Persille1365381127 Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Det er de som er verre enn han der. Noen mener at selv etter ett glass vin endrer vi adferden vår i så stor grad at barn tar skade av det. For noe tull. Barn tåler selvfølgelig fint at foreldrene drikker litt. Tviler på at de tar særlig skade av å se foreldrene bli litt på snurr heller. På den andre siden er det de som blir altfor fulle. Kjefter, blir voldelige osv. Og det er vel egentlig de man vil til livs. Men de driter vel i all skremselspropagangda. Så det eneste man oppnår er at vanlige folk blir redde og avstår fra alkohol. Det har du helt rett i - de som trenger å få denne type informasjon, litt i samme kategori som de som drikker mens de er gravide - de hører ikke etter likevel. Dessverre... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Det har du helt rett i - de som trenger å få denne type informasjon, litt i samme kategori som de som drikker mens de er gravide - de hører ikke etter likevel. Dessverre... Synd er det! Men også dumt at de som koser seg med litt alkohol på julaften skal få dårlig samvittighet.... At barn ser foreldre nyte alkohol burde bare være sunt, ikke usunt! Hjemme var det bare min far som drakk alkohol, senere tre eldre brødre, men jeg opplevde aldri noe negativt. Alt jeg merket var at stemningen ble mer livlig, og min far kunne finne på å ta frem munnspillet, jeg _nøt_ hvert øyeblikk... Men jeg var nok alltid trygt i seng før festen kunne ta av.... 0 Siter
fresja Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Har alri drukket alkohol på juaften, uansett alderen på dem jeg feirer med. Bror min hadde med seg noe alkoholfritt øl et år. Foretrekker rødbrus eller vanlig ciderbrus til julematen, evt også vann. 0 Siter
cathlin Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 ''Ikke her i heimen. nick jr er trent til å hente øl i kjøleskapet.'' Hva blir det neste,... varme opp heroniet i en skje for deg? ;-) 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Nei, ingen alkohol her julaften, men det er fordi vi skal kjøre avgårde til Gardermoen for å dra til India kl. 0200 natt til 25. :-). Det spørs nok om ikke ungene kan være så uheldig at de kan se oss ta en øl eller to til maten opptil flere ganger i løpet av ferien :-) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 ''Ikke her i heimen. nick jr er trent til å hente øl i kjøleskapet.'' Hva blir det neste,... varme opp heroniet i en skje for deg? ;-) Hva blir ditt neste, la Jesus komme ut av munnen på din sønn! Ditt innlegg oser av selvforherligelse, hvor kvalmt er det likssom....;( 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Du demonstrerer den særnorske holdningen at alkohol=ravfyll. Det finnes andre måter å drikke alkohol på. ''Du demonstrerer den særnorske holdningen at alkohol=ravfyll. Det finnes andre måter å drikke alkohol på.'' HÆ? Nå tror jeg du har lest feil. Jeg sa jo nettopp det at vi viser ungene at det går an å kose seg med alkohol. Jeg forstår ikke hva du mener nå jeg.... 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Hvorfor kan de ikke få se at man kan kose seg med litt alkohol uten å bli full i jula også? Alkohol har aldri fristet meg julaften, aldri. Så hvorfor skal jeg da drikke liksom? 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Vi har heller ikke alkohol på bordet julekvelden, uten at jeg egentlig har tenkt over det før. Vi lager dog juleøl selv, da, men alkoholprosenten er vel ikke over 0,2 tror jeg. He-he. Det handler ikke om at ungene ikke skal få se at vi kan nyte alkohol i jula, det handler om at vi drikker noe annet. Ellers i jula ser de både øl og vin, men aldri fyll. Ei heller ellers i året. Forresten, når ungene har slitt ut seg og oss - og de sover i sengene sine - så kommer konjakk/likør på bordet. For da kan vi endelig drikke kaffe og åpne våre gaver. :-) ''Det handler ikke om at ungene ikke skal få se at vi kan nyte alkohol i jula, det handler om at vi drikker noe annet. Ellers i jula ser de både øl og vin, men aldri fyll. Ei heller ellers i året.'' Enig 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Hvorfor ikke på julaften? Siden du lurer Vi drikker aldri alkohol på julaften, det har aldri fristet oss faktisk. Så derfor drikker vi ikke alkohol hehe. Dette ble nesten morsomt. Kanskje jeg er unik som ikke har alkohol da.... 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 ''Det finnes andre måter å drikke alkohol på.'' Ja, og det er jo akkurat det hun sier, at barna får se at de voksne kan kose seg med alkohol uten at de blir ravfulle! (bare ikke akkurat på julaften) Takk, godt at noen forstod meg. Julaften har aldri vært en kose-seg-kveld med alkohol. Det har kanskje hendt etter at alt er over og all maten har sunket, at vi har hatt oss en baileys eller noe. Ikke noe jeg tenker over. 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Du illustrerer en typisk "hallo mann økseskaft"-holdning. En typisk hyklersk drikkekultur, der det enten må drikkes til det spys, eller vises total avhold. God fantasi har du i allefall. Hvor fikk du dette fra?? 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Vi drikker ofte vin til mat, som er kultur her i Spania. Vi drar til Norge den 22 desember, jippi!!:-) Da skal vi ta med oss noen flasker vin, og gi bort til noen, og dele en flaske selv. Jeg ser overhodet ikke noe galt i det! Men saa drikker vi oss ikke brisen heller:-) 0 Siter
Gjest klaymen Skrevet 19. desember 2007 Skrevet 19. desember 2007 Nei, vi har alkohol på julaften, men ingen drikker en masse uansett. Det har aldri vært noe tull hos oss med det, så da syns jeg det er greit at de voksne får en juleøl og en akevitt til maten og kanskje en konjakk eller noe til kaffen. Jeg er fryktelig anti voksen-fest med barn tilstede, jeg mener sånn at de voksne er veldig lystige og påvirket. Det er overhodet ikke aktuelt, jeg har mange minner fra min barndom som jeg ikke unner mine barn. Men er det sånn at det hjelper de barna som gruer seg til jul fordi foreldrene drikker for mye at vi lar være å kjøpe juleøl og kose oss med én øl til maten? Er det sånn at hvis vi lar være så lar verstingene også være? Eller er det sånn at vi sitter og er veldig prektige og drikker clausthaler mens de ungene får en rævva jul uansett, for de foreldrene gir i hvertfall F i sånne henstillinger? Jeg skal drikke clausthaler uansett jeg da, for jeg skal kjøre hjem. Helt greit det :-) Men det er nå deilig med en liiiten sterk en til den feite ribba da. 0 Siter
Gjest mors2 Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Ingen alkohol hos oss på jule kvelden!! Ellers året kan vi ta oss en fest,men aldri om vi er med ungene. Og har vi drukket ute,har vi alltid barnevakt til morgenen etter. For oss er julekvelden ungenes kveld,og da tenker jeg aldri på alkhohol. 0 Siter
Jølsen Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 God fantasi har du i allefall. Hvor fikk du dette fra?? Fra svaret ditt. Punktum finale. 0 Siter
Jølsen Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Vi har heller ikke alkohol på bordet julekvelden, uten at jeg egentlig har tenkt over det før. Vi lager dog juleøl selv, da, men alkoholprosenten er vel ikke over 0,2 tror jeg. He-he. Det handler ikke om at ungene ikke skal få se at vi kan nyte alkohol i jula, det handler om at vi drikker noe annet. Ellers i jula ser de både øl og vin, men aldri fyll. Ei heller ellers i året. Forresten, når ungene har slitt ut seg og oss - og de sover i sengene sine - så kommer konjakk/likør på bordet. For da kan vi endelig drikke kaffe og åpne våre gaver. :-) Ungene dine høres slitsomme ut. Er de virkelig så ute av kontroll at dere vokse må vente til de har lagt seg med å åpne deres egne gaver? Jeg sitter faktisk her og måper. 0 Siter
Jølsen Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 ''Du demonstrerer den særnorske holdningen at alkohol=ravfyll. Det finnes andre måter å drikke alkohol på.'' HÆ? Nå tror jeg du har lest feil. Jeg sa jo nettopp det at vi viser ungene at det går an å kose seg med alkohol. Jeg forstår ikke hva du mener nå jeg.... Da burde du lese svaret ditt. Du illustrerer en typisk hyklersk holdning der det er enten eller. 0 Siter
Jølsen Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 ''Vi vet at vi drikker utrolig mye mer nå enn for ti år siden, og at julen er en av periodene da det drikkes mest. Da må vi kanskje ta noen grep.'' Det å drikke mye, samtidig som en skal ta noen grep, _det_ har eg prøvd mange ganger og må bare si at det var et forferdelig dårlig forslag. Husker en gang vi spillte konsert og eg hadde drukket alt for mye slik at eg måtte støtte meg til den ene PA søyla (høytalerene) for ikkje å ramle på scena, og da prøvde eg å ta noen grep, men det gikk forferdelig dårlig... He he :-) Syns jeg ser deg, Geir. Men du er nå en grepa kar da. Vi burde klonke litt sammen du og jeg, du på gitar, jeg på trekkspill. 0 Siter
Jølsen Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Ingen alkohol hos oss på jule kvelden!! Ellers året kan vi ta oss en fest,men aldri om vi er med ungene. Og har vi drukket ute,har vi alltid barnevakt til morgenen etter. For oss er julekvelden ungenes kveld,og da tenker jeg aldri på alkhohol. Tssss. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.