mariaflyfly Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Ja, det har skjedd meg også noen ganger, men da har jeg måttet få nytt kort. Det starter som regel med at det ikke vil fungere i taxi'er etc, så bare sprer det seg;) Jeg opplevde for noen uker siden i en stressa julekø at det faktisk ikke var penger på kortet mitt. Men jeg har penger på en annen konto, også overfører jeg bare via tlf også er pengene på plass med en gang.(Det tar da ca max et min. å ringe å få det gjort). Hun bak kassa var veldig forståelsesfull, men ekspeditrisa bak neste kassa skulle blande seg inn å påsto at de pengene jeg overførte ikke ville være på min konto før 1-2 dager senere! Dette klarte hun jo å lire av seg i en passe nedlatende tone i tillegg. PHØH!! akkurat som om jeg ikke kjenner til min egen bank og det systemet der??? Hun ville bare krangle litt hun.. dumme dame med nisselue... Men jeg dro kortet en gang til å VOILA; penger på konto, gitt!! Hadde lyst å gni det sååå inn til hun nissedama uten serviceinnsikt, men det fikk så være.. .hehe.. ''Hun ville bare krangle litt hun.. dumme dame med nisselue... '' Du skulle sagt søtt til henne at det nok var en grunn til at hun stod der med nisselue. 0 Siter
sweetness Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 ''Hun ville bare krangle litt hun.. dumme dame med nisselue... '' Du skulle sagt søtt til henne at det nok var en grunn til at hun stod der med nisselue. Hehe.. .så bra...ja, det var det jeg skulle sagt! Ble så irritert og var jo litt stressa, så det er i ettertid at alle de tusen tingene jeg burde ha sagt har dukket opp. 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Skrevet 19. desember 2007 Ja, det har skjedd meg også noen ganger, men da har jeg måttet få nytt kort. Det starter som regel med at det ikke vil fungere i taxi'er etc, så bare sprer det seg;) Jeg opplevde for noen uker siden i en stressa julekø at det faktisk ikke var penger på kortet mitt. Men jeg har penger på en annen konto, også overfører jeg bare via tlf også er pengene på plass med en gang.(Det tar da ca max et min. å ringe å få det gjort). Hun bak kassa var veldig forståelsesfull, men ekspeditrisa bak neste kassa skulle blande seg inn å påsto at de pengene jeg overførte ikke ville være på min konto før 1-2 dager senere! Dette klarte hun jo å lire av seg i en passe nedlatende tone i tillegg. PHØH!! akkurat som om jeg ikke kjenner til min egen bank og det systemet der??? Hun ville bare krangle litt hun.. dumme dame med nisselue... Men jeg dro kortet en gang til å VOILA; penger på konto, gitt!! Hadde lyst å gni det sååå inn til hun nissedama uten serviceinnsikt, men det fikk så være.. .hehe.. Enkelte skulle ikke ha sittet i kasse.... Jeg kan forstå at de kan bli stresset de også, for all del, men de bør ikke tenke høyt alltid 0 Siter
sweetness Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Enkelte skulle ikke ha sittet i kasse.... Jeg kan forstå at de kan bli stresset de også, for all del, men de bør ikke tenke høyt alltid Ja, skjønner det. Hun som sto bak kassa mi var rolig og hyggelig, men tydeligvis litt ny i jobben. Så når hun andre bare tok over showet, så tror jeg det kanskje var for å vise seg eller noe slik. Hun var sååå sikker og måten hun sa det på var bare fullstendig arrogant. Huff.. Jeg har selv stått bak kasser når kortet ikke har blitt godkjent, men man gjør jo sitt ytterste da for at ikke kunden skal bli flau/stressa/får en negativ opplevelse av det hele. Jeg måtte jo selvfølgelig svare nissedama med en "Jammen, kjære deg..osv" , noe som i seg selv er nokså nedlatende.. hehe.. uff.. 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Skrevet 19. desember 2007 Ja, skjønner det. Hun som sto bak kassa mi var rolig og hyggelig, men tydeligvis litt ny i jobben. Så når hun andre bare tok over showet, så tror jeg det kanskje var for å vise seg eller noe slik. Hun var sååå sikker og måten hun sa det på var bare fullstendig arrogant. Huff.. Jeg har selv stått bak kasser når kortet ikke har blitt godkjent, men man gjør jo sitt ytterste da for at ikke kunden skal bli flau/stressa/får en negativ opplevelse av det hele. Jeg måtte jo selvfølgelig svare nissedama med en "Jammen, kjære deg..osv" , noe som i seg selv er nokså nedlatende.. hehe.. uff.. Godt du fikk sagt noe tilbake Jeg så på drømmen din, sikkert ikke noe du forventet å høre. Se og bedøm..... 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Det må ha blitt avmagnitisert.Kommet borti noe annet, mobil eller andre kort. Har skjedd med sønnen min flere ganger. Da er det ikke annet å gjøre enn å få nytt kort. 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Skrevet 19. desember 2007 Det må ha blitt avmagnitisert.Kommet borti noe annet, mobil eller andre kort. Har skjedd med sønnen min flere ganger. Da er det ikke annet å gjøre enn å få nytt kort. Det er mulig at det ikke er så lurt å bruke kortholdere, det er metall på den jeg har... 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Det er mulig at det ikke er så lurt å bruke kortholdere, det er metall på den jeg har... Ja, etter at det skjedde skjedde med sønnen min noen ganger, ringte jeg og klaget min nød til banken. Dermed fikk han kortholder og det som da skjedde var at det ble avmagnitisert med det samme. Så det hjalp ihverfall ikke. Han har en tendens til å bare legge kortet løst ned i lomma sammen med mobilen. Heller ikke lurt. La det ha en egen lomme i lommeboka, men pass på at magnetstripen ikke ligger inntil andre magnetstriper. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Ja, jeg får tenke slik fremover at det kan skje. Får dra med et ekstra kort (min manns). Jeg har en reservekonto i en annen bank, der det alltid står litt penger til nødstilfeller. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Lenge siden nå, men har flere ganger opplevd de samme. Var kortene dårligere før? Mener til og med jeg hørte at de kunne bli avmagnetisert av å ligge i veske hvor det også lå mobiltelefon! Ikke noe drama det, da, tror de som jobber i butikkene opplever dette stadig. 0 Siter
petter smart Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Lenge siden nå, men har flere ganger opplevd de samme. Var kortene dårligere før? Mener til og med jeg hørte at de kunne bli avmagnetisert av å ligge i veske hvor det også lå mobiltelefon! Ikke noe drama det, da, tror de som jobber i butikkene opplever dette stadig. Det skal svært mye til å avmagnetisere et kort. Verken mobiltelefoner eller andre vanlige apparater klarer det. Den vanligste årsaken er fysiske sprekker eller slitasje. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Det skal svært mye til å avmagnetisere et kort. Verken mobiltelefoner eller andre vanlige apparater klarer det. Den vanligste årsaken er fysiske sprekker eller slitasje. Damevesker har ofte en kraftig magnetisk lukkemekanisme. Har flere ganger fått avmagnetisert kort i en av veskene mine, før jeg skjønte hva det var :/. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Nå kan jeg flire av det hele, men jeg var nok ganske så sur i går da det skjedde. Har bestilt nytt kort i baken nå, han visste ikke hvorfor det ble slik. Drog du kortet i rompesprekken så er det ikkje rart det ikkje kom penger ut. :-) Ps! Prøv å spytt på fingeren og gni det langs magnetstripa, kanskje det funker da!? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Ja, og merkelig nok bor jeg også på sørlandet! Jeg måtte få nytt kort, selv om det andre ikke var særlig gammelt. Jeg fikk beskjed om at mange kortterminaler er så utslitte at de ikke godtar "brukte" kort og at det var et vanlig problem.... Kortet mitt dengang kunne kun brukes på en sparebanken 1 minibank.... Opplevde ellers nøyaktig det samme som deg, sto på butikken med et ugyldig kort.... Få deg et nytt! 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 I dag har faktisk kortet mitt streiket tre forskjellige butikker, men i minibanken virket det som bare det. Jeg tror det er hele systemet som blir overbelastet i jula. 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Skrevet 19. desember 2007 Ja, og merkelig nok bor jeg også på sørlandet! Jeg måtte få nytt kort, selv om det andre ikke var særlig gammelt. Jeg fikk beskjed om at mange kortterminaler er så utslitte at de ikke godtar "brukte" kort og at det var et vanlig problem.... Kortet mitt dengang kunne kun brukes på en sparebanken 1 minibank.... Opplevde ellers nøyaktig det samme som deg, sto på butikken med et ugyldig kort.... Få deg et nytt! Nytt er på vei Det er så kjedelig og bortkastet tid i disse dager når slikt skjer.... jaja, min manns kort virker enda 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Skrevet 19. desember 2007 Damevesker har ofte en kraftig magnetisk lukkemekanisme. Har flere ganger fått avmagnetisert kort i en av veskene mine, før jeg skjønte hva det var :/. I den kortholderen jeg brukte så var det magnetlukking. Har vi funnet årsaken da kanskje? Skal ikke bruke den mer. 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Skrevet 19. desember 2007 I dag har faktisk kortet mitt streiket tre forskjellige butikker, men i minibanken virket det som bare det. Jeg tror det er hele systemet som blir overbelastet i jula. Det skjer nok mye sånt i disse juletider. På to uker hadde det vært over ti millioner korttransakjoner nå i desember! Gosj... 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Skrevet 19. desember 2007 Drog du kortet i rompesprekken så er det ikkje rart det ikkje kom penger ut. :-) Ps! Prøv å spytt på fingeren og gni det langs magnetstripa, kanskje det funker da!? Skulle bare hatt musevisa, da ville det virket Vi vasket kortet i kassa, pusset det også 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Skulle bare hatt musevisa, da ville det virket Vi vasket kortet i kassa, pusset det også :-) Rart, da må det være overbelastning på nettet eller noe, ellers så er kortet kaputt som noen sier, ikkje vet eg... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.