Gå til innhold

Uenig = sprø?

Gjest ikke vanlig nick

Anbefalte innlegg

Gjest ikke vanlig nick
Skrevet

Du ser det ofte. En person som misliker sterkt det en annen/noen andre står for, buser ut med "de(n) er ikke riktig vel bevart", "sprø, "ikke helt god", "tulling" osv.

Tenk deg at noen du setter stor pris på og står for det samme som deg, blir omtalt slik (og er ikke der). Hva sier du da?

Fortsetter under...

Skrevet

Det kommer an på om vedkommende er en tulling eller ikke. Hvis han eller hun var det, vel vel, da kunne det kanskje være noe i det.

Eller nei forresten, det er i grunn samme for meg om folk har ulike synspunkter, bare de stemmer overens med mine :-)

Skrevet

''Hva sier du da?''

Eg slår først og spør etterpå! *uggabugga*

Skrevet

''Hva sier du da?''

Like greit, jeg hater folk som har tregt for det.

Annonse

Gjest pærebrus875
Skrevet

Jeg diskuterer ofte med folk som har møtt meg med "du mener det fordi du er dum"-holdninger. Helt håpløst at voksne mennesker som går tom for argumentere tyr til slikt. For det er helt klart at jeg har hatt flere argumenter for min sak, enn de har for sin side. Jeg spør om ulike sider ved deres sak, og de "vet ikke" eller "bryr seg ikke", i ting jeg mener er ganske vesentlig. Så det viser jo at de ikke har giddet å sette seg inn i en sak, men bare mener noe.

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg mener det er stygt, unodvendig og usaklig aa kalle folk, uansett hvor opphisset man blir i en diskusjon.

Det gaar ann aa oppfore seg som folk! :-)

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg diskuterer ofte med folk som har møtt meg med "du mener det fordi du er dum"-holdninger. Helt håpløst at voksne mennesker som går tom for argumentere tyr til slikt. For det er helt klart at jeg har hatt flere argumenter for min sak, enn de har for sin side. Jeg spør om ulike sider ved deres sak, og de "vet ikke" eller "bryr seg ikke", i ting jeg mener er ganske vesentlig. Så det viser jo at de ikke har giddet å sette seg inn i en sak, men bare mener noe.

Enig med deg!

Skrevet

Hvis noen begynner (eller da avslutter) en diskusjon på denne måten, setter jeg meg fornøyd tilbake og føler at jeg har vunnet diskusjonen. Hvis dette er de eneste argumentene de sitter igjen med, synes jeg ikke man har noen sterk sak:-)

Gjest ikke vanlig nick
Skrevet

''Hva sier du da?''

''Eg slår først og spør etterpå! *uggabugga*''

For å sette seg i samme bås som den utskjelte og få til svar: "jaså, er du sånn tulling du også?" :-)

Gjest ikke vanlig nick
Skrevet

Jeg mener det er stygt, unodvendig og usaklig aa kalle folk, uansett hvor opphisset man blir i en diskusjon.

Det gaar ann aa oppfore seg som folk! :-)

Stempling/fordømmelser er ekkelt uansett hvem det gjelder.

Jeg lurer på om man kan svare en som stempler (i beskreven situasjon) slik: "Den påstanden sier vel mer om deg enn det vedkommende står for." ?

Eller slik: "Hjelper fordømmelser, synes du?"

"Han/hun du fordømte er enig med deg/står for det samme som deg i den-eller-eller-den-saken. Så da er du også tulling?"

"Han/hun pleier ikke å ose ut av seg fordømmelser over andre slik du gjør. Og likevel er han/hun en tulling?"

Vanskelig å vite hva som er best....

Gjest ikke vanlig nick
Skrevet

Hvis noen begynner (eller da avslutter) en diskusjon på denne måten, setter jeg meg fornøyd tilbake og føler at jeg har vunnet diskusjonen. Hvis dette er de eneste argumentene de sitter igjen med, synes jeg ikke man har noen sterk sak:-)

Enig. Men hva ville du svart?

Annonse

Skrevet

''Eg slår først og spør etterpå! *uggabugga*''

For å sette seg i samme bås som den utskjelte og få til svar: "jaså, er du sånn tulling du også?" :-)

Eg syns ikkje tulling er noe å kave seg opp for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...