Gå til innhold

Jeg liker NAF!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillejulaften kom eg etter noen timers kjøring over fjell og vidder endelig frem til bestemmelsesstedet for juleferieopphold, parkerer bilen og drar opp håndbrekket og det kommer ett lite smell dermed "fryser" bremsen på venstre bakhjul fast.

Eg får pakka ut av bilen all bagasje (untatt jakka og lua mi), og smeller igjen alle dører, med nøkkelen i tenninga...

"Jeg ringer det magiske nummeret til NAFs veghjelp, og en snill og omsorgsfull" mann forteller at de kan komme å få opp døra og tine bremsen, mot ett lite honorar på kroner 1400.- + mva. (er ikkje NAF medlem).

Dermed får eg hjelp av en hyggelig mann på en Statoil stasjon, og går i ca.45 minutt i 15 minusgrader (uten lue og jakke) for å få låne ett "inbruddsverktøy" for oppdirking av bildører og med tips om å prøve å kaste ei full bøtte med kokende vann på hjulet for opptining.

Eg får dirka opp låsen og tømt ei plastbøtte med varmt vann over felgen, og dermed har eg spart kroner 1750.- he.he..

Det tok meg 5 minutts arbeid! F**k NAF! :)

Men synes du at du, som ikke-medlem, skal ha de samme godene som vi som betaler flere hundre kr. i året har? Da hadde det jo ikke være noen vits i å være medlem da.

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

21

• Orio

10

• cathlin

6

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men synes du at du, som ikke-medlem, skal ha de samme godene som vi som betaler flere hundre kr. i året har? Da hadde det jo ikke være noen vits i å være medlem da.

Nei, selvfølgelig ikkje.

Men 1750.- for 5 minutters arbeid er vel litt drøyt...

Ps! Det blir en timepris på den nette sum av kroner 21000.-

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikkje.

5 min arbeid ja, men sikkert en god kjøretur ut dit + at dette var på en søndag i en høytidshelg med div. ekstratillegg av den grunn. Dessuten var det i grunnen fullstendig selvforskyldt å klare å låse inn jakke og lue i bilen med nøklene i tenninga da... *Erte* ;o)

Gjest nafmedlem
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikkje.

Det tar vel litt lenger tid fra de rykker ut fra stasjonen til de er på plass igjen?

Skrevet

Det tar vel litt lenger tid fra de rykker ut fra stasjonen til de er på plass igjen?

Jo det gjør det jo, men om eg hadde vært NAF medlem så hadde det vel vært "gratis" ?

Skrevet

Lillejulaften kom eg etter noen timers kjøring over fjell og vidder endelig frem til bestemmelsesstedet for juleferieopphold, parkerer bilen og drar opp håndbrekket og det kommer ett lite smell dermed "fryser" bremsen på venstre bakhjul fast.

Eg får pakka ut av bilen all bagasje (untatt jakka og lua mi), og smeller igjen alle dører, med nøkkelen i tenninga...

"Jeg ringer det magiske nummeret til NAFs veghjelp, og en snill og omsorgsfull" mann forteller at de kan komme å få opp døra og tine bremsen, mot ett lite honorar på kroner 1400.- + mva. (er ikkje NAF medlem).

Dermed får eg hjelp av en hyggelig mann på en Statoil stasjon, og går i ca.45 minutt i 15 minusgrader (uten lue og jakke) for å få låne ett "inbruddsverktøy" for oppdirking av bildører og med tips om å prøve å kaste ei full bøtte med kokende vann på hjulet for opptining.

Eg får dirka opp låsen og tømt ei plastbøtte med varmt vann over felgen, og dermed har eg spart kroner 1750.- he.he..

Moralen er at man skal være venner med NAF hele året; dvs. man skal være NAF-medlem :-)

Hørtes veldig kaldt ut med den spaserturen....

Skrevet

Moralen er at man skal være venner med NAF hele året; dvs. man skal være NAF-medlem :-)

Hørtes veldig kaldt ut med den spaserturen....

Det vurderes seriøst!

Var det gratis to ganger i året?

Kor mye koster ett medlemsskap pr. år?

Ps! Det var iskaldt...

Skrevet

Det vurderes seriøst!

Ps! Det var iskaldt...

Ca. 750.

Skrevet

Det vurderes seriøst!

Ps! Det var iskaldt...

To gratis redninger, og etter det kr. 300,- pr utrykning. Jeg har aldri prestert å trenge dem mer enn to ganger pr år. Har fortrengt hvor mye det koster pr år, tror det er i underkant av kr. 800,-

Skrevet

To gratis redninger, og etter det kr. 300,- pr utrykning. Jeg har aldri prestert å trenge dem mer enn to ganger pr år. Har fortrengt hvor mye det koster pr år, tror det er i underkant av kr. 800,-

''To gratis redninger, og etter det kr. 300,- pr utrykning.''

Må du ha bil av "nyere" dato, eller er det samma prisen om du har ett gammalt vrak?

Skrevet

Det er bra jobba, Geir! Det jeg lurer på er om man(dvs jeg) kan melde seg inn i Naf, får tilgang på det magiske nummeret og en snill og omsorgsfull mann kommer og løser problemet, -- selv om man (jeg) ikke har bil ??

Skrevet

Det er bra jobba, Geir! Det jeg lurer på er om man(dvs jeg) kan melde seg inn i Naf, får tilgang på det magiske nummeret og en snill og omsorgsfull mann kommer og løser problemet, -- selv om man (jeg) ikke har bil ??

Det kommer an på hvilket problem man (dvs. du) har det?

Skrevet

Jeg hadde _ikke_ gått i 45 minutter i -15 (og tilbake?) og vært fornøyd med å spare noen kroner, nei. De kronene det koster å være medlem betaler jeg gladelig:)

Skrevet

Det vurderes seriøst!

Ps! Det var iskaldt...

Mye bedre med falck. 800 kr pr år, da kommer dem og hjelper deg og kjører deg hjem så ofte du trenger det ;O)

Skrevet

Jeg hadde _ikke_ gått i 45 minutter i -15 (og tilbake?) og vært fornøyd med å spare noen kroner, nei. De kronene det koster å være medlem betaler jeg gladelig:)

''De kronene det koster å være medlem betaler jeg gladelig:)''

Jojo, men nå hadde eg ikkje akkurat planlagt hverken at bremsen skulle fryse fast, at det skulle være 15 fuckings minusgrader eller at eg skulle låse inne nøklene.

Det verste var at dagen etter kom eg ca. 1 time etter siste ferja var gått og måtte ta inn på pensjonat (som var stengt for vinteren) bare vel en time hjemmefra, og der virka ikkje ovnen på rommet...

Skrevet

Må du ha bil av "nyere" dato, eller er det samma prisen om du har ett gammalt vrak?

Tror det gjelder for gamle vrak også. Det bør i allefall det, siden det ikke er noe krav til kompetent kjøring av bileierne...*s*

Skrevet

NAF bryr seg faktisk ikke om du har bil i det hele tatt. Om passasjeren din er medlem kan du få det på vedkommendes medlemsskap. :o)

Skrevet

Mye bedre med falck. 800 kr pr år, da kommer dem og hjelper deg og kjører deg hjem så ofte du trenger det ;O)

Det gjelder sikkert ikkje for folk som bor i grisgrendte strøk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...