Gå til innhold

1700 kroner for en slalåmhjelm


Orio

Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig med deg, og ville derfor gjort akkurat det samme som Wita! Vi kjøper nye ski til sønnen vår, med skivstøvler kommer nok dette opp i "noen tusen" ja... Trenger han det? Nja... Men vi er SÅ glade for at han elsker å gå på ski, og å se ham skøyte i DEN farten fyller et morshjerte med stolthet! Han er forresten 17 år. Dersom han hadde ønsket seg moped eller noe annet til samme pris, ville vi nok ikke i samme grad "løpt og kjøpt", det er noe med sunne interesser her også!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er egentlig bare glad for at det var noen som "overgikk" meg, for jeg var nemlig litt småangrende etter å ha betalt 1200 kroner for en alpinhjelm. ....fordi den het Kari Traa, og var mye kulere enn de til halve prisen...

Men jeg vet at den blir brukt da!

Denne julens hovedtema på dol må være slålomhjelmer...*s*

Jeg spurte forøvrig min niese for et par år siden om hun ønsket seg nye ski til jul. Da fikk jeg det kontante svaret hun ikke "ville bruke opp et gaveønske på nye ski, for nye ski fikk hun jo alltid av pappa når hun trengte det !" Hun vet nemlig også at foreldrene setter pris på at hun driver med fysisk aktivitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden, lager du egen tråd om ufornuftige meg;o)?

Det er jammen bra mannen min ikke befinner seg på Doctor online;o)

Hadde han sett denne tråden og visst hva jeg egnetlig brukte av penger på den hjelmen, hadde han sagt seg helt enig med deg.

Men helt ærlig. Ta deg en tur til en sportsbutikk og se hva hjelmer koster. Du kan ikke sammenligne det med hjelmer til småbarn. Det er helt andre priser.

Og la meg si det med en gang. Jeg er vanligvis ganske fornuftig med penger altså:)

Jeg må bare si det: Hjelmer er _utrolig_ dyre! Selv til en 5-åring koster de jo ca. 6-700,-! Og helt ærlig: Det er _veldig_ masse penger, - men så er det også barnas _sikkerhet_ det her er snakk om!

Jeg ville ikke brukt 2300,- på en dunjakke til en 1åring, nei, men ville definitivt brukt 1700,- på et eldre barns sikkerhet! Det er SÅ mange tullinger i bakkene her, så en superbra hjelm, ja det skal de ha!

Støtter deg altså fullt ut.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...