Gå til innhold

"Gammeldags" vaskehjelp


mariaflyfly

Anbefalte innlegg

Hemmeligheten er å være på jobb mens vaskehjelpen holder på, og komme hjem til et helt rent hus.

Hadde selv vaskehjelp i 7 (polske) timer i går som gikk gjennom en hel liste jeg hadde satt opp. Å, så effektiv jeg følte meg når jeg kom hjem fra jobb! :P

Hva er en polsk time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Jeg er av den oppfatningen at alle mammaer burde hatt en Fru A! :D

''Jeg er av den oppfatningen at alle mammaer burde hatt en Fru A! :D''

*nikker*

*ser rundt meg på at som burde vært gjort*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er gjerne litt kortere enn vanlige timer ;)

Trodde de ville være lengre jeg, med tanke på at jeg har hørt de skal være svært nøye. Kanskje jeg tar feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de ville være lengre jeg, med tanke på at jeg har hørt de skal være svært nøye. Kanskje jeg tar feil?

Min (og venners) erfaring er at timene er korte når de har timebetalt - utrolig hvor fort de får unna en 7-timers jobb ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min (og venners) erfaring er at timene er korte når de har timebetalt - utrolig hvor fort de får unna en 7-timers jobb ;).

Hvor lang tid bruker de på denne syvtimersjobben da? Jeg vil bare sammenligne, fordi de polske vaskedamene jeg har vært i snakk med tar 120 kroner for én time, og da er timen 60 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang tid bruker de på denne syvtimersjobben da? Jeg vil bare sammenligne, fordi de polske vaskedamene jeg har vært i snakk med tar 120 kroner for én time, og da er timen 60 minutter.

Saken er at jeg ikke er hjemme når hun vasker, så jeg vet virkelig ikke. Men på underlig vis tror jeg hun begynte etter 10 og var ferdig før 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førjulsassistanse

Hvis du bor i Oslo, vil jeg gjerne at du formidler kontakt! Ønsker meg en sånn jeg også, tror det er langt mellom dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :-) Det aner meg at det mange steder jeg kunne gjort rent som jeg ikke har tenkt på engang...

Uff, svigermor mått stenge stoppekrana her da kjøkkenkrana gikk i stykker. Og stoppekrana vår er på vaskerommet, nesten bak varmtvannsberederen og bak vaskemaskinen....

Det var jammen mye rot foran der, ifølge henne......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Nå har Fru A gått løs på badet, og for et øyeblikk siden kunne jeg høre henne:

"Åh, kjære vene!" *sukk* "Nei og nei!" *mer oppgitt sukk* "Åh, mamma mia!"

Hmm... Jeg sitter og lurer på hvor møkkete det egentlig er der. Har hun dratt fram dusjkabinettet eller noe sånt, tro...?

Huffda... Hehehe:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Mannen min jobbet som feilretter på strøm i sin tid.

Da måtte de iblant ringe uanmeldt på til folk og dra fram komfyren deres. Det kunne visstnok være - eh - interessant.

Jeg husker da vi bodde i leid kommunal bolig, og disse "kommunekaillan" kom paa et uanmeldt besoek for aa sjekke noe...

Men jeg stoppa dem i doera, og sa at de fikk komme tilbake noen timer senere! Ikke paa tale om aa slippe dem inn den maarran slik det saa ut...

Snurte dro de hjematt....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuge øverst på gardinene? Sikkert lurt, før man hiver dem i vaskemaskinen. Jeg tar med gardinene ut, rister dem ordentlig, deretter vaskes de på ullprogram (skånegang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du bor i Oslo, vil jeg gjerne at du formidler kontakt! Ønsker meg en sånn jeg også, tror det er langt mellom dem.

Tror ikke hun er ute etter fler oppdrag, dessverre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmeligheten er å være på jobb mens vaskehjelpen holder på, og komme hjem til et helt rent hus.

Hadde selv vaskehjelp i 7 (polske) timer i går som gikk gjennom en hel liste jeg hadde satt opp. Å, så effektiv jeg følte meg når jeg kom hjem fra jobb! :P

Deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...