Gå til innhold

Engelske bøker om psykisk terror i parforhold

Anbefalte innlegg

Gjest På engelsk

Hei! Trenger tips om bøker ang nevnte tema, disse må være på engelsk.

Stikkord er manipulering, ingen fysiskvold (raserianfall men ikke vold mot partner), ekstremt kontrollbehov.

Gjerne noe som også går på selve offeret og hvorfor hun blir værende, hva det er som gjør at hun "godtar" og stadig går tilbake.

Jeg søker bøker av kvalitet, gjerne av fagpersoner, men selvsagt kan det være nyttig med noen "dette hendte meg" historier.

Fortsetter under...

''Gjerne noe som også går på selve offeret og hvorfor hun blir værende, hva det er som gjør at hun "godtar" og stadig går tilbake.''

Du spør om bøker (på engelsk) om psykisk terror i parforhold, men det irriterer meg (og nå lyver eg ikkje) at du skriver "hun" som offeret her, det kan like godt være en "han" som er offer...

Gjest På engelsk

''Gjerne noe som også går på selve offeret og hvorfor hun blir værende, hva det er som gjør at hun "godtar" og stadig går tilbake.''

Du spør om bøker (på engelsk) om psykisk terror i parforhold, men det irriterer meg (og nå lyver eg ikkje) at du skriver "hun" som offeret her, det kan like godt være en "han" som er offer...

Jeg ser den og jeg er fullt enig, "det morsomme" er at dette gjelder 2 kvinner, altså et lesbisk forhold.

Jeg ser den og jeg er fullt enig, "det morsomme" er at dette gjelder 2 kvinner, altså et lesbisk forhold.

Ja, da kan eg jo forstå at du skreiv hun! *ler*

Eg prøvde å søke opp ei bok på Google fra 1987 skrevet av Richard A. Gardiner om PAS (Parental Alienation Syndrome), men det meste av det eg fikk opp var "gardiner nøye tilpasset ditt vindu", så eg tror det er best du søker sjøl for å se om den har interesse for deg! :)

Annonse

Gjest På engelsk

Ja, da kan eg jo forstå at du skreiv hun! *ler*

Eg prøvde å søke opp ei bok på Google fra 1987 skrevet av Richard A. Gardiner om PAS (Parental Alienation Syndrome), men det meste av det eg fikk opp var "gardiner nøye tilpasset ditt vindu", så eg tror det er best du søker sjøl for å se om den har interesse for deg! :)

*ler*, jeg hadde reagert akkurat som deg hadde jeg lest innleggt mitt fra "utsiden".

Tusen hjertelig takk for tips :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...