Gå til innhold

Hvilken er din favorittjulesang?


Gjest fnugget

Anbefalte innlegg

Gjest Angela26

Kunne du ikke funnet opp en bedre tråd! Tenk på alle de som har en vond jul. som ser overskriften til hver fordømte ting man _må_ i jula...!

Dette var unodvendig skrevet hidi... Her er det fritt til aa lese de traadene man vil, ogsaa hos dem som kanskje ikke har det saa bra for tiden...

Er du kanskje en av dem..? Du trenger ikke aa svare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 137
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    20

  • adelie

    15

  • mariaflyfly

    14

  • frosken

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai

Nei, men den konserten er legendarisk (The Pouges?).

Når konserten skulle starte så fant de ikkje trommeslageren, etter veldig mye leiting så fant de han sovende på Hotellrommet og når de spurte om han ikkje hadde tenkt å spille så svarte han "at de allerede hadde spilt konserten!".

Han trodde visst de spillte konsert når de tidligere på dagen hadde hatt soundcheck, så han var nok ikkje helt edru han heller! *S*

Nei, dette var 'ten years after' den legendariske konserten du nevner. For å si det sånn, de hadde vel ikke blitt særlig bedre på de ti årene.

Sånn litt på sida: For dem som er interessert i Shane MacGowan og hans tragiske liv (om noen utenom meg er det da, hehe), så kan jeg anbefale en dokumentar som heter "If I Should Fall from Grace: The Shane MacGowan Story", den er et sterkt innblikk i livet til en mann som har hatt et utrolig talent til å skrive sanger, og som altså i følge mange har skrevet tidenes julesang. Det fine er at på tross av alt kaos og ødeleggelsene dop og alkohol har gjort i livet hans, så greier de få frem mennesket Shane MacGowan i den dokumentaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1198099938' post='3756179]

Du er ikke forpliktet til å henge det opp altså, ville bare vise guttungen. Blitzen reflekterte litt i brillene, men det skal være litt slik ;o)

Havner på kjøleskapet det skjønner du :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg liker jula noe bedre før vi er flere enn fem på julaften og jeg er opptatt julaften, 1.dag og 2.dag.

Noen timer besøk på julaften er ikke det helt store, særlig når besøket stikker så kjapt som mulig. Det beste er vel at hun kommer fordi hun vil og ikke må, da hadde hun nemlig ikke kommet.

Jeg savner de store juleselskapene med foreldre, besteforeldre, tanter, onkler, grandtanter og grandonkler. Jeg var barnet som var felles for to store familier og vi var selskaplige hver dag mellom jul og nyttår. Så det føles litt snaut nå :o)

Jeg støtter deg, Dorthe. Det er ingenting i veien med å ikke like jul. ;)

Men jeg vil helst ikke ha store familietragedier, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne du ikke funnet opp en bedre tråd! Tenk på alle de som har en vond jul. som ser overskriften til hver fordømte ting man _må_ i jula...!

Du kunne fint hoppet over den om du hater jula og julesangene så intest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter deg, Dorthe. Det er ingenting i veien med å ikke like jul. ;)

Men jeg vil helst ikke ha store familietragedier, da.

Det kommer det aldri til å bli noe mer heller. Alle har jo dødd nå, tanta mi døde for to uker siden uten at jeg fikk beskjed om det før etter begravelsen. Tenk å glemme meg da, jeg er sur. Det går ikke an.

Men hvis ungene får samboere og unger så kan vi bli mange og da skal jeg være madam mim, det har du sagt ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, men har _du_ tenkt over alle de som gruer seg til jul?

Jeg er selv er så dritlei av å høre om hvor perfekt jul skal være....Kan ikke jul, bare være jul?

Er ikke jul bare jul da? Jula blir akkurat slik du gjør den til.

Om du syns jula er vanskelig, så si det, fortelle det til oss, men på en ordentlig måte. Ikke kom med slike oppgulp som dette. De hjelper verken deg eller oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer det aldri til å bli noe mer heller. Alle har jo dødd nå, tanta mi døde for to uker siden uten at jeg fikk beskjed om det før etter begravelsen. Tenk å glemme meg da, jeg er sur. Det går ikke an.

Men hvis ungene får samboere og unger så kan vi bli mange og da skal jeg være madam mim, det har du sagt ;o)

Du ER Madam Mim. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ER Madam Mim. ;)

Hvis du har mulighet til å se på nrk1 akkurat nå så går det et program som heter "gretne, gamle damer ved juletider", det er dritmorsomt hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker julesanger selv om jeg ikke liker jul. ;)

Deilig er jorden, men det må være med en fet overstemme i siste verset: http://www.oslophil.com/no/Konsert/?aktiv=1;folderpagesize=200 (Og der fikk jeg med litt snikreklame også!)

O, Helga Natt, det må være Jussi Björling. Eller den norske barytonen Knut Skram.

http://youtube.com/watch?v=oo75jFLjKaw

Og en utrolig vakker engelsk carol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.youtube.com /watch?v=iHNWJVm0LjA

Silent night er fin.

Det er en sånn litt søt historie fra 1 verdenskrig hvor soldatene inngikk våpenhvile på julaften og delte rasjonene sine og sang julesanger sammen

Skrevet en sang om det også. Liker teksten og synes den får et litt annet perspektiv på høytiden. Ikke at kjøpepresset og forbruksfesten men budskapet.

http://www.youtube.com/watch?v=GPdEw6G1ak8&feature=related

Oh, the snowflakes fell in silence

Over Belleau Wood that night

For a Christmas truce had been declared

By both sides of the fight

As we lay there in our trenches

The silence broke in two

By a German soldier singing

A song that we all knew

Though I did not know the language

The song was "Silent Night"

Then I heard my buddy whisper,

"All is calm and all is bright"

Then the fear and doubt surrounded me

'Cause I'd die if I was wrong

But I stood up in my trench

And I began to sing along

Then across the frozen battlefield

Another's voice joined in

Until one by one each man became

A singer of the hymn

Then I thought that I was dreaming

For right there in my sight

Stood the German soldier

'Neath the falling flakes of white

And he raised his hand and smiled at me

As if he seemed to say

Here's hoping we both live

To see us find a better way

Then the devil's clock struck midnight

And the skies lit up again

And the battlefield where heaven stood

Was blown to hell again

But for just one fleeting moment

The answer seemed so clear

Heaven's not beyond the clouds

It's just beyond the fear

No, heaven's not beyond the clouds

It's for us to find it here

Den var nydelig... Fant samtidig denne;

http://www.youtube.com/watch?v=s9coPzDx6tA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg liker jula noe bedre før vi er flere enn fem på julaften og jeg er opptatt julaften, 1.dag og 2.dag.

Noen timer besøk på julaften er ikke det helt store, særlig når besøket stikker så kjapt som mulig. Det beste er vel at hun kommer fordi hun vil og ikke må, da hadde hun nemlig ikke kommet.

Jeg savner de store juleselskapene med foreldre, besteforeldre, tanter, onkler, grandtanter og grandonkler. Jeg var barnet som var felles for to store familier og vi var selskaplige hver dag mellom jul og nyttår. Så det føles litt snaut nå :o)

Men det er også mange som i disse dager går rundt med angst for nettopp de store selskapene de må være med på, og ønsker de kunne få være i fred i stedet.

Det er ikke lett - det kunne vært interessant å vite hvor mange som egentlig er fornøyd med julen "sin" og hvor mange som synes de må gjøre gode miner til slett spill...

Jeg er selv ikke noe julemenneske, men synes det er skrevet mye vakker julemusikk. Og den klarer jeg å nyte selv om jeg ikke føler meg spesielt vellykket i julen. Derfor leser jeg denne tråden, men ikke alle som handler om vasking og denslags...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker julesanger selv om jeg ikke liker jul. ;)

Deilig er jorden, men det må være med en fet overstemme i siste verset: http://www.oslophil.com/no/Konsert/?aktiv=1;folderpagesize=200 (Og der fikk jeg med litt snikreklame også!)

O, Helga Natt, det må være Jussi Björling. Eller den norske barytonen Knut Skram.

http://youtube.com/watch?v=oo75jFLjKaw

Og en utrolig vakker engelsk carol:

''Deilig er jorden, men det må være med en fet overstemme i siste verset''

Da synes jeg du kunne øve deg på den til julaften, så det blir litt fres over det hele ;)

Jobber du i filharmonien, siden du sa snikreklame? Jeg oppfatter filharmonien som en folke-institusjon på linje med ...(jeg kommer ikke på noe i øyeblikket)... folkemuseet?, maihaugen, troldhaugen...nasjonalgalleriet, operaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker julesanger selv om jeg ikke liker jul. ;)

Deilig er jorden, men det må være med en fet overstemme i siste verset: http://www.oslophil.com/no/Konsert/?aktiv=1;folderpagesize=200 (Og der fikk jeg med litt snikreklame også!)

O, Helga Natt, det må være Jussi Björling. Eller den norske barytonen Knut Skram.

http://youtube.com/watch?v=oo75jFLjKaw

Og en utrolig vakker engelsk carol:

Oi... synger du i kor med søsteren min, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...