Gå til innhold

Viktig endring i blåreseptforskriften fra 1.1.08

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Men tror du ikke jeg snakket med apoteket i dag og de mente det bare var for terminale pasienter. Jeg tror jeg må ta med linken skriftelig jeg.

De har ikke fått med seg at det er snakk om du regelendringer. Den ene omhandler medikamenter for kroniske smerter (men det er primært nsaids, antiepileptika og paracetamol som er omfattet, ikke opiater ol.), og den andre regelendringen omfatter mennesker med alvorlige lidelser i langtkommen fase (og her er nå kreftpasienter og andre pasienter likestilt).

Uansett så må lege skrive ut blåresept og påføre diagnosenummeret, før apotekene kan gjøre noe :-)

Annonse

De har ikke fått med seg at det er snakk om du regelendringer. Den ene omhandler medikamenter for kroniske smerter (men det er primært nsaids, antiepileptika og paracetamol som er omfattet, ikke opiater ol.), og den andre regelendringen omfatter mennesker med alvorlige lidelser i langtkommen fase (og her er nå kreftpasienter og andre pasienter likestilt).

Uansett så må lege skrive ut blåresept og påføre diagnosenummeret, før apotekene kan gjøre noe :-)

Men du vet at dette må jeg fortelle legen min, han har ikke peil på det. Han ligger to år etter når det gjelder regler så her må jeg nok passe på sjøl ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...