til rehabiliteringspenger er gått ut.

Med tiden så vil attføring, rehabiliteringspenger og midlertidig uføretrygd bli en ytelse, slik at det ikke blir så mye fram og tilbake.

Ta kontakt med NAV og få det avklart hva du skal gjøre, du! :-)

Er ferdig med tiltaket, hvis du mener handlingsplanen, går nå i attføring i påvente av jobb, så jeg gjør ikke noe spesielt nå utenom å "prøve å få meg jobb".

Er ferdig med tiltaket, hvis du mener handlingsplanen, går nå i attføring i påvente av jobb, så jeg gjør ikke noe spesielt nå utenom å "prøve å få meg jobb".

Ettersom du er ferdig med tiltaket og ikke er frisk nok til å være reell arbeidssøker så tror jeg at attføring er feil ytelse. Du bør ta kontakt med NAV og avklare hva du skal gjøre videre. Antar at du får beskjed om å søke rehabiliteringspenger eller midlertidig ufør, litt ettersom hvor varig tilstanden din er. Litt usikker på hvor fleksibelt det er - mulig du kan fortsette på attføring en stund. Saksbehandleren din kan svare på dette. Tipper en ny legeerklæring om din arbeidsevne/helse må til, men avvent dette med at du får snakket med saksbehandleren din på NAV.

Uansett så skal du ha noe å leve av og ytelsene er ganske like, så tror ikke du skal være redd for å måtte gå over på en annen ytelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...