Gå til innhold

Eggloesning-pms-mens (kjaerringtraad)

Anbefalte innlegg

Gjest Angela26
Skrevet

Opplever dere aa vaere ustabile i humoeret, og glefsing naar dette staar paa? (se overskrift)

Naa har jeg foelt meg velsignet i alle de aar med at jeg har fungert "normalt", uten hissige utsagn, trang til 1 kg sjokolade og toemme medisinskapet for smertestillende. Mensen har ogsaa alltid kommet regelmessig.

Men det siste aaret, har ting begynt aa "skjaere seg" tydeligvis.

I gaar skulle vi paa en koselig juleavslutning i kirka, der hele barneskolen skulle fremfoere skuespill og synge sanger. Vi kom sammen med svigers, og alt virket greit. Men da de skulle opptre, og folka rundt oss ikke klarte aa tie stille holdt jeg paa aa eksplodere!

De jabbet og jabbet og jabbet, bla bla bla....Ikke naa hviskring. Jeg begynte aa bli temmelig roed i toppen, for det ble vanskelig aa konsentrere seg om ungene.

Attpaatil begynte jeg aa bli sulten, og det gjorde ikke ting bedre.

Hva er det som skjer?? Jeg som "alltid" har vaert saa "grei" og rolig av meg. Sjelden flyr jeg i flint...

Jeg klarte aa foele glede da jenta vaar skulle synge, og si "god jul" paa norsk. jeg ble roert til taarer...:-)

En annen dag her maatte mannen min ta turen innom " esso" og kjoepe 3 kinderegg til meg og en kjaerlighet paa pinne" Jeg "maatte" ha det!!!! han kom tilbake med 2 kinderegg, da han ikke hadde nok smaapenger til 3....Men det gikk heldigvis bra.

Og for ikke aa snakke om alle bilene som driter i at vi er i ferd med aa krysse en vei. Neida, "vi peiser paa saa gaar det nok bra". Nok en ting som gir meg en gylden mulighet til aa eksplodere, rope ut, veive med hender, for aa signalisere at "dette gjoer du ikke EN GANG TIL" !!

Hva er det som skjer??

Og eggloesningen...den har begynt aa komme som sterke mensmurringer. Det er som at jeg kan kjenne egget naar den "drar paa sin ferd".

Anyone?

Fortsetter under...

Skrevet

Kjenner meg litt igjen. Ja jeg får først høre det av mannen min. _skal du ha mensen snart? Så han merker det før meg. Det er lite gøy å være så lett antennelig..... Jeg vet ikke helt om jeg blir så sugen på sjokolade akkurat, men jeg er jo glad i det :) Hørtes mere ut som da jeg gikk gravid, da _måtte_ jeg ha ting fort!

Jeg forstår godt at du ble ilter på den barneforestillingen. Jeg kan ikke forstå hvorfor folk ikke kan holde nebbet lukket!?! Kan det være at de har vært på ørten slike forestillinger tidligere? Hm, lite respekt. Jeg hadde hysjet på dem.

Du får trøste deg med at det snart går over :)

Gjest Angela26
Skrevet

Kjenner meg litt igjen. Ja jeg får først høre det av mannen min. _skal du ha mensen snart? Så han merker det før meg. Det er lite gøy å være så lett antennelig..... Jeg vet ikke helt om jeg blir så sugen på sjokolade akkurat, men jeg er jo glad i det :) Hørtes mere ut som da jeg gikk gravid, da _måtte_ jeg ha ting fort!

Jeg forstår godt at du ble ilter på den barneforestillingen. Jeg kan ikke forstå hvorfor folk ikke kan holde nebbet lukket!?! Kan det være at de har vært på ørten slike forestillinger tidligere? Hm, lite respekt. Jeg hadde hysjet på dem.

Du får trøste deg med at det snart går over :)

Ja, det var respektloest av dem aa staa slik aa jabbe med hverandre, mens noen av oss faktisk ville hoere sangene!

Da det var barna deres tur til aa synge, eller skuespille, holdt de kjeft, men da de andre barna skulle opptre, var det paan igjen...

Men naa er jo spanjoler hoeylytte ogsaa da, ihvertfall mange av dem! :-)

Jeg har nettopp faatt mensen naa, saa blir det vel bedre i jula tenker jeg:-)

Skrevet

Jeg vet hva som skjer Angela! Du holder på å bli spanjol!! Du veit vel at spanjoler er hissigere enn nordmenn? Det er ingenting som kan få en spanjol mer hissig enn bl.a.trafikk ;-)

Skrevet

Ja, det var respektloest av dem aa staa slik aa jabbe med hverandre, mens noen av oss faktisk ville hoere sangene!

Da det var barna deres tur til aa synge, eller skuespille, holdt de kjeft, men da de andre barna skulle opptre, var det paan igjen...

Men naa er jo spanjoler hoeylytte ogsaa da, ihvertfall mange av dem! :-)

Jeg har nettopp faatt mensen naa, saa blir det vel bedre i jula tenker jeg:-)

hehe, en fredelig jul da ja :)

Du nevnte snø i en tråd. Her er det heller ikke snø, men du verden så fint det er likevel. Vi har et tykt frostlag på trær og på jordene og overalt. SEr ut som snø, kjempefint! Blir så "rent" ute da :)

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg vet hva som skjer Angela! Du holder på å bli spanjol!! Du veit vel at spanjoler er hissigere enn nordmenn? Det er ingenting som kan få en spanjol mer hissig enn bl.a.trafikk ;-)

Hehehe!! Puedo ser!!

Annonse

Gjest Angela26
Skrevet

hehe, en fredelig jul da ja :)

Du nevnte snø i en tråd. Her er det heller ikke snø, men du verden så fint det er likevel. Vi har et tykt frostlag på trær og på jordene og overalt. SEr ut som snø, kjempefint! Blir så "rent" ute da :)

Aah ja! Det er nydelig med frost!

Vi kommer med flyet i morgenkveld, og vi gleder oss saann!!!

*kriblinger i magen*

Her er det ogsaa blitt litt kaldere, men ikke mindre enn 10 grader. Ser ut som en norsk hoest. Bare for noen dager siden hadde vi noen og tyve grader! Men det er ikke normalt paa denne aarstiden!

Gjest Angela26
Skrevet

Si, puede ser, puede ser ;-)

Yo tengo clase de español este mañana, y estamos aprendiendo el tiempo de los verbos. Muy difícil!!

Despues vamos a comer en un restaurante para celebrar el ultimo clasè de este año.

Entiendes? Jejejeje:-) Me gusta hablar español, pero creo que es muy dificìl... Es distincto de noruega.

Skrevet

Yo tengo clase de español este mañana, y estamos aprendiendo el tiempo de los verbos. Muy difícil!!

Despues vamos a comer en un restaurante para celebrar el ultimo clasè de este año.

Entiendes? Jejejeje:-) Me gusta hablar español, pero creo que es muy dificìl... Es distincto de noruega.

No se cuanto tiempo llevas aprendiendo el español, pero creo que ya hablas bien! Por lo menos lo escribes bien ;-) Hay un par de errores, pero gramáticamente lo haces muy bien! :)

Skrevet

Aah ja! Det er nydelig med frost!

Vi kommer med flyet i morgenkveld, og vi gleder oss saann!!!

*kriblinger i magen*

Her er det ogsaa blitt litt kaldere, men ikke mindre enn 10 grader. Ser ut som en norsk hoest. Bare for noen dager siden hadde vi noen og tyve grader! Men det er ikke normalt paa denne aarstiden!

Så varmt da!?! Her har vi ligget mellom -5 og -10 grader. God tur hjem da, og god jul :)

Gjest Angela26
Skrevet

No se cuanto tiempo llevas aprendiendo el español, pero creo que ya hablas bien! Por lo menos lo escribes bien ;-) Hay un par de errores, pero gramáticamente lo haces muy bien! :)

Muchas gracias! :-)

Estuvo aqui hace un año.

Gjest Angela26
Skrevet

Så varmt da!?! Her har vi ligget mellom -5 og -10 grader. God tur hjem da, og god jul :)

Takk:-)

God jul til dere ogsaa!! :-)

Annonse

Skrevet

Jeg er redd det er alderen. Jeg hadde heller ingen plager med pms eller menstruasjonssmerter før, men de siste årene har jeg også fått kort lunte før mensen. Det hjalp da jeg skjønte hvorfor jeg var så sur og hissig på samme tidspunkt hver måned;-)

Skrevet

Muchas gracias! :-)

Estuvo aqui hace un año.

Får jeg lov til å rette bittelitt på deg?

Enten kan du si:

"Llevo un año aquí"

eller

"He estado aquí un año"

eller

"Estoy aquí desde hace un año"

:)

(P.s.hvis du ikke vil ha rettninger, så bra si fra! :o)

Gjest Angela26
Skrevet

Får jeg lov til å rette bittelitt på deg?

Enten kan du si:

"Llevo un año aquí"

eller

"He estado aquí un año"

eller

"Estoy aquí desde hace un año"

:)

(P.s.hvis du ikke vil ha rettninger, så bra si fra! :o)

Ja, kom med dem! :-) Opplever ofte at folk ikke retter meg, og da laerer jeg heller ikke:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...