Gå til innhold

TV2, program om aliens

Anbefalte innlegg

Et amerikansk program som ser på miljøet for og rundt de som tror på aliens, det er alt fra leger til forfattere til helt klart psyke.

Terapeuter som utfører regresjonsterapi. Er det noen andre som også ser på?

Hva er det som gjør at så mange kan tro på dette? Hvis det er så mange, og en del av dem går i gruppeterapi for bortførte mennesker, med en terapeut som tror å dette.

Han ene beskrev at Bush, den engelske kongefamilien osv er reptiler. Det minnet mistenkelig om en film jeg så da jeg var liten.

De må da ha en eller annen variant av psykose? Blir jo nesten gruppepsykose da? Eller?

Er psykt, at terapeuter kan "fortelle" og gå med på slike ting, de tror det jo selv også....terapeuten må jo ha en form for psykose da?

Helt villt.

Bare forsøker å skape litt debatt....

:-)

Er det snakk om massepsykose? Hva i alle dager er det som gjør at noe sånn kan "vokse"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294386-tv2-program-om-aliens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

De vokser ikke veldig fort da, men like sinn trekker like sinn...

Så samme program og så også det i går om de "synske", som mange flere her inne burde sett! De såkalte synske er "cold readere", de er ikke synske, men når de stiller et spørsmål til klienten, så er de sensitive på svaret. Noen ganger går det selvfølgelig riktig galt, men alle tilhørerne må underskrive et taushetsskjema, som forhindrer dem i å lekke til pressen....

At flest ikke-kristne tror på dette ser jeg på som en egen diagnose!

Gjest bipolarinnen

Jeg så på dette programmet og lurte noen ganger på om det hele var en komedie, og de som var med spilte med. Jeg tror faktisk at de kun var gale.

Lurer på hvilke medisiner jeg blir satt på om jeg forteller at jeg har blitt bortført av romvesener til min behandler i morgen? Får jeg tilbud om samtale en gang i uka da?, mot annen hver uke som det er nå?

Jeg har ikke sett det, men alle kjenner jo til det der... vi har da sett X-Files på 90-tallet. :-)

Jeg tror ikke det nødvendigvis er noen psykose eller noe sykelig så lenge dette "livssynet" ikke skaper problemer for de det gjelder. Du kan jo f.eks. sammenligne det med helt friske mennesker som hører stemmer (det finnes det!!!).

Gjest Spekepølse

Har ikke fulgt med på dette, men har tidligere lagt merke til at det er store likhetstrekk mellom deler av historiene som folk forteller om å våkne opp til og bli undersøkt av "fremmede", og historier jeg har hørt fra folk som opplever søvnparalyse med hallisinuasjoner. Ikke noen store undersøkelser jeg har gjort, men for de få jeg har hørt stemmer det:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...