Gå til innhold

Hvordan komme gjennom julen?

Anbefalte innlegg

Ja jeg har som nyttårsønske å se fremover på det nye året med håp, ikke kjenne for mye etter på hvordan det foregående året har vært.

Det virker som et godt og konstruktivt nyttårsønske, jeg adopterer det også hvis det er ok? ;-)

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Orio

19

• frosken

11

• Dorthe

10

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg hadde pus før jeg skilte meg, og savner pusen veldig. De vil ikke ha katter de jeg leier hos. Det er veldig mye selskap i en pus synes jeg.

Det er mye mer selskap enn jeg trodde. Og så er han selvfølgelig verdens fineste :o)

Og så dusjer han stadig vekk sammen med minstemann og dermed nyser ikke minstemann av ham i det hele tatt.

Julen og hvordan jeg skal komme gjennom den er faktisk et reelt problem for meg. Det er ikke selvmedlidenhet som er problemet.

Beklager hvis du oppfattet det som om jeg mente at dette gjaldt deg.

Er ikke helt i form selv, så jeg skulle ikke ha skrevet.

Når jeg skrev det om selmedlidende tanker tenkte jeg _kun_ på meg selv, ikke på deg.

Beklager, igjen.

Det er mye mer selskap enn jeg trodde. Og så er han selvfølgelig verdens fineste :o)

Og så dusjer han stadig vekk sammen med minstemann og dermed nyser ikke minstemann av ham i det hele tatt.

Hvis min pus, den jeg hadde da, skulle dusjet sammen med min gutt ville det ikke blitt mer vasking enn strengt tatt nødvendig.. De er omtrent like gamle guttene våre, men min gutt har så vidt begynt å interessere seg for dusjing.

Jaja, puberteten kommer vel tidsnok og redder helsa og hygienen.

Beklager hvis du oppfattet det som om jeg mente at dette gjaldt deg.

Er ikke helt i form selv, så jeg skulle ikke ha skrevet.

Når jeg skrev det om selmedlidende tanker tenkte jeg _kun_ på meg selv, ikke på deg.

Beklager, igjen.

Helt i orden. Jeg har lett for å oppfatte ting feil når jeg ikke er i særlig god form, det er like mye min feil som din. Men det er jo sånn som kan skje, folk kan miforstå hverandre. Heldigvis var du voksen nok til å oppklare misforståelsen selv om jeg kanskje gikk litt til "angrep" på deg. Jeg er litt overfølsom for tiden. :- )

Annonse

Skjønner at jeg må finne noen bedre misjoneringsstrategier, resultatene er ikke tilfredsstillende!

Jeg er forøvrig blitt så hekta, at det er vanskelig å klare seg med kun en tur om dagen :-)

Jeg ser det! http://www.bgagraphics.com/animal/wild/frog/8.html

Hvis min pus, den jeg hadde da, skulle dusjet sammen med min gutt ville det ikke blitt mer vasking enn strengt tatt nødvendig.. De er omtrent like gamle guttene våre, men min gutt har så vidt begynt å interessere seg for dusjing.

Jaja, puberteten kommer vel tidsnok og redder helsa og hygienen.

Min har kommet i puberteten, synes det er tidlig jeg, men han er ikke vanskelig enda i hvert fall, er jeg heldig så kommer han aldri dit, dattera mi var aldri vanskelig men eldstemann derimot, han har tatt igjen for de to andre...

Det med en plan med ting som kan gjøres (men ikke må gjøres) høres ut som en god idé, det skal jeg prøve. Det kan jo brukes hele året, ikke bare i jula. Takk for tipset.

Juleselskapene er det vel bare å holde ut på et vis, og håpe at jeg ikke blir like dårlig som jeg har vært i det siste. (Det går vel an å bruke uttrykk som "dårlig" og "syk" selv om det er psykisk?) Det blir vel å ta sobril, smile pent og gå hjem tidlig.

Gjør det du føler for der og da, men ikke fokuser på at du kan bli syk, for da blir du det garantert! Positivt fokus, men åpenhet for at du gjør akkurat det du vil uten å tenke på hva andre må tro. Tenker du slik, vil det kanskje bli lettere?

Annonse

Gjest Kvitsymra

Det er nok flere som misunner deg litt. Ikke alle har familie å feire julen sammen med. I år skal ungene være sammen med meg, og det er eg glag for. Kjekt selskap og mye å finne på sammen med. Da er det noe ekstra godt å spise, varme i vedovnen, kos, lek, musikk, spill... etc...

Neste år er eg alene. Og eg vet eg kommer til å ligge foran sofaen med fjernkontrollen i hånden mesteparten av tiden - og hate verden og ensomheten for en stund. Orker ikke å tenne i ovnen, sette på lys, lage varm mat, finne på noe koselig... Setter ikke så pris på meg selv, akkurat... venter bare på hverdagens faste rutiner skal starte igjen...

Foreslår du tar en liten ettertanke på hva du har, og sette pris på dem som du har rundt deg?

Det er nok flere som misunner deg litt. Ikke alle har familie å feire julen sammen med. I år skal ungene være sammen med meg, og det er eg glag for. Kjekt selskap og mye å finne på sammen med. Da er det noe ekstra godt å spise, varme i vedovnen, kos, lek, musikk, spill... etc...

Neste år er eg alene. Og eg vet eg kommer til å ligge foran sofaen med fjernkontrollen i hånden mesteparten av tiden - og hate verden og ensomheten for en stund. Orker ikke å tenne i ovnen, sette på lys, lage varm mat, finne på noe koselig... Setter ikke så pris på meg selv, akkurat... venter bare på hverdagens faste rutiner skal starte igjen...

Foreslår du tar en liten ettertanke på hva du har, og sette pris på dem som du har rundt deg?

Hva hjelper det meg at andre er alene i julen, men helst ville hatt familie å feire med? Mitt problem er reelt, og jeg prøver å finne en måte å takle det på best mulig måte.

Ikke synes jeg det er noe poeng i å konkurrere om hvem som har det verst heller.

Julen er vanskelig hvert år, men denne kommer av flere grunner til å bli vanskeligere enn den pleier. Og jeg er faktisk dårligere enn jeg pleier (selv om jeg aldri er i toppform i julen), har akkurat begynt å komme meg litt på beina, og vil helst ikke tilbake til sånn jeg hadde det for bare noen dager siden. Egentlig hadde jeg trengt mer tid på å stabilisere meg før julen kom, hvis ikke vil jeg lett bli dårligere igjen.

Gjør det du føler for der og da, men ikke fokuser på at du kan bli syk, for da blir du det garantert! Positivt fokus, men åpenhet for at du gjør akkurat det du vil uten å tenke på hva andre må tro. Tenker du slik, vil det kanskje bli lettere?

Når jeg står midt oppi det pleier jeg ikke tenke på at jeg kanskje blir syk, da gjør jeg mitt beste for å hygge meg, ev. holde ut. Det har jeg gjort i mange år, men resultatet har ikke vært særlig oppløftende, januar og til dels februar har gått med til å komme til krefter igjen etter jul. Nå som utgangspunktet er dårligere og julen mer utfordrende enn den pleier prøver jeg å legge en slagplan. F.eks. prøver jeg å overbevise meg selv om at jeg har lov å takke nei til familieselskap hvis jeg merker at det er mer enn jeg orker. Eller at jeg har lov til å gå tidlig, hvis jeg kjenner at det er det jeg trenger.

Gjest Kvitsymra

Hva hjelper det meg at andre er alene i julen, men helst ville hatt familie å feire med? Mitt problem er reelt, og jeg prøver å finne en måte å takle det på best mulig måte.

Ikke synes jeg det er noe poeng i å konkurrere om hvem som har det verst heller.

Julen er vanskelig hvert år, men denne kommer av flere grunner til å bli vanskeligere enn den pleier. Og jeg er faktisk dårligere enn jeg pleier (selv om jeg aldri er i toppform i julen), har akkurat begynt å komme meg litt på beina, og vil helst ikke tilbake til sånn jeg hadde det for bare noen dager siden. Egentlig hadde jeg trengt mer tid på å stabilisere meg før julen kom, hvis ikke vil jeg lett bli dårligere igjen.

Beklager. Eg har ikke fulgt deg på de andre innleggene dine. Forstår det sånn at du er ordentlig syk. Ikke meningen å konkurrere om å ha det dårligst.

mvh

Når jeg står midt oppi det pleier jeg ikke tenke på at jeg kanskje blir syk, da gjør jeg mitt beste for å hygge meg, ev. holde ut. Det har jeg gjort i mange år, men resultatet har ikke vært særlig oppløftende, januar og til dels februar har gått med til å komme til krefter igjen etter jul. Nå som utgangspunktet er dårligere og julen mer utfordrende enn den pleier prøver jeg å legge en slagplan. F.eks. prøver jeg å overbevise meg selv om at jeg har lov å takke nei til familieselskap hvis jeg merker at det er mer enn jeg orker. Eller at jeg har lov til å gå tidlig, hvis jeg kjenner at det er det jeg trenger.

Jeg har ei tante som sliter psykisk. Hun blir alltid invitert til familieselskaper og har stående invitasjoner fra iallefall fire forskjellige personer på julaften (søsken m fam og tantebarn m fam). Vi vet at hun ikke klarer å gi klar beskjed om hun kommer eller ikke, så hun kommer når/hvis hun kommer. Ikke noe problem det:)

Kanskje du skulle ta en skikkelig prat med slekta og forklare hvordan du har det? Det kan virke som du ikke har gjort det og/eller at de ikke forstår deg?

Beklager. Eg har ikke fulgt deg på de andre innleggene dine. Forstår det sånn at du er ordentlig syk. Ikke meningen å konkurrere om å ha det dårligst.

mvh

Jeg er overfølsom for tiden. Det med å ikke konkurrere om hvem som har det verst var like mye til meg selv som til deg.

Jaaaa! God ide! ;) *pønsker ut mer juleglede for Dorthe*

Kanskje dagens oppgave kan være vindusmaling for henne og minstemann? Det er mulig at vindusmaling er litt over minstemanns nivå, men tror det er passende for Dorthe. Eller har du en bedre ide?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...