Gå til innhold

Hvilken er din favorittjulesang?


Gjest fnugget

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 137
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    20

  • adelie

    15

  • mariaflyfly

    14

  • frosken

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai

http://www.youtube.com/watch?v=cwZbo_K7nsY&feature=related

fairytale of new york som dagbladet har skrevet artikkel om den tragiske forhistorien

http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/12/19/521702.html

utdrag fra teksten:

Happy christmas your arse

I pray God its our last

''Happy christmas your arse I pray God its our last''

Er jo mer saftig der:

You're a bum /

You're a punk /

You're an old slut on junk /

Lying there almost dead on a drip in that bed /

You scumbag, you maggot /

You cheap lousy faggot /

Happy Christmas your arse /

I pray God it's our last

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trenger du å se så svart på dette med julen, selv om det er et stykke frem til de store juleselskapene? Det handler jo litt om egen innstilling også.

Jeg synes jula er nitrist, det er ikke slik jul skal være. Men det blir ikke taco her altså selv om det var det ungene ville ha. Jeg prøver å gjøre i stand så godt jeg kan, både ribbe og pinnekjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg liker jula noe bedre før vi er flere enn fem på julaften og jeg er opptatt julaften, 1.dag og 2.dag.

Noen timer besøk på julaften er ikke det helt store, særlig når besøket stikker så kjapt som mulig. Det beste er vel at hun kommer fordi hun vil og ikke må, da hadde hun nemlig ikke kommet.

Jeg savner de store juleselskapene med foreldre, besteforeldre, tanter, onkler, grandtanter og grandonkler. Jeg var barnet som var felles for to store familier og vi var selskaplige hver dag mellom jul og nyttår. Så det føles litt snaut nå :o)

''Jeg savner de store juleselskapene med foreldre, besteforeldre, tanter, onkler, grandtanter og grandonkler. Jeg var barnet som var felles for to store familier og vi var selskaplige hver dag mellom jul og nyttår''

Himmel hva du har opplevd, da? Da har du jo gode minner. Og en flott bakgrunn fra oppveksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men du må selv ta ansvar for din jul

Om du vil sitte å si at alt er dumt etc, så blir det det.

Om du heller vil nyte juledagene, med god mat og gode filmer på TV - kombinert med koselig lesing av bøker mens man nipper på jule-te- og hører julemusikk... så kan det bli veldig bra.

ja, jeg kommer også til å savne den sosiale jula etter hvert- men enhver kan da forsøke gjøre det beste av situasjonen h*n er i? ,-)

Men jeg gjør best mulig ut av det. Men jeg er et sosialt vesen og liker ikke å være alene i dagevis, det er jeg jo resten av året også. Kan ikke lese bøker, se film døgnet 24/7 i årevis heller uten å savne noen å snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ChiengMai

http://www.youtube.com/watch?v=cwZbo_K7nsY&feature=related

fairytale of new york som dagbladet har skrevet artikkel om den tragiske forhistorien

http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/12/19/521702.html

utdrag fra teksten:

Happy christmas your arse

I pray God its our last

Noe med det mest tragiske jeg har vært på i mitt liv, var konsert med Shane MacGowan på Samfunnet i Trondheim i februar/mars 1994 (?). Mannen var så full at han ikke greide å sette mikrofonen på mikrofonstativet ved egen hjelp. Å se den tragiske, forfalne figuren fremføre noen av de vakreste sangene noen gang skrevet var vondt å se. For mannen har vært et fantastisk talent som 'songwriter'. At han fremdeles er i live mer enn 13 år etterpå er intet mindre enn et under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg savner de store juleselskapene med foreldre, besteforeldre, tanter, onkler, grandtanter og grandonkler. Jeg var barnet som var felles for to store familier og vi var selskaplige hver dag mellom jul og nyttår''

Himmel hva du har opplevd, da? Da har du jo gode minner. Og en flott bakgrunn fra oppveksten.

Men ingen fikk barn og nå er alle døde bortsett fra en fetter jeg aldri ser. Jeg hadde supre juler som barn så jeg vet godt hvordan jeg synes det skal være.

Jeg burde ha fått enda flere barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe med det mest tragiske jeg har vært på i mitt liv, var konsert med Shane MacGowan på Samfunnet i Trondheim i februar/mars 1994 (?). Mannen var så full at han ikke greide å sette mikrofonen på mikrofonstativet ved egen hjelp. Å se den tragiske, forfalne figuren fremføre noen av de vakreste sangene noen gang skrevet var vondt å se. For mannen har vært et fantastisk talent som 'songwriter'. At han fremdeles er i live mer enn 13 år etterpå er intet mindre enn et under.

Begynte konserten seint på kvelden? (ca.0030?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Men jeg gjør best mulig ut av det. Men jeg er et sosialt vesen og liker ikke å være alene i dagevis, det er jeg jo resten av året også. Kan ikke lese bøker, se film døgnet 24/7 i årevis heller uten å savne noen å snakke med.

''Men jeg gjør best mulig ut av det''

Gjør du?

Du skrev i et annet innlegg at det eneste positive er at dattera stikker innom.

Det var noe HUN gjør og det er selvsagt meget hyggelig. men hva gjør _du selv_ for å få en mest mulig hyggelig jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMEN!!! Så enig så enig!!=)

At folk gidder å spre slik eder og galle til alle sammen! Skjønner ikke det, jeg!

Men da ønsker du at alle skal "make pretend" and "keeping up appearances"?

Det er faktisk godt å få alle følelser på bordet. Det er ikke noe galt i å vite at alle ikke har det like godt. Hvis det forstyrrer deg / andre å vite at noen ikke har det så godt med jula, så må jo jula være en "instans" det er noe alvolig galt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Men ingen fikk barn og nå er alle døde bortsett fra en fetter jeg aldri ser. Jeg hadde supre juler som barn så jeg vet godt hvordan jeg synes det skal være.

Jeg burde ha fått enda flere barn :)

:-)

Skjønner vemodet med å se tilbake og ikke ha det likens.

jeg kommer _helt sikkert_ til å kjenne på akkurat det samme om noen år.

Mener ikke provosere deg med å respondere som jeg har gjort. Håper helst å få deg til å innse at du faktisk selv er ansvarlig for hvordan jul du vil ha. En hver må bare gjøre det beste ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg gjør best mulig ut av det. Men jeg er et sosialt vesen og liker ikke å være alene i dagevis, det er jeg jo resten av året også. Kan ikke lese bøker, se film døgnet 24/7 i årevis heller uten å savne noen å snakke med.

Huff, nå skal jeg reise bort denne jula, men neste år er jeg sikkert hjemme. Da kunne jeg gjerne tenke meg å å treffe deg og snakke med deg. Ta en pubtur i nærområdet ditt f.eks.

Ikke fordi jeg synes synd på deg, men fordi jeg har tenkt på det uten å tørre spørre deg.

Trenger jo ikke vente til neste jul heller da egentlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får litt klump i halsen og tårer i øynene av "deilig er jorden" jeg da.. Men akkurat nå er min favorittjulsang " et lite barn så lystelig" Jeg har ingen link desverre, men den går sånn: La la laalalalalaaaaa lalalaaaaaaaaalalalaaaaaa, lalaalalalalalalalaaaaaaalaaaaaaaaa osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg får litt klump i halsen og tårer i øynene av "deilig er jorden" jeg da.. Men akkurat nå er min favorittjulsang " et lite barn så lystelig" Jeg har ingen link desverre, men den går sånn: La la laalalalalaaaaa lalalaaaaaaaaalalalaaaaaa, lalaalalalalalalalaaaaaaalaaaaaaaaa osv

la-la-la

Ja, den er fin.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg gjør best mulig ut av det''

Gjør du?

Du skrev i et annet innlegg at det eneste positive er at dattera stikker innom.

Det var noe HUN gjør og det er selvsagt meget hyggelig. men hva gjør _du selv_ for å få en mest mulig hyggelig jul?

Ja, hvis hun skal se mamman sin så må hun jo komme. Jeg kan ikke dra til henne uansett.

Forresten så har de bydd på en leilighet i første etasje så jeg krysser fingre og tær for at de får den så jeg kan dra på besøk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt klump i halsen og tårer i øynene av "deilig er jorden" jeg da.. Men akkurat nå er min favorittjulsang " et lite barn så lystelig" Jeg har ingen link desverre, men den går sånn: La la laalalalalaaaaa lalalaaaaaaaaalalalaaaaaa, lalaalalalalalalalaaaaaaalaaaaaaaaa osv

*ler* åja _den_, ja! =) så koselig den hørtes ut!

Liker generelt sanger som går slik som den, altså! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå skal jeg reise bort denne jula, men neste år er jeg sikkert hjemme. Da kunne jeg gjerne tenke meg å å treffe deg og snakke med deg. Ta en pubtur i nærområdet ditt f.eks.

Ikke fordi jeg synes synd på deg, men fordi jeg har tenkt på det uten å tørre spørre deg.

Trenger jo ikke vente til neste jul heller da egentlig:)

Du får sende meg en mail da vet du :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Ja, hvis hun skal se mamman sin så må hun jo komme. Jeg kan ikke dra til henne uansett.

Forresten så har de bydd på en leilighet i første etasje så jeg krysser fingre og tær for at de får den så jeg kan dra på besøk også.

Ja, vi får krysse fingre og tær i lag med deg.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...