Gå til innhold

den første julen

Anbefalte innlegg

Nå har gutten min lagt seg, og jeg skal sende han avgårde til faren på juleferie i morgen. Den første julen uten han etter separasjonen. Og det er ganske tungt. Det er også tungt at han skal reise til mine ekssvigerforeldre, min eksvoger og kone,sammen med pappa og hans nye kjæreste, som jeg av opplagte grunner kommer til å ha i beste fall et ambivalent forhold til for evig.

Jeg har jobbet så hardt for å komme meg videre dette året, fra dette stygge bruddet, og jeg føler jeg har kommet langt, men nå når jula nærmer seg er jeg bare så trist og det gjør himla vondt. Jeg var gift i en evighet og det er mye å skulle gi slipp på:o(

Jeg skal sove her i leiligheten min og være sammen med noen venner juledagene. Sånn kan det gå. Det blir godt å få hele jula overstått i år. Så har jeg kommet meg igjennom dette også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294476-den-f%C3%B8rste-julen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår hvordan du har det. Fint at du har venner som støtter deg iallfall. Det er mange år siden dette hendte meg, og jeg husker hvor¨sårt det var første gang ungene dro til pappa for å feire jul der. En ting kan jeg iallfall love deg, det blir lettere etter hvert!

Jeg forstår hvordan du har det. Fint at du har venner som støtter deg iallfall. Det er mange år siden dette hendte meg, og jeg husker hvor¨sårt det var første gang ungene dro til pappa for å feire jul der. En ting kan jeg iallfall love deg, det blir lettere etter hvert!

Takk for det. Jeg ser frem til det ja. Jeg håper det blir litt lettere enn jeg frykter akkurat nå. Kan jo ikke akkurat sitte og grine midt i julefeiringa til folk.

Jeg tenker litt på samme måten; dette blir nok ingen fin jul, men jeg skal komme gjennom den. Og det blir godt når den er ferdig. Jeg tror det kan være lurt å godta at sånn blir det i år, og så får vi gjøre det beste ut av det. Og håpe at neste år blir bedre.

Jeg skjønner godt at du gruer deg til julen, at det blir trist å ikke ha sønnen din hos deg. Kanskje det er fint å feire jul med venner? Da blir det ikke sånn voldsom "familiejul", det kan kanskje gjøre savnet av sønnen din og sorgen over ekteskapet lettere å bære.

Jeg tenker litt på samme måten; dette blir nok ingen fin jul, men jeg skal komme gjennom den. Og det blir godt når den er ferdig. Jeg tror det kan være lurt å godta at sånn blir det i år, og så får vi gjøre det beste ut av det. Og håpe at neste år blir bedre.

Jeg skjønner godt at du gruer deg til julen, at det blir trist å ikke ha sønnen din hos deg. Kanskje det er fint å feire jul med venner? Da blir det ikke sånn voldsom "familiejul", det kan kanskje gjøre savnet av sønnen din og sorgen over ekteskapet lettere å bære.

Jeg følte også at å reise hjem til mamma og pappa i år bare ville forsterke hele dritten, for å si det slik.

Når julen er over har jeg kommet et lite steg videre på en uungåelig vei.

Takk for støttende ord.

Jeg følte også at å reise hjem til mamma og pappa i år bare ville forsterke hele dritten, for å si det slik.

Når julen er over har jeg kommet et lite steg videre på en uungåelig vei.

Takk for støttende ord.

Blir han borte lenge? Det "vanlige" er vel at han er hos deg nyttår når han er hos faren i julen?

Det er en god ting med julen, den varer ikke evig. Og neste jul er jeg sikker på at blir bedre. Da er gutten hos deg, og såret etter skilsmissen er ikke like ferskt.

Annonse

Blir han borte lenge? Det "vanlige" er vel at han er hos deg nyttår når han er hos faren i julen?

Det er en god ting med julen, den varer ikke evig. Og neste jul er jeg sikker på at blir bedre. Da er gutten hos deg, og såret etter skilsmissen er ikke like ferskt.

Han kommer til meg fredagen i romjulen. 4.dagen, hvis ikke jeg tar helt feil. Det blir godt.

Han kommer til meg fredagen i romjulen. 4.dagen, hvis ikke jeg tar helt feil. Det blir godt.

Prøv å fokusere på det når savnet blir for stort.

Har du lagt noen planer for hva dere skal gjøre i julen og på nyttårsaften? Selv om dere ikke er sammen juleaften tror jeg det er viktig at dere klarer å lage noen juletradisjoner/juleopplevelser sammen.

Prøv å fokusere på det når savnet blir for stort.

Har du lagt noen planer for hva dere skal gjøre i julen og på nyttårsaften? Selv om dere ikke er sammen juleaften tror jeg det er viktig at dere klarer å lage noen juletradisjoner/juleopplevelser sammen.

Leiligheten er pyntet, og det har den vært rimelig lenge. Nyttårsaften skal vi være sammen med en gjeng barnefamilier. Så får jeg se hva annet jeg klarer å finne på i helgen før.

Hvis gutten din har det bra hos faren sin, må du prøve å tenke på dette. I tillegg tror jeg det er viktig at gutten forstår at mor har det bra på julaften, selv om han ikke er der. Mange barn som har dårlig samvittighet fordi de må dra ifra den en av foreldrene, spesielt i jula.

Kanskje dere to kan feire julaften på lille julaften, eller noe?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...